Hvorfor? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en mops som bliver 2 år til november.
Hver gang vi gerne vil ae ham, dukker han hovedet, det sker når alle gør det, ikke bare mig. Det ser ud som om at han er blevet slået hele sit liv, som om han har berøringsangst eller noget. men det er han bestemt ikke, vi fik ham fra hvalp af fra nogle søde mennesker, og har aldrig slået ham.
Jeg kan simpelthen ikke forstå det. han vil ikke blive aet, og han nyder ikke at blive kysset eller krammet. han vil heller aldrig kæles. men han elsker at lege, og hver gang man kommer over til ham for at kæle, tror han, at vi vil lege, og det er ikke fordi vi bruger "ophidselses-tonen"
Nogen som ved hvorfor?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Ikke alle hunde bryder sig om at blive kysset og krammet - heller ikke de små selvskabshunde =)
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Husk også at kys og kram er meget grænseoverskridende for hunde. Forestil dig, hvad din hund ville sige til, hvis en anden hund smed benene rundt om ham og satte munden hen til huden.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
Derudover er det ikke mange hunde som nyder at blive aet eller klappet ovenpå hovedet, det virker undertrykkende på hunden og de fleste vil forsøge at undvige
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 55
- Han kommer hvis han vil, men går væk, hvis man kommer til ham & her snakker jeg om fremmede mennesker, fx. det kommer også an på hvem han vil hen til på turen, nogen går han bare forbi og er ligeglad med dem, andre spranger han og vil over til dem.
- Så jeg tror bare din er sådan & jeg tror ikke nogen har gjort den noget
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 55
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
Ham vi har nu elsker det... han sætter sig selv op og presser sit hovede op af mit.. sådan en hyggeting vi laver når vi nuller... begge hunde er/var opdraget helt ens..
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 24
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
Hvis du elsker at kramme mere end han gør, kan du nemt have overskredet hans grænser.
I stedet for at række ud over hans hoved, så prøv at række hånden frem under hovedet på ham og nus ham på halsen / brystet, det er muligt han bedre kan acceptere det.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 24
Pia K: ja, vi har også lige passet en mops, som hele tiden gerne ville sidde hos os
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
det er de færreste hunde der bryder sig om at blive båret... det må også være en meget ubehagelig ting - sådan pludseæog at miste jordforbindelsen... Hvis du absolut skal bære ham, så lær ham et signal for at du vil løfte ham, så han er klar til at det sker...
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Den slags kan gøre en hund mere sky end den normalt ville være..
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.042
Hvorfor?