{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

En bøn til jer...! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en bøn til jer der går tur med jeres hunde og ikke samler op efter jer...!

Min lille dreng er blevet smittet med Porvovirus, efter at have smagt/slikket et sted hvor en anden hund har skidt...!
Han er ikke den eneste i landet der lige nu ligger på dyrehospitalet, med drop i poten og proppet ind i et lille bur, alene og uden mor og far til at nusse om ham...

Er i ikke søde at tænke på den næste hund der kommer forbi det sted hvor jeres vovse har afleveret... så er der en støre chance for at undgå at flere bliver smittet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En bøn til jer...!
  • #1   30. jul 2010 Nu samler jeg altid op efter mig....
    Men handler det ikke bare om at ens hund skal være up to date med sine vacciner?


  • #3   31. jul 2010 ja det er en sørgelig situation du er havnet i, men din hund var ikek blevet smittet hvis den havde fået sine vaccinationer!

    og så må den have slikket/spist en anden (smittet) hund afføring, som sikkert var mens du var ude at gå med den!? havde du haft den i snor burde du nok holde øje om den går og æder andres pøller

    det kan iøvrigt også komme fra andet end hundelort, men synes ihvertfald ikke det er alle andres skyld... jeg håber det bedste for dig og at i har hunde forsikring, får det lyder som en dyr omgang :-<(


  • #4   31. jul 2010 Jo det er vigtigt at vaccinere sin hun, men vaccinen er ikke 100% da Porvovirus er et muterende virus og derfor er der stor chance for yngre hunde (størst for hvalpe og unghunde) der ikke er vaccineret så ofte som ældre hunde, at blive smittet...!
    Detsværre er der nogle vovser der har støre chance for at blive smittet end andre, selvom de er godt vaccineret...

    * Hunden * Jamen jeg kan da informere dig om, at min hund ikke spiser andre hundes lort! smiley
    Men at vores små kære kan blive smittet selv efter lorten har ligget på jorden i over 14 dage (i al'slaks vejr), hvis hunden bare stikker snuden i græsset hvor lorten hat ligget og senere slikker sig om snuden er chancen for smitte 78% eller ruller sig i græsset og vasker sig sener er chancen næsten lige så stor...

    Jeg beder bare folk om at tænke på den næste der kommer forbi det sted hvor din hund har skidt... det kan måske rede nogle vovser fra en så frygtelig sygdoms forløb... også selv om den næstes hund ikke har lært at den ikke må æde lort!


  • #5   31. jul 2010 Det er korrekt at man kan vacc imod det -MEN vacc er ikke en 100% garanti mod at blive smittet!

    Hunde kan godt få parvovirus selvom de er vacc. Forskellen er at er hunden vacc og den skulle være uheldig at få det, er det normalt i meget mildere form.

    Så osse alle os med vacc hunde skal passe på.

    Jeanet -rigtig god bedring til vapsen. Krydser fingre for han snart har det bedre


  • #6   31. jul 2010 øv for jer smiley

    rigtig god bedring til den lille hunni og giv endelig en up-date


  • #7   31. jul 2010 hvis der er ligså stor chance for smitte selvom lortet ikke ligger der hor din hun har smittet, hjælper din bøn slet ikke smiley som jeg forstår dig er der ligså stor chance alligevel..

    som jeg kan læse mig til det er det også vigtigt at tæven (til hvalpene) er vaccineret, da den overfører antistofferne til hvalpene. en vaccination dækker dog dig bedre ind og det er især i alderen 6-20 uger hvalpen er mest udsat for smitte. derfor anbefaler de fleste også vaccination i 8 og 12 ugers alder, netop for at dække det. men intet er 100% sikkert, som du nok er et eksempel på smiley


  • #8   31. jul 2010 Bounty er 100% vaccinere med paraplyvaccinen -rabis og en anden som jeg ikke kan huske hvad hedder. sidste gang var i Januar der ud over får han ormekur ret ofte da han er meget sammen med katte, og dyrelæge tjek hver 6 mdr (jeg er en total pylret hunde ejer)... nå mon ikke vovsen er ordenligt dækket ind...? Detsværre er ha kun 1 1/2 år gammel så han har kun fået vaccinen 4 gange...

  • #9   31. jul 2010 Jeg ved hvordan du har det, begge mine hunde har haft den lede virus og Gizmo var altså 3 år og fuldt vaccineret da han fik den, han var meget dårligt og var indlagt i 3 døgn hos dyrlægen, han kom sig hurtigere fordi han var vaccineret, men han fik det alligevel og bivirkningerne bagefter gjorde at han endte med en kronisk tarmsygdom.

    Fluffy fik det som helt lille hvalp lige inden jeg fik hende hjem, hende og hendes søster overlevede men hendes bror døde desværre 3 dage efter.

    Så rigtig god bedring med ham, vi krydser fingre for ham.


  • #10   31. jul 2010 Ta dit ja det har vi og der var ingen tvivl om han har haft den, men de kan jo heldigvis kun få den en gang så vidt jeg har forstået.. Men dyrlægen forklarede også at hvis han ikke havde været vaccineret så havde han heller ikke overlevet, den utr og jeg var heldig at han ellers var en sund og rask hund, da det havde hjulpet ham til at komme sig, men der gik lang tid før han var på toppen igen..

  • #11   31. jul 2010 vovse-vuf B: Ej... chancen er der detsværre stadig selv hvis man fjerner lorten. men der vil være en meget reduceret mængde tilbage... og derfor en støre chance for at evt virus ol. er minimeret en del...

    Jeg har lige snakket med en af vores venner. Deres hund er også røget ind på hospis... Han er 5 1/2 år gammel, men de mener at han også er smittet med parpovirus... så alder er vist ikke en sikring... "de kunne se det var vores hund i buret ved siden af"
    Han så ynkelig, men ok frisk ud... så mon ikke vi kan hente ham i morgen c,'')

    Nå det her er også bare en bøn... ved godt at bønner ikke hjælper, me lidt optimist har man vel lov at være c,'')

    Jeg skal nok give en up-date...


  • #12   31. jul 2010 Tak for de alle de "god bedring" hilsner...

    Nadja: Tak c,'') Det er trist at høre det om dine vovser... Ja det er en rædselsfuld virus... Håber du har ret i at de kun kan få den én gang...

    Det har kostet os ca.14'700,- ind til videre... Godt der er noget der hedder sygeforsikring *S* Dankortet ligger nu i fryseren da isvand ikke kunne køle det ned...!


  • #13   31. jul 2010 * Ta dit ansvar alvorligt *

    Ja det er ham på snart 2 år...


  • #14   31. jul 2010 Hihi nu tror jeg altså ikke at et indlæg på hundegalleri får nogen til at samle deres efterladenskaber op. Men synes da også selv det er møøøøg ulækkert at de ligger over det hele.
    Hvad er tegnene på denne parvo-virus??


  • #15   31. jul 2010 Anne -med rotterne -

    cool kommentar... *G*

    Christina, Thomas og Charlie A

    Jeg vil nu også nøjes med at samle hundes op *G*

    Symptomerne hos Bounty var til at starte med: tynd mave og træthed el. manglende energi dette varede et par dage, senere kastede han også op, dagen efter ville han ikke spise og havde ret høj feber.... og om aftenen havde han så meget tynd mave også selvom ha havde fastet 24 timer og fik skånekost, og så fik han så kraftige mave smerter at han ikke kunne rejse sig eller gå, og blod i afføringen og opkast... (dette var efter 2 dyrelæge besøg, hvor de ikke ville tjekke hverken blod eller afføring, eller indlægge ham til observation)

    Nu skal man ikke panikke hvis ens hund har tynd mave da der er ret mange bakterier her om sommeren der kan være skyld i det... men personligt ville jeg hellere få tjekket hunden en gang for meget, end at risikere at hunden bliver meget syg...

    Man kan evt læse om det her:
    (link fjernet)


  • #16   31. jul 2010 Om ikke andet så ville det både være meget mere lækkert at gå rundt, og man slipper for farerne ved andre smitsomme sygdomme og parasitter... Der er ikke rigtigt nogen undskyldning for at lade være med at samle op der hvor andre mennesker og hunde færdes.

  • #17   31. jul 2010 åh altså stakkels , Bounty god bedring med ham her fra. håber han snart kan kommer hjem igen.

  • #18   31. jul 2010 Vores gamle dobber blev smittet med parvo 2 mdr efter han var blevet vaccineret han blev vaccineret 1 gang om året men denne her gang blev han syg dov ikke så syg som din kære dreng :0(
    rigtig god bedring med ham det er bare ikke til at bære når de bliver syge


  • #19   31. jul 2010 Jeg har fået af vide af en dyrelæge, at hunde sagens kan få den virus selvom de er vaccineret, og sådan er det med alle sygdomme og vacciner. Vacciner mod influenza, messlinger, hepatitis osv til mennesker er jo desværre også falsk sikkerhed.

  • #20   31. jul 2010 ¤ Søster McFluff ¤ - Precis c;') detsværre er der nogle der ikke vil gøre det, jeg indrømmer da jeg også har ladet nogle ligge, dem der er afleveret helt inde i busken hvor jeg ikke her lyst til at grave, men da jeg sidste år, læste om alle de sygdomme hunde og katte kan få af efterladenskaber, så kravler jeg gerne ind og roder i buskene...

    Camilla H - Tak! tror faktisk vi kan få ham hjem i eftermiddag, krydser fingre...

    Eve og Peter A - Nej man kan detsværre ikke værre sikre på at de er 100% dækket ind smiley så må man jo bare passe på hvor man går med vovserne...!


  • #21   31. jul 2010 Yaiii...! skal hente bamsen om 2 timer... det bliver godt at få ham hjem igen. her er så tomt uden ham...

    Vores venners hund der blev indlagt i går, er der stadig... han er også meget syg... mere end Bounty smiley håber han kommer gennem det...


  • #22   31. jul 2010 Haha mente selvfølgelig HUNDES efterladenskaber.
    Hvordan ser man feber på hunden? Det er noget med næsen ik? Charlie har haft tynd mave i går og i dag og så har det en mærkelig gul farve smiley Vi skal dog til dyrlægen på mandag, men håber da ikke der er noget.


  • #23   1. aug 2010 Jo man kan mærke det på næsen... men der kan man ikke finde ud af hvor høj den er...har i ikke et termometer...?
    Husk at en hunds temp. er 38 og ikke 37 som vores, til gengæld må temp. ikke vær for høj dvs. 39,5 er meget højt for hunde og tæt på grænsen til livsfarligt (ca. 39,9), hvor vi menesker har grænsen på ca.40,5-41
    Husk og faste hunden 24 timer inden i giver den mad igen, og så skal i passe på at give den for meget i starten og der må IKKE være nogen form for olie i den mad han får... det smøre tarmene, men det er der ikke brug for når der er tynd afføring...


  • #24   1. aug 2010 God bedring med vovsen smiley

  • #25   1. aug 2010 Okay mange tak for hjælpen. Har intet termometer, men får da lige dyrelægen til at tage hans temperatur i morgen smiley

Kommentér på:
En bøn til jer...!

Annonce