{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Galastop - falsk drægtig? {{forumTopicSubject}}

Hey,
Er det normalt at mælke produktionen forøges efter hunden er begyndt på galastop? Hun har fået det fredag, lørdag og søndag. På indlægsseddelen står der at hun kun skal have det i 4-6 dage, men der står intet om at mælkeproduktionen burde forøges før det bliver bedre… Jeg kan først ringe til min dyrlæge ved en 10 tiden, men jeg ville lige høre om I syntes jeg bør være bekymret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galastop - falsk drægtig?
  • #1   19. jul 2010 det har jeg aldrig oplevet når jeg har brugt det men det kan jo være fordi det ikke virker endnu

• #2   19. jul 2010 Tja måske… Syntes bare det er mærkeligt når hun har fået det i 3 dage nu… burde det ikke virke lidt hurtigere hvis man kun skal give det i 4-6 dage? Det er jo den 4. dagen i dag hvor hun skal have det.
    Hvor hurtigt forsvandt ”yveret” hos din da du brugte det?
    Da jeg begyndte at give det var der kun en lille smugle mælk, nu er der så meget at pelsen er helt klistret, og det drypper ned på gulvet…

• #3   19. jul 2010 Jeg er så "heldig" at have 2 hunde der lider af falsk drægtighed - men på 2 helt forskellige måder. Det er feks kun den ene som har mælk. Jeg "malker" hende en lille smule hver 2 dag - for at tage det værste tryk og for at undgå evt betændelse. derudover holder hun det selv rigtig fint rent. Jeg har aldrig brugt galastop til nogle af mine hunde. De har spist fint uder perioden og ser derfor ingen grund til det. Men jeg kunne forestille mig at mælkeproduktionen allerede var gået i gang inden du gav din hund noget. Jeg ville nu ikke være bekymret...

• #4   19. jul 2010 Min den ene tæve er også slem til det med falsk drægtighed, og har igen denne gang måtte ty til Galastop på trods af jeg havde sagt det skulle hun ikke ha,, men man kan jo hurtigt ændre sin mening, Hun har begge gange været begyndt med mælk men har aldrig øget det, jeg ville nok lige ringe en gang til dyrlægen for at høre det koster jo ikke noget kan man sige.

• #5   19. jul 2010 Jamen fremprovokere det ikke bare mælkeproduktionen yderligere når man ”malker” dem? Jeg har heller ikke givet galastop før, men denne gang har været lidt speciel fordi hun har haft sprunget 2 løbetider over. Derfor har det hele også været sådan lidt mærkeligt. Hun spiser fint, men hun har været enormt deprimeret og gemt sig meget… Jeg har en mistanke om at det også er derfor der er så meget mælk, men da jeg som sagt ikke har prøvet galastop før, så ved jeg heller ikke hvor hurtigt det plejer at virke…
    Jeg har ringet til dyrlægen, men jeg fik kun fat i en assistent, og hun kunne ikke svare mig på noget, så dyrlægen ville ringe til mig i løbet af dagen. Så nu kan jeg bare vente… :-s

• #6   19. jul 2010 Hvis jeg ikke "malker" hende går der betændelse i det. Det er jo kun lige det yderste - indtil det er pænt og klart/hvidt igen. Kan godt være det er forskelligt fra hund til hund...

• #7   19. jul 2010 Øv så er det altså min hund der er mærkelig... smiley

• #8   19. jul 2010 Når nu har jeg snakket med dyrlægen. Hun vil foreslå at jeg giver Zena 2 behandlinger (altså 2x6 dage). Og så skal jeg holde nøje øje med hende. Dyrlægen sagde at det ikke var normalt at de begynder at have mere mælk, og at det derfor også kunne være en cyst et eller andet sted der forårsagede det. Hvis ikke mælkeproduktionen kraftigt aftager i løbet af et par dage, skal jeg komme ind med hende til scanning. Dyrlægen mente dog at det nok bare var fordi Zena var langsom om at reagere på behandlingen. Men som sagt – jeg holder meget øje med det…

Kommentér på:
Galastop - falsk drægtig?

Annonce