{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Kom lige i tanke om.. (hest) *BARSK* {{forumTopicSubject}}

.....at på den gård hvor min hest er opstaldet, så er der en dame med over 7 heste. 1 af dem er bare ren hyggehest mens resten er Kaberheste der bruges til at trække hestevogne med på bakken/dyrehaven. Mildt sagt er hun en dyremishandler. Hun havde i vinters, hvor der jo var sk*de koldt, stilt en af sine heste i en mini mini sygefold og det piskede ned med KOLD regn og alle løb hen for at tage deres heste ind. Og så står den hest bare tilbage helt alene og ryster af kulde og er plaskvåd på under 1 min. Der er ingen tilbage udenfor og mig og min veninde beslutter os så for at ringe til ejeren af denne hest og tilbyder hende at tage hesten ind i stalden for hende fordi det regner så meget og at den er i den tilstand. Vi får så dette svar: "Nej lad bare lortet stå! Det bæst skal sku alligevel slagtes på mandag!"

og det var en lørdag dette skete.....

OKAY!!!! "bare" fordi det "bæst" skal slagtes på Mandag betyder det vel ikke at "bæstet" så ikke har nogle følelser tilbage eller bare skal stå der under regnen og fryse og blive forkølet og ovenikøet en hest hvis ejer er fuldstændig ligeglad med om den så er dødssyg!!!! HOLD OP hvor min veninde og jeg vi tudede og tudede. Vi skulle så til eksamen den mandag og vi klarede os begge dårligt fordi vi ikke kunne tænke på andet end at den hest var ugang med at blive slagtet!... Hold da op hvor bliver jeg dog sur på at dyr ikke selv kan vælge deres ejere!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kom lige i tanke om.. (hest) *BARSK*
  • #2   31. jul 2010 Nogle ejere sku bare have tæsk længere er den ik..

Ved du det når du ridder derude.. De heste der trækker hestevogne.. Får de overhovedet noget at drikke i løbet af sådan en dag?? Har tit set heste der trækker en vogn når de er færdig med turen er de helt skummet om munden.. dette er ik kun på bakken det er også set andre steder.. Bliver virkelig trist af at se det smiley

• #3   31. jul 2010 De får sku intet! Jeg laver altid en ekstra spand gulerødder til dem, og ligger en ordentlig bunke til dem hver i deres krybbe så de kan få noget lækkert at spise når de kommer hjem (MEGET SENT!!!) Det er så trist og træls smiley

• #4   31. jul 2010 Puha.. Støtter aldrig sådan nogle ture igen smiley

• #5   31. jul 2010 Heldigvis har jeg aldrig prøvet det, kun i Egypten hvor man åbenbart SKULLE tage hestevognen for at komme ned til pyramiderne.... Man kunne slet ikke tale dem fra det, de mente absolut ikke man kunne komme derned på andre måder, og da vi så sad i hestevognen på vej derned ja så ser man biler og fodgængere..Trist hvad man ikke gør for penge..

• #6   31. jul 2010 Det er sku ik fedt at se de er helt skummet om munden smiley

• #7   31. jul 2010 Neeeej det er det ikke... men vi kan desværre ikke gøre så meget andet end at have ondt i hjertet smiley

• #8   1. aug 2010 undskyld jeg siger det, men hvorfor gjorde I ikke mere, altså kontaktede myndighederen eller noget?

• #9   1. aug 2010 Hmm... Nu må jeg vidst lige blande mig hér!

det er absolut ikke alle kaperheste i Dyrehaven, der bliver behandlet som l***.
    De fleste bliver passet og plejet i hoved og r**, det er folks levebrød.
    En del har muleposer til deres heste, og på "holdepladsen" ved Klampenborg st. er der vandtrug med frisk vand.
    Nogle af de heste der går derinde er 20+ , og har gået der i næsten lige så mange år...

Detr ville de altså ikke kunne holde til, hvis ikke de blev behandlet ordentlig!

Men, ja, der findes desværre brodne kar alle vegne:(

• #10   1. aug 2010 *Tumling*
    Forresten kan jeg fortælle dig at.

når hesten skummer om munden, er det fordi den tygger på biddet.
    Nå heste tygger aktiveres spytkirtlerne,(nogle producerer mere spyt end andre) og derved dannes der "skum" i hesten mundviger...
    Det samme er tilfældet ved mennesker, hunde osv. Altså ikke at vi skummer, men at vi producerer spyt (mundvand), når vi tygger smiley

Kommentér på:
Kom lige i tanke om.. (hest) *BARSK*

Annonce