903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvilken race (lidt for sjov) Hvilken race (lidt for sjov)

Lidt for sjov kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilke racer, som ville passe til os, når vi en gang skal ud og have en "søster" til Louie.
Om os:

*23 og 24 (til den tid ca. 26 og 27)
* Har pomeranian Louie på 4 (den tid 7)
* Højst sandsynligt hus på landet med god have til
* Vi er begge aktive. Kæresten spiller fodbold og løber, jeg løber.
* Til den tid er kæresten folkeskolelærer og jeg er journalist. Så der er en del frihed for begge
* Louie er min første hund, som jeg har opdraget alene. Kæresten er vokset op med hunde (lab og boxer), dog aldrig haft glæden af at opdrage en hvalp selv

Hunden:
* Gerne en løbepartner
* Pekspleje er ikke noget problem
* Må gerne være aktiv, men skal ikke kravle på væggene, hvis der en dag kun bliver gået i sammenlagt en time.
* Gerne aguility og træningsegnet.
* Skal være tæve.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race (lidt for sjov)
  • #1   4. aug 2010 Uha, der er mange racer i kan vælge. Hvad er i til størrelsesmæssigt? Hvordan skal den være over for fremmede (vagstom/reserveret/hoppe-i-skødet)?

• #2   4. aug 2010 Altså kæresten er meget til lab-størrelse. Jeg er lidt ligeglad. Og fremmede... tja. Vel imødekommende overfor dem, der kommer. Gerne 3 bjæf som ringklokke.

• #3   4. aug 2010 jeg vil forslå en bordercollie. vi har selv en det er en virkelig trofast ven, meget agtiv. og uanset vind og vej er de altid friske på at spille bold eller løbe en tur, en rigtig god hund,
    men hvis i vil have en hund som man kan sige: idag rengner det så vi tar en dag på sofaen men også kan sige: solen skinner lad os løbe en tur så er en löwchen altid parat,,:)

håber du kan bruge det til noget

hilsen lea

• #4   4. aug 2010 Så synes jeg næsten at i burde tage et kig på retrieverne. Præcis hvilken det skal være er jeg ikke den store ekspert i, men jeg forestiller mig at flatteren ville være bedst til AG (baseret udelukkende på at jeg synes at de generelt er mere adrætte at se på). Evt tolleren, men de gøer vist (noget jeg har hørt, men aldrig fået bekræftet)

Jeg har selv haft golden, og jeg har læst mig til at de er på top 10 over mest trænbare racer (vistnok som nr 4 eller deromkring). Det er i hvert fald en pleaserhund smiley

• #5   4. aug 2010 irsk setter
    border collie
    en retriver

ja listen er jo lang. og nogen gange ender man med en race som man slet ikke havde tænkt på.

• #6   4. aug 2010 Jeg ville nok også sige border collie, australian sheperd, sheltie eller andre hyrdehunde. En retriever er også en mulighed, der skal man bare vælge linjer der rent faktisk kan holde til at lave noget.

• #7   4. aug 2010 BC og AS har dog meget høje aktiveringskrav ift de fleste andre racer. Sheltien er det bedste man kan få i den størrelse til AG, men dens stimuleringsbehov er langt uder det en BC eller AS kræver (til gengæld er den ret meget mindre end en retriever). Den har desuden tendens til gøen

• #8   4. aug 2010 Border og austrlian sheperd tror jeg bliver for aktive. Vi løber ikke hver dag og tager gerne en søndag på sofaen. Af samme grund har vi også afskrevet malamute, som ellers er min drømmehund

Racer vi selv har tænkt på:

Lab (dog synes jeg, at det er en lidt kedelig og forudsigelig hund)
    SBT (Dog sat lidt på standby ifht den nye hundelov- og OBS liste)
    Toller (det er nok mest mig, der er tosset med den)
    Norsk buhund eller islandsk forehund (jeg har en svaghed for spidser)
    Cavalier

• #9   4. aug 2010 Det kommer jo meget an på hvor meget i rent faktisk vil træne. En border kan sagtens klare en søndag på langs!! Men den kan ikke klare mange dage på langs. Den skal bruge sit hovede. Den har ikke behov for løbeture hver dag, men har behov for at bruge sit hovede.

Toller er et rigtig godt bud! Men det kommer meget an på hvad du søger. For en toller og lab er eks. meget pleasende hunde, mens buhunden og islænderen er meget selvstændige.

• #10   4. aug 2010 Siri: Jeg kunne godt tænke mig en mere pleasende hund. Nu har vi jo som sagt en pomeranian, og enkelt sagt, så kan han give dig fingeren uden at have fingre. Det kunne være sjovt at prøve en hund, som er mere førerfikseret (og ikke kun reagerer på god mad) Men til gengæld er jeg vant til spidsens natur og elsker den.

• #11   4. aug 2010 Hvis det er en mere pleasende hund, så er det toller, lab eller hyrdehunde vi er ovre i. Mange af hyrdehundene er aktive, men ikke aktive som i "skal løbe 2 timer dagligt for at kunne ligge roligt". De har brug for at bruge deres hovede. Her er det naturligvis også rigtig vigtigt at vælge de rette linjer. Jeg har eks. valgt en border af rene arbejdslinjer og han er simpelthen så nem og harmonisk - alle mine bekymringer er gjort til skamme!
    Samtidig er der jo også ulemper ved de pleasende hunde. De har lidt tendens til at rende i røven hele tiden:) Og så skal man virkelig kunne lide en hund, der bare vil gøre alt for sin fører. Nogle mennesker bliver vanvittige af sådan en hund. Og ja - de lærer helt vildt hurtigt, men det gælder også de forkerte ting:)

Spidser er virkelig også dejlige, man skal bare gøre op med sig selv om det er det man søger i en hund. Altså den store selvstændighed.

• #12   4. aug 2010 Hvad med en cocker spaniel?

• #14   4. aug 2010 I skal da helt klart have en god schæferhund. Den passer til alle de krav I har, men I skal selvfølgelig se jer godt for.

Kommentér på:
Hvilken race (lidt for sjov)

Annonce