Chihuahua / papillon ?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle Chi og Papillon-ejere
Jeg har et spørgsmål, som er fremstået - af den sædvanlige nysgerrighed - efter en udtalelse fra en dyrlæge om at en Chihuahuas hale ikke måtte sno sig!
Min veninde har en hun-Chi, på godt 2,3 kilo - hun er 6 mdr. Meget lang, og jeg synes jo hun er kæmpe stor, imod min egens 980 gram! Hendes hale snoer sig - altså den laver lige en krølle, og ligger op ad ryggen.
Hun ligner en sand Chihuahua - men min tvivl kom, da dyrlægen sagde det er Papillon træk!
Tror I hun er blevet snydt? (Altså mht. racerenheden) De der solgte hende havde haft med Chihuahuaer at gøre i mange år, og de forsikrede hende om, at det var en Chi ...
Stamtavlen længe leve - men hvad tror I der selv har med racerne at gøre ? Er der mere papillon end der er Chi i min venindes hund, eller ?
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 53
Hun er langhåret, dog. Ikke korthåret.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.654
feb 2005
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 53
- Min dyrlæge fortalte blot, at det var dejligt at se at LouLou (min egen Chi) ikke havde haleknæk og hun var meget velskabt. Så begynder snakken, og han fortalte at det ikke er standard at de krøller på halen!
- Og at det altså var et papillontræk!
Så jeg blev nysgerrig. Må indrømme, at jeg aldrig før har set en Chi krølle på halen!! Buet er vel normalt - men direkte krøllebølle på halen ??
Dorthe >> Ja, min LouLou er kun 4 mdr og 8 dage ! Så 980 gram er jo helt fint.
feb 2005
feb 2005
Chihuahua / papillon ??