{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Er Mopsen misforstået? {{forumTopicSubject}}

Jeg passer min mors ene Mops i disse dage og har gjort det før. Mine hunde byder normalt alle hunde velkommen, og det har de da også gjort med Soffie (mopsen) - men når hun kommer tæt på dem, får de sådan et lidt bange udtryk i ansigtet.
Lilly sætter også normalt gerne en anden hund på plads, ved at starte med at knurre hvis de kommer for tæt på - men det gør hun ikke ved Soffie.

Har også lagt mærke til at andre hunde som vi møder, også virker en smule tilbageholden over for Soffie, selvom hun er den mest godmodige hund.

Så er det jeg tænker. Kan hendes evige snorken og hiven efter vejret, virke som knurren over for andre hunde - eller kender de godt forskel?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er Mopsen misforstået?
  • #1   30. jul 2010 Simba er også meget usikker når han møder de der fladnæset hunde der siger underligt smiley hehe

jeg har tænkt , at det simpelthen er fordi han ikke lige kan " tolke " lydene

• #2   30. jul 2010 Har ikke selv nogen erfaring med det, men har læst om mange der har oplevet det med den franske bulldog også.

Tænker det må ligge til den flade næse. smiley

• #3   30. jul 2010 Ja det var også generelt de flade næser, dem der larmer - jeg tænkte på - men brugte lige Mopsen som eksempel, fordi det er hende jeg har hjemme smiley

Men når mine møder fladnæser der ikke larmer, er der ikke noget og så sætter Lilly også gerne på plads.

• #4   30. jul 2010 Max: Men lære de andre hunde at læse dine Shar Pei's rigtig?

• #5   30. jul 2010 Tine: Det har jeg slet ikke tænkt på. Det eneste hvor en anden har reageret lidt voldsomt, var en Fransk Bulldog som hele tiden ville parre mopsen jeg havde med (Soffies søn) - han kunne slet ikke stoppe igen. Men han måtte da om nogen, kunne forstå de lyde, da han selv har dem.

Oplever kun at andre hunde bliver en smule bange og trækker sig væk inkl mine egne.

• #6   30. jul 2010 Jeg tror det er en kombination af flere ting.

I de tilfælde hvor hunden snorker/raller når den trækker vejret, tror jeg det i sig selv kan give problemer. Men dertil kommer jo de store udstående øjne. Stirren er jo som bekendt ikke særligt hæfligt i hundeverdenen.

Så ja, jeg tror godt mopsen o.l. hunde kan blive misforstået. Reiki bryder sig bestemt ikke om franske, og jeg tror det er lidt de samme problemer ved dem.
    Har han først lært hunden at kende er det ok, men hans første indskydelse er at den "spiller smart" og skal sættes på plads.

• #8   30. jul 2010 Max's mor: Jeg håber at mine snart lære at acceptere Soffies måde at lyde på. De har kendt hende det meste af deres liv, men bliver stadig skræmt af hende. Ved ikke helt hvad jeg kan gøre ved det, for Soffie mener jo ikke noget ondt. Hun vil bare gerne være en del af det vi andre laver.

• #9   30. jul 2010 mopsen har også meget store øjne som kan virke truende.... og "ingen" halen at lovre med....
    Derfor er det vigtig når man har hvalp at de møder fladsnuede racer så de lærer at de ikke gør noget smiley

• #10   30. jul 2010 Men Lilly er jo bare ½ fladsnude selv og har de store øjne og den krøllede hale, så det kan ikke være det.

• #11   31. jul 2010 Der er desværre mange racer som er avlet så langt fra de oprindelige hunde, at de kan have svært ved at læse hinandens sprog !

• #12   31. jul 2010 Det er det samme med franske. Mine hiver ikke eftre vejret, men de siger sjovt når de bli'r glade og vil lege. Dertil kommer deres meget opretstående ører, store øjne, rynket snude, stivbenede gang og ingen hale, eller meget lille hale. De er meget pågående og bruser frem. Det kan af andre hunde opfattes som provokation. Så man skal være ekstra obs på hunde som ikke er vant til fladsnuder:)

Kommentér på:
Er Mopsen misforstået?

Annonce