697 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

parvovirus parvovirus

Hej, vi skal have hvalpe træf om små 14 dage, så jeg spekulere meget på hvor meget denne virus er spredt,
Så dem som kender til tilfælde i nærheden, vil i være søde og skrive i hvilken område i kender til.
Der vil komme en del hunde som er under 2 år og de kommer fra hele landet, jeg spekulerer over om det er forsvarligt at holde dette træf.
På forhånd tak for hjælpen
Hilsen Mona

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parvovirus
  • #1   5. aug 2010 Jeg vil mene at så længe de har fået deres vacc som de skal, er det helt forsvarligt.

det er kun hunde som ikke er vacc mod det der blir dødelig syge af den virus.

der er tilfælde i aalborg

• #2   5. aug 2010 Tak Louise

• #3   5. aug 2010 jeg har læst der er ved næstved,,hele 3 tilfælde

• #4   5. aug 2010 Prøv at ringe til din dyrlæge,han er jo den der bedst kan fortælle om der er parvo ved dig.

• #5   5. aug 2010 Jeg vike også spørge doktor dyr...
    Vores venners hund døde i sidste uge af Parvovirus han var 5 og vaccineret... Vores er lige blevet rask efter 14 dage med læge besøg og en regning på 17'000,- (godt man er forsikret)

• #6   5. aug 2010 min svigerforældres hund er død i juni pga parvo og i fredensborg er der to døde, forfærdelig sygdom, så husk at vaccinere hvert år.

• #7   5. aug 2010 Der har været udbrud i Vordingborg-området men det var i Juni

• #8   5. aug 2010 det gjorde de i vinters, det var to hvalpe som var kommet ind over grænsen i en hestetrailer, de kom fra england.
    vi ved ikke hvor min svigersforældres hund er smittet fra, da han indenfor 14 dage, havde været i jylland, lolland og i nordsjælland, han led frygteligt af det, han kastede blod op, tissede og sked blod(undskyld sproget) dyrlægerne var nogle snøvle hoveder da de ikke tog blodprøve på ham med det samme og vi havde sagt at de skulle, men de ville se tiden an
    men nu er han i hundehimmel sammen med alle vores andre dyr og lider ikke mere

• #9   5. aug 2010 ja enig, min svigerfar ringede fabrilsk til mig fordi canto kastede blod op, hele tiden, ville ikke spise, var mærkelig, det kom indenfor få timer, sagde at han måtte afsted med det samme, sagde til min svigerfar om han ikke kunne sige videre til den dyrlæge om det ikke kunne være parvo ( jeg arbejde på en dyreklinik og har set symtomer på parvo) de sagde pure nej, det mente de ikke, han blev indlagt med drop og blev mere og mere syg og til sidst måtte aflives da han var ved at dø af sig selv, frygteligt synes jeg og sjusk at de ikke tager den blodprøve når man synes det er en go ide, måske kunne alligevel ikke have været reddet men så havde man fået en diagnose med samme

• #10   5. aug 2010 du har været heldig med din dyrlæge var meget obs, overlevede din parvoen

• #11   5. aug 2010 øv smiley
    men er glad på din vegne at den ene overlevede smiley

• #12   6. aug 2010 Tusinde tak for hjælpen alle sammen. Jeg har spurt vores dyrlæge men der er ikke konstateret nogen tilfælde på Lolland endnu, det var også mere det at alle gæste hundene kommer fra hele landet, der går jo nogle dage fra de er smittet til der er udbrud.
    Føler virkeligt med jer som har mistet på denne konto.

• #13   7. aug 2010 hej

jeg var i går nede og snakke med det lokale dyrehospital om parvo, fordi de har mange sedler oppe med at der er paarvo i omløb.

i Faxe har der indtil videre været 14 tilfælde, og ingen er overlevet.

hende jeg snakkede med sagde, at selv om en hund er vacsineret, kan den sagtens få parvo OG dø af det. hun sagde også, at de mente, at dette udbrud er muteret, da de aldrig har set det så aggressivt før. Hendes råd var, at hellere komme til dyrlægen og få hunden tjekket en gang for meget, end en gang for lidt.
    hun sagde så også, at nogle nok vil mene det er et masse-hysteri, men med alle de døde hunde de har, så mener hun det absolut ikke. selve dyrlægen har ofte sine hunde med på arbejde, men nu kommer de kun d i deres egen have og bliver luftet pga smittefaren...

• #14   7. aug 2010 Ja så er der ikke længere nogen tvivl, der bliver ingen hvalpe træf i denne sommer. Mange tak alle sammen

• #15   9. aug 2010 det var så lidt...

håber virkelig det snart bliver overstået....... selvom virussen kan overleve i ½ år i naturen.... smiley

Kommentér på:
parvovirus

Annonce