{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.526 visninger | Oprettet:

Smerter efter sterilisation {{forumTopicSubject}}

Min lille dansk svenske gårdhund er blevet sterilieret i dag og jeg tror hun har ondt! Dyrlægen har givet hende absolut max af hvad hun må få men hun har hele dagen ligget og rystet rigtig meget og i perioder også pevet så jeg får helt ondt i maven...

Andre der har haft smerter efter sterilisation -når jeg søger på nettet skriver alle hunden bare sov et døgn og så var frisk....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smerter efter sterilisation
  • #1   4. aug 2010 Kinnie skreg og hylede da hun først vågnede rigtigt fra narkosen og vi lagde nærmest nede i kurven ved hende. vi hentede hende kl 4 og hun faldt først til ro om aftenen, men vi kunne se at hun havde meget ondt.

• #2   4. aug 2010 At hun ryster og piver, kan skyldes narkosen...

Fie gør det samme efter f.eks røngentbilleder og jeg pakker hende gerne i et tæppe, da hun har det med at blive kold

• #3   4. aug 2010 Okay ja måske det er narkosen. Jeg hentede hende kl 14. Hun ligger under dynen i min seng og så går det rimeligt. Men hvis hun har været ude og tisse så går hun helt i spåner. Men måske det er narkosen ja -kan da se hun vakler lidt rundt på benene stadig så er nok påvirket. Men føj det er ikke sjovt når ens hund har det sådan. Fortryder næsten man fik det gjort.

• #4   4. aug 2010 det bliver bedre imorgen. bare hold ud:) selvom at det gør ondt at se dem sådan.

• #5   4. aug 2010 Min den lille hylede også noget så hjerteskærende det første stykke tid efter vi hentede ham fra ksatration, og rysten kommer af narkosen.

Giv hende tid, og lad hende sove.

• #6   4. aug 2010 Fie er et "helvede" efter narkose, kan ikke finde ro og piver hele tiden, hun har det rigtig skidt, men dagen efter er hun på toppen igen

• #7   4. aug 2010 Pyh det er jeg glad for at høre...

Hun er glubende sulten så hun har fået lidt blød hundemad med vand i... Det er vel et godt tegn?

Der er håb for i morgen så smiley

• #8   4. aug 2010 Som jeg læser det må, hun ikke få mere smertestillende i dag.

Men ja, nogle hunde opfører sig underligt efter narkose, så bare vent i morgen er hun fin igen smiley

• #10   4. aug 2010 Ja hun har fået 2 gange en fjerdedel af sådan en lille firkant beholder. Mest for også at få noget væske i hende. Hun fik også en tørret lever ting ved dyrlægen som også er gledet ned og hun har både tisset og lavet stort. Men hun piver nu stadig en del i perioder. Harfået smertestillende med til 5 dage. Hun skal have en om dagen og har fået i dag. Måtte ikke give hende ekstra da hun får max dosis.

• #11   4. aug 2010 Lilla: der er ikke noget at være nervøs for, det er jo ikke alle, der reagerer sådan.

Min sov bare fra hun kom hjem og til næste morgen..

• #13   4. aug 2010 Jeg skal nok skrive hvordan hun har det i morgen. Jeg var også meget i tvivl. Har nok et lidt sygeligt forhold til økonomi hund da jeg hverken har familie kæreste osv. Men jeg har min hund. Hun pletblødte lidt og selvom de ikke fandt noget på livmoderen var jeg træt af hele tiden at bekymre mig om livmoderbetændelse. Men har ikke sovet i 3 dage og tudet siden i går så man bliver nok ikke meget værre end mig. Prøvede at holde fokus på at de siger de får bedre livskvalitet og lever længere og bedre og nedsætter risiko for div kræft. Og selvfølgelig livmoderbetændelse.

• #14   4. aug 2010 Lilla min mops blev sterilliseret efter sin anden løbetid- se et album jeg har lag tind fx smiley
    Hun lå i en transport kasse med hendes seng og hun lå bare og sov, hun vågnede kort for at komme ud at tisse og spise og drikke lidt og sov igen, det gjorde hun faktisk de første par dage, men hun virkede på entet tidspunkt til at have ondt, hun var bare træt..
    og tænk på at det måske er et par dage de trætte og måske har lidt ondt eller noget og så slipper de for de dumme løbetider resten af deres tid smiley
    jeg fik smertestillende med hjem, vist til 3 dage i alt og hun klarede det bare super fint..
    Så du skal ikke bekymre dig smiley
    Ved ikke hvor du bor og hvilken dyrlæge du vil bruge??
    Men så længe det er en dyrlæge der er dygtig og kender til din race så skal du ikke være bekymret smiley

• #15   4. aug 2010 Da Basse skulle steriliseres, viste det sig at hun var falsk drægtig og havde mælk i patterne. Derfor blev hun ikke opereret. Men hun blev bedøvet, og intet andet..

Da jeg hentede hende hyyyylede og skreg hun og var helt til rotterne. Hun var ynkelig og pev, ville intet og var helt forvirret og en rigtig stakkels. Udelukkende grundet narkose og forvirringen deraf..

Da hun så blev steriliseret tog hun det ti gange bedre.. Så bare sørg for at hun får noget væske, og find en måde at få hende til at sove på.. Evt. ved at du putter med hende, eller at hun kommer et sted der normalt er forbudt..

• #16   5. aug 2010 Det går noget bedre i dag. Hun piver stadig lidt men slet ikke som i går og halen er da også kommet op når hun er i haven og lufte. Og hun har da også pivet efter hendes bold som jeg havde lagt op på en hylde så lidt bedre må hun jo have det...

Men hold op hvor hun klynkede i nat -har ikke lukket et øje! Så vil da understrege at man absolut ingen planer skal have dagene efter sådan en omgang.

• #17   5. aug 2010 Louise, jeg har som regel altid fri dagen efter Fie har været i narkose, så kender godt til det du beskriver *GG*

Godt at høre hun har det bedre idag smiley

• #18   5. aug 2010 Ja René -det er dælme dejligt. Man får da virkelig dårlige nerver når ens ven har det sååå skidt!

Hvor hævet er det mon normalt det er... Synes det er lidt hævet i begge sider omkring såret. Altså omkring babserne på hver side af snittet. Hun er syet med indvendige sting og har sådan et gennemsigtigt plaster på. Bortset fra hævelsen ser pænt ud men synes jeg læste at man skulle være obs på om det hævede? Tænker bare om det ikke er meget normal at det hæver efter sådan en omgang? Ellers må jeg ringe til dyrlægen i morgen...

• #19   5. aug 2010 Lidt hævelse vil der være. Men jeg ringer altid hellere en gang for meget end en gang for lidt, til dyrlægen smiley Er du den mindste smule i tvivl, så ring smiley

• #20   5. aug 2010 Louise : Tulle var ikke hævet ret meget ( der er billeder i mit album af hendes sår) så jeg ville også ringe for en sikkerhedsskyld, man skal jo passe meget på smiley

• #22   6. aug 2010 Nu har jeg været forbi dyrlægen og hun siger det ser fint ud -selvom jeg synes det ser noget hævet ud...

Jeg glemte at spørge hende nærmere om motion -hvordan luftede i hunden efter sterilisation?? Jeg har kun haft hende en omgang i haven hvor hun kan tisse og lave og så ind igen. Kan mærke hun er rastløs men vil også gerne sove. Hvis jeg laver noget andet end at ligge ved hende vandrer hun rundt -det kan vel ikke være sundt? Jeg kan bare ikke holde ud at ligge i sengen 24t i døgnet?

Måske jeg bare er sippet og bekymrer mig for meget.

• #23   6. aug 2010 Vi har ingen have og havde vi en, ville den ikke blive brugt til luftning, så her var det bare gåture, som vanligt. Blot var det i flexiline..

Og ja du er nok for bekymret, men det var jeg også smiley

• #24   6. aug 2010 Ja jeg tænker uhhh nu springer såret op... Uhh nu gnaver det så der kommer betændelse osv osv. Godt jeg ikke har børn smiley

Hvor lange ture gik du? Tror gerne min hund snart vil se noget andet end haven. Og var det på asfalt eller gerne på skovstier?

Jeg er total spørgejørgen -beklager...

• #25   6. aug 2010 Jeg gik både på asfalt og på "marken", hvor græsset dog ikke var så højt at det ramte såret.

Hvis det har været tørvejr et stykke tid, ville jeg ikke have noget mod at gå på skovstier. Jeg ville ikke gøre det, hvis der var vådt og mudret.

Hmm gik nok en halv times tid og øgede det så efterhånden som dagene gik smiley Men prøv dig frem, hun skal nok selv sige til, hvis det bliver for meget smiley Og så kan du jo evt gå en vej, hvor der er en bænk undervejs, hvor I kan sidde og holde pause inden I går tilbage

• #26   6. aug 2010 Jeg fik afvide af den sure dame nede ved dyrlægen at hun slet ikke måtte komme ud at gå og løbe i 10dages tid og skulle være i kort snor og gerne bur, så min mops var mange dage i bur og i kort snor ude at tisse og det var helet perfekt uden nogle problemer da dyrlægen så det og jeg sagde hun også havde været i bur osv, fandt jeg så udaf det kun havde været nødvendigt de første par dage og at de første 24 timer er de vigtigste at hunden er i fuldstændig ro nærmest, da det har betydning for resten af helingsprocessen..

Men nu sov hun jo også hele tiden de første par dage så havde ingen problemer..
    og skulle jeg nogen sinde få en hund mere eller noget så ville jeg gerne "udsætte" den for det, for at risikere alle de andre ting som er ulemper.. smiley

Kommentér på:
Smerter efter sterilisation

Annonce