nogen som kan læse hundens sprog {{forumTopicSubject}}
Hej hg,er
Når jeg går tur med nevada i snoren er hun hele tiden obs på hvad der sker normailt. Hænger hendes øre
ligesom coliiens øre men når vi er ude og hun er i snor
stritter de næsten hele tiden og hvis man prøve at
snakke med hende kigger hun ikke rigtig på mig hun
holder mere øje med andre mennesker eller hundene
hvis der kommer en hund eller et menneske går hun helt
amok hun rejser bøster i nakken og så på numsen og lidt
på halen synes jeg har hørt at det er fordi de er bange
eller fordi de er usikker og det skal lige siges at hun har
været overfaldet 2 gange før så jeg tænkte det måske
er derfor hun har det sådan i snoren for når hun er løs
er der ingen ting håber virkelig nogen kan hjælpe det vil
nok gøre det lidt nemmere at forstå hendes reaksion på
forhånd mange tak
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
aug 2004
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 329
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
At slippe hende gør hende ikke nødvendigvis mere sikker, så jeg er uenig med Marianne i, at snoren gør hunden usikker.
Jeg er til gengæld langt mere overbevist om, at når vi går med en hund i snor, giver vi den støtte gennem linen, ligesom når et barn holder sin mor i hånden.
Derfor TØR din hund sige fra på afstand overfor fremmede hunde, når hun er i line, - men ikke, når hun ikke er i line.
I løs tilstand ved hun godt, at hun er på egen hånd, og vil derfor langt hellere vælge at underkaste sig eller stikke af, hvis usikkerheden bliver for stor.
Jeg vil håbe for dig, at du kan finde et godt sted at gå til hundetræning, hvor man har en fornuftig indgangsvinkel til hundeleg og ikke uddanner "hilsetosser", som det så ofte er tilfældet.
Din hund skal lære at have tillid til, at der ikke sker hende noget, når hun går med dig. Det lærer hun nødvendigvis ikke af at hun skal tage stilling til så mange hunde, hun møder på gaden som muligt. Tværtimod.
Værn hende mod alle mulige unødvendige møder, - lær hende at ignorere andre hunde ved at KRÆVE hendes ro, - og så skal du forhindre, at andre hunde kommer løbende op til hende uden forudgående aftale.
Lad hende først hilse på andre hunde, når du kan få et øjebliks ro og kontakt.
Hvis man lader en hund møde en anden hund i en opstresset sindstilstand, er risikoen for at det går skævt langt større.
aug 2004
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 329
nogen som kan læse hundens sprog