794 visninger
|
Oprettet:
så er det imorgen {{forumTopicSubject}}
at jeg får min lille engelske bulldog hvalp hjem..
Jeg har fulgt hende siden hun var 12 dage gammel, og ENDELIG er tiden kommet,hvor vidunderet skal hjem....
Jeg er meget spændt på hvordan min anden engelske bulldog vil tage det, men salli har et pragtfuldt sind, så mon ikke det går....
Men... hvordan gør jeg det første stykke tid om natten.. sover jeg nedenunder sammen med hvalpen(salli sover også nedenunder)..?
Og hvornår er det man starter alene hjemme træning?
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
For at gøre det trygt for den ville jeg anbefale du sov der den første uge - 14 dage-
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Lørdag den 17.7 fik jeg min lille ny hjem og der var absolut ingen problemer. De andre tog så godt imod hende, og hun har et helt fantastisk gå på mod, som er en stor hjælp for hende i flokken.
Fra første nat, sov hun sammen med mine 2 tøser hos mig, og hun sov ganske og aldeles som de andre. Indtil nu er jeg kun oppe med hende 1 gang om natten, og efter det sover hun straks igen.
Alene hjemme, tja, fra dag 4 har hun været alene hjemme sammen med sin storesøster Bianca, og hun har opført sig eksemplarisk. De 2 andre går et andet sted og det er bevidst at de ikke alle er sammen. Cassie er 16 mdr. og vil gerne lege med min lille nye Beckie. Men det gør hun kun under opsyn, for selvom der er intet ondt skabt i hende, så ved hun ikke lige hvor meget Beckie kan tåle at lege.
I denne her weekend tog vi på campingtur, hvor de alle 4 var med. Hun lærer at alt det de andre kan, det kan hun også. Hun var rigtig dygtig, og jeg er slet ikke i tvivl om at ved at "behandle" hende som de andre i flokken, så bliver hun nemmest integreret. Hun er faktisk renlig og hun går selv ud i hundegården, og når hun har sovet, så følger vi hende der ud. Hun elsker at trisse rundt der ude, og gør det gerne alene.
Jeg har hentet mine hunde hjem på samme måde, og det har der slet ingen problemer være med. Husk på at hunde af samme race "taler samme sprog" og når du har Salli i forvejen, vil hun hurtigt føle sig knyttet til hende.
Held og lykke med hende og hele flokken. Det bliver spændende.
okt 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 202
Vi fik her for en lille måned siden vores lille Noah og vi har jo to hunde i forvejen vi var også så spændt på hvordan de ville tage imod ham, men det er simpelthen gået så godt. Havde tænkt på jeg evt skulle sove inde ved ham om natten i stuen sammen med de andre to. jeg prøvede så i stedet bare at lægge mig i soveværelse og lod ham blive i stuen ved de andre to der var ikk et enste hyl eller noget:) super stolt af lille Noah:)
mange gange held og lykke med din lille vabs:)
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
så er det imorgen