Vanrøgt??? Gør noget aktivt!!!! {{forumTopicSubject}}
Kan ikke lade være med at sidde og tænke... Der har været så mange indlæg de sidste dage ang "markeds dyr"
Vi kan hurtigt blive enige om at det er forrygt som nogen kan behandle deres "handelsvarer", for de kan da ikke betragte dem som dyr, af kød og blod og måske endda en lille sjæl, der sidder i buret og skriger på hjælp??
Men hånden på hjertet.... Hvor mange af os gør egentligt noget aktivt ved det?? Ud over at snakke om hvor forfærdeligt det er, og de skulle selv prøve det samme ect.
Hvor mange af os siger vores mening lige ud, velformuleret og ikke bare et surt opstød lidt højlydt når vi går forbi???
Hvor mange af os kontakter egentlig de respektive myndigheder?? og hvor mange tænker bare på at gøre det, for derefter at tænke- det er der nok en anden der har gjort?? - det nytter alligevel ikke noget???
Hvis ALLE ringede, blev de jo tilsidst nød til at tage hånd om det...!!!
Det gør ondt i hjertet at se dyrene på den måde, og det holder mange dyrevenner væk. Men tænk på de små hjerter der sidder der og bløder, skulle vi ikke heller møde op, bide smerten i os og gøre noget aktivt for de små stakler??? I stedet for bare at sidde herhjemme og klynke??
Så hånden på hjertet!! Hvormange gør noget aktivt??
Der er sgu ikke andre end os til det, er du utilfreds så må du op af sofaen og gøre noget ved det selv!!!!
Jo flere vi er jo mere magt får vi!!!
(Dette er myndet på de handelsfolk det ikke er gået op for det er levende væsner de har med, ved godt der også er nogle der faktisk passer på deres dyr derude..:) )
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
Hvis man i markedsledelsen beder om navnet på den vagthavende dyrlæge, og tager en snak med ham om det konkrete problem, kan jeg ikke tro at de overhører budskabet. Har du prøvet det?
mar 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 55
Men spørgsmålet er også mere om hvor mange af os der egentlig GØR noget, og ikke bare snakker om det??
For der bliver jo ved med at være tilfælde man ikke burde se, det må jo tyde på at der kan gøres mere? ...:)
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
JEG tror vi alle sammen har helt vildt forskellige grænser for hvad der er vanrøgt og ikke er... jeg har ikke selv været på sådan et marked så ved ikke hvordan det ser ud, men har virkelig svært ved at forestille mig at dyrene er ved at dø langsomt....
mar 2005
Som også skrevet så er det ikke alle steder dette er tilfældet, men der er stadig brådne kar!!!!
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Men er der ikke købere, så stopper det af sig selv.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
-politiet gjorde ikke en dyt, og dyrlægen som havde opsyn med markedet, var ikke mulig at kontakte. Han er nemlig pensionist (har været det i hvert fald i 10 år hvis ikke mere) og var kun til stede om morgenen når dyrene ankom.
jan 2007
mar 2005
Jeg tror bare desværre du er en af de få der i virkeligheden griber knoglen og ringer, hvis nu der var endnu flere der skar igennem og blev ved så er min overbevisning at de bliver nød til at reagere...
Sys tit vi hører at folk har ringet og der ikke skete noget, så næste gang man ser noget så ringer man ikke igen, opgiver på forhånd...:(
Syntes vi skal blive ved at telefonstorme dem når vi er vidne til noget ulovligt.... udholdenhed er en dyd, selv om det kan være meget frustrerende...:S
Men dejligt at hører en der faktisk har reageret...;o)
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Jeg melder ting . når der er overtrådt dyreværnsloven, men de forskellige kræmmer ved skam godt hvor langt de kan gå. og holder sig som oftes lige under grænsen for at der kan gøres noget.
Ved mange dyreværnsorganitioner holder øje med pladserne.
Og ville kunne lave mere opsøgende arbejde, hvis de havde råd.
Dyreværn koster penge.Også selv om folk arbejder ulønnet, koster det penge og køre til markedet.
Hører mange der vil gøre en masse for dyrene, men og give en skært til de foreninger der gør en forskel, næh nej.
Har selv været aktiv i dyreværnsforening i mange år. Og heldigvis er der mange dejlige mennesker der støtter arbejdet. Men sørme også mange der bare fortæller hvad der burde gøres.
jan 2007
Politiet kom osse ud, men stod slet ikke ud af bilen. De fik nemlig et opkald om et trafikuheld (som de self skal køre til -ingen tvivl om det), men vendte så aldrig tilbage trods flere henvendelser.
Og når så den dyrlæge som jo SKAL være tilknyttet markedet, ikke kan træffes (og i øvrigt slet ikke er dyrlæge længere -er det overhoedet lovligt så?), ja så er det dælme svært at gøre noget.
Jeg havde ikke kamera med -ellers havde jeg taget billeder og sendt til DB e.l.
jan 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 1.405
jan 2007
Vanrøgt??? Gør noget aktivt!!!!