{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en mops som bliver 2 år til november.
Hver gang vi gerne vil ae ham, dukker han hovedet, det sker når alle gør det, ikke bare mig. Det ser ud som om at han er blevet slået hele sit liv, som om han har berøringsangst eller noget. men det er han bestemt ikke, vi fik ham fra hvalp af fra nogle søde mennesker, og har aldrig slået ham.
Jeg kan simpelthen ikke forstå det. han vil ikke blive aet, og han nyder ikke at blive kysset eller krammet. han vil heller aldrig kæles. men han elsker at lege, og hver gang man kommer over til ham for at kæle, tror han, at vi vil lege, og det er ikke fordi vi bruger "ophidselses-tonen"

Nogen som ved hvorfor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor?
  • #1   3. aug 2010 Måske er det bare hans personlighed?

Ikke alle hunde bryder sig om at blive kysset og krammet - heller ikke de små selvskabshunde =)

• #2   3. aug 2010 Nogen hundebryder sig bare ikke om det. Min Louie er heller ikke en rigtig kælehund. Han kommer til os, når han gerne vil, og ellers så går han, når man forsøger.

Husk også at kys og kram er meget grænseoverskridende for hunde. Forestil dig, hvad din hund ville sige til, hvis en anden hund smed benene rundt om ham og satte munden hen til huden.

• #3   3. aug 2010 enig med nina smiley hunde er vidt forskellige og nogle er mere krammelystne end andre.

Derudover er det ikke mange hunde som nyder at blive aet eller klappet ovenpå hovedet, det virker undertrykkende på hunden og de fleste vil forsøge at undvige smiley

• #4   3. aug 2010 Altså jeg har en hvalp, han kan heller ikke li' det så meget, men det kommer også an på, hvem det er, hvis det er fremmede eller nogen fra familien.

- Han kommer hvis han vil, men går væk, hvis man kommer til ham & her snakker jeg om fremmede mennesker, fx. det kommer også an på hvem han vil hen til på turen, nogen går han bare forbi og er ligeglad med dem, andre spranger han og vil over til dem.

- Så jeg tror bare din er sådan & jeg tror ikke nogen har gjort den noget smiley

• #5   3. aug 2010 Springer** :s

• #6   3. aug 2010 Vores tidligere hund gad det heller ikke... han gik sin vej når man forsøgte.. og når han selv kom hen og vi nussede ham så gik han.. han kunne slet ikke klare hvis vi var tæt på han hovede...

Ham vi har nu elsker det... han sætter sig selv op og presser sit hovede op af mit.. sådan en hyggeting vi laver når vi nuller... begge hunde er/var opdraget helt ens..

• #7   3. aug 2010 Åh, det er bare rigtig uheldigt hvis det er fordi han bare ikke gider , for jeg hygger rigtig meget, og elsker at kramme med hunde og ligge og kæle. ): men jeg vil prøve dit råd, K R.

• #8   3. aug 2010 Nu er hunde jo ikke krammedyr, mange vil gerne kæles for, men decideret krammeri er ikke naturligt for dem, selv om mange lærer at vænne sig til det.
    Hvis du elsker at kramme mere end han gør, kan du nemt have overskredet hans grænser.
    I stedet for at række ud over hans hoved, så prøv at række hånden frem under hovedet på ham og nus ham på halsen / brystet, det er muligt han bedre kan acceptere det.

• #10   3. aug 2010 Lene N: nu krammer jeg ham ikke lige rundt om halsen, men bærer ham lidt og kysser ham smiley

Pia K: ja, vi har også lige passet en mops, som hele tiden gerne ville sidde hos os smiley

• #11   3. aug 2010 du kan have fundet dit eget svar i ordene :bære ham! Hvis han ved du kan finde på at løfte ham, når du rører ved ham, så kan det være årsagen til at han dukker sig væk fra dig...

det er de færreste hunde der bryder sig om at blive båret... det må også være en meget ubehagelig ting - sådan pludseæog at miste jordforbindelsen... Hvis du absolut skal bære ham, så lær ham et signal for at du vil løfte ham, så han er klar til at det sker...

• #13   3. aug 2010 Måske han kommer fra et opdræt, hvor hundene ikke holdes som familiemedlemmer?
    Den slags kan gøre en hund mere sky end den normalt ville være..

• #14   5. aug 2010 Det er fordi at mopsens nervecenter sidder lige koncentreret midt oven på hoved af dem, og det bevirker på nogle mops så voldsomt at det svarer til at vi bliver kildet under tærerne. Prrøv feks at kæle ham på brystet istedet.

Kommentér på:
Hvorfor?

Annonce