1.495 visninger
|
Oprettet:
Priser. {{forumTopicSubject}}
Jeg tænkte på om der er nogle, som ved hvad priserne ca. er på disse hunde ?
Miniature Bull Terrier.
Fransk Bulldog.
Boston Terrier.
På forhånd tak.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.193
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 13 Svar: 57
Tak for jeres svar...
Men de er vel ikke nær så dyre, hvis der er blanding i dem...?
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.193
feb 2009
maj 2007
maj 2007
mar 2008
Det viste jeg så ikke lige, at de faktisk var...
Jeg syntes den er rimelig charmerende...
Og vil faktisk helst have en Blandings hund.
maj 2007
mar 2008
Og det er ikke så tit, at blandings hund, fejler noget - som f.eks. race hunde gør.
Og jeg syntes de er utrolig charmerende, når de har noget forskelligt noget i sig.
nov 2008
feb 2009
nov 2008
maj 2007
Iøvrigt kan det at blande racer også skabe syge hunde. Fx. hvis man blander en stor tung hund med en lille kortbenet en. Denne blanding kan give en hund der har en kæmpe stor krop på små bitte ben og det er bestemt ikke sundt.
mar 2008
Jeg går sku ikke så meget op i hunde, andet end at de er sunde og raske ! Nej, det ved jeg ligesom godt... Helt dum er jeg så faktisk hellere ikke.. Nu spurgte jeg også med hensyn til prisen... Og ikke andet faktisk.
Danielle - Selvfølgelig... Det er rigtigt nok... Og sådan vil det vel altid være.. Men jeg har bare hørt, at det er mest race hunde, som fejler noget... Og det er hvad jeg har hørt....
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 247
den sætning forstår jeg ikke helt :).
maj 2007
mar 2008
Så dum er jeg faktisk ikke...
Jeg ville faktisk bare hører priserne omkring hundene - ikke andet...
Også siger jeg at jeg helst vil have en blandings hund, fordi at jeg bedst kan lide disse hunde... Fordi de er mere speciel og charmerende...
Min mostere's hund en Labrador - parrede sig med en Dansk Svensk Gårdhund, og hun fik 3 hvalpe, hvor 2 af dem døde, fordi de var for store.. Og det er selvfølgelig rigtigt trist... (Hun kunne hellere ikke føde selv) Men han var noget af det mest speciel - jeg nogensinde har set.
nov 2008
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 247
Og længe har det jo også kørt rygte om at blandningshunde (an på hvilke blandninger), er sundere end mange racehunde, pga. der har været problem med indavl/voldsomt linie avl i racehunde..
Men når det angår de racer du nævner, ville jeg til hver en tid forslå at købe en som er med tavle.
maj 2007
Så altså, faren ved at købe en blandingshund er at de ofte ikke bliver tjekket for arvelige sygdomme inden avl og det er altså skidt.
nov 2008
mar 2008
Det med indavl/voldsomt linie avl - Det er det jeg har hørt.... /:
Trine K - Jo, det kunne jeg da godt. Men jeg høre da hvad i siger.. Og det er da slet ikke sikkert at jeg skal have sådan en hund... Det finder jeg ud af om nogle år - jeg ville jo gerne bare forhøre mig, om der er nogle som ved noget om det... Osv (:
Ja, det kan være meget muligt.
Alle hunde kan jo hellere gå rundt at være sunde og raske - og det kan mennesker ligesom hellere ikke.. Så... Og ved godt - at det slet ikke er det sammen.
nov 2008
mar 2008
Jeg kan godt lide, at man kan se at der er noget forskelligt i dem...
Derfor er jeg mest til blandings hunde.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Nåh ja skidt med det hele bare hunden er ih så speciel.
"hun fik 3 hvalpe, hvor 2 af dem døde, fordi de var for store.. Og det er selvfølgelig rigtigt trist... (Hun kunne hellere ikke føde selv) Men han var noget af det mest speciel - jeg nogensinde har set"
Helt ærlig, døde hvalpe og en mor hund der sikker har haft smerter i at føde for store hunde fordi folk ikke tænker sig om, men igen ja bare den der overlevede var speciel og nuttet så pyt da.
Men god ide at vælge en hund ud fra hvor sød den ser ud, så pyt med hvilket temperament og sundhed man får ud af at blandet flere racer sammen.
mar 2008
Jeg syntes det var synd for hende - og at de ikke kan holde øje med deres hund.. Det skal man kunne, ligemeget hvad !?
Og jeg vælger sku da ikke en hund ud for hvordan den ser ud...
Jeg vælger den ud for dens personlighed, tempermanet....
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
nov 2008
mar 2008
Trine K - Nej, det kan jeg sikkert ikke... Men nu har jeg aldrig været med til at vælge en hund... Da jeg fik den første da han var 4 måneder - og den anden er ren, og han fik vi for 1½ år siden... Ellers skulle han aflives....
nov 2008
mar 2008
Det er hvad jeg ønsker mig...
Og sådan er det (:
Jeg har en fantastisk hund nu, og ham vil jeg helst ikke undvær... Men, han er heldigvis først væk, om mange år...
Det vil jeg da også gøre med den næste hund jeg skal have..
Nu var det så bare fordi jeg var nysgerrig !! Som jeg håber ikke gør noget...
nov 2008
mar 2008
Og hvordan finder du så ud af det...
Nu hvor du er Dyrepasser ?!
nov 2008
maj 2007
mar 2008
En Cocker Spaniels og En Blandings...
Den ene er enormt dovn, og den anden er enormt arktiv... (:
Jeg har selv sagt, at jeg aldrig skulle have en hund, som man skulle klippe, og det har jeg så fået... Og nu klipper jeg ham så. Den anden, har en flot pels, og som sagt virkelig arktiv... Han bliver aldrig træt, og mener aldrig... Han er opmærksom på alt, når vi er ude at gå, og hvis han ser en fugl eller et andet dyr, så kan man næste ikke styre ham.
De er virkelig så forskellige, den ene kan ikke underholde sig selv, men det kan ham den anden godt.
Og det er det der gør dem så dejlige... De er begge lige jaloux, men sådan er det...
Og det havde vi ikke taget hundens behov i forekøb.... Men det skal jeg da nok gøre næste gang...
nov 2008
mar 2008
Da de har haft hunde, i uendelig mange år.. .
Så jeg tror udemærket at de godt ved sådan nogle ting.
mar 2008
Og det er da også fair nok...
Og det har vi også gjort med de 2 hunde vi har... (:
nov 2008
Men godnat skal op om 4 timer! Stakkels mig
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 42 Svar: 194
Det er jo ikke fordi hun har gjort noget FORBUDT!
Nej, giv jer hellere til at høvle alle de der perverse stoddere ned, som har samleje med de stakkels dyr!!!
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Fordi trådstarter gerne vil have en blandingshund, er hun vel stadig i sin ret til at spørge om prisen på racehunde?
Og om hun skal have en blandingshund eller ej, er vel ikke op til jer at bestemme. Det er ene og alene op til hende.
Hvis nu blandinger tiltaler hende mere, er der ikke noget at diskutere.
mar 2008
Tusind tak, fordi i ikke hakker ned på mig....
Og ja, som sagt, ville jo bare hører omkring priser med og uden tavle.
Ja, jeg er faktisk mest til blandingshunde, da jeg aldrig har gået op i det med tavler... Men det er selvfølgelig fair at nogle folk, går med op i.. Og det er da helt iorden. Det er bare ikke det, jeg ser i en hund..
Også er der nogle som tror deres hund er bedre fordi den har et stykke papir.. Det kan jeg ikke lige se det specielle i... Men bare min menning.
Sunshine :
Hvis du har læst hele tråden, så ved du også godt hvorfor jeg bedst kan lide blandingshunde....
Jeg syntes de er mere charmerende, og er utrolig speciele... At man kan se noget forskellig i dem...
Og det ved jeg godt at man ikke kan se nå den er 8 uger gammel.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.013
Det vigtigste er vel at man kigger efter de egenskaber man ønsker i en hund. Problemet med blandingshunde kan bare ofte være, at forældrene sjældent er tjekket for arvelige sygdomme. Og hvilke af de 2 racers egenskaber der går igennem...
Men find ud af hvad det er du ønsker i en hund - måske du ender med en blanding - måske med en med papirer...
God fornøjelse med jagten...
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Lige gyldigt hvad du vælger, så brug hovedet fær hjertet når du kigger på avleren og på hvalpe og forældredyr.......His din hjerne siger ok for det du ser, så kan du begynde at kigge nærmere på hvilken hvalp du så vil købe.........Det tager for mig gamle hundemenneske ca. 1 år inden jeg finder den hvalp som jeg vil købe......
God jagt.
mar 2008
Og da jeg er falder for racen Fransk Bulldog, da den ikke er særlig stor, og jeg har kunne tænke mig sådan en i lang tid. Men som sagt, der er heldigvis nogle år, til at finde en hund i...
Altså, jeg har bestemt - at jeg ikke vil have en hund med stamtavle, da jeg det ikke siger mig noget.. (: Og som jeg har sagt, så er det helt iorden at nogle gå op i det.. Men det gør jeg bare ikke...
Jeg skal hellere ikke have ny hund, lige pt. så jeg har nogle år, til at finde den helt race, som jeg godt kunne tænke mig... Og passer godt til mig....
Da jeg først skal have ny hund, om mange år.. (Håber jeg)
feb 2009
jeg synes bare det er en rigtig skidt ide, at kigge efter en fransk uden tavle, da de døjer med så mange sygdomme.
Jeg var selv sikker på, at jeg skulle have en fransk engang, men jeg valgte den fra pga. de mange sygdomme. Sygdomme man kun kan helgardere sig i, ved VIRKELIG at gøre et godt forarbejde, finde en god kennel, og sørge for at studere stamtavler og sundhedsstatuser til bunds.
Vi siger det jo kun for din egen skyld, da der ikke er noget mere forfærdeligt, end at stå med en syg hund, uden at have et sted at hente hjælp..
mar 2008
Og det vil jeg da bestemt kigge efter...
Præcis - det er trist at stå med en hund som er syg, og man ikke kan gøre noget ved...
Så selvfølgelig vil jeg da tjekke det, før at jeg købe en hund..
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 49
Så bliver det så spurgt fra en anden (af ren og skær nysgerrighed) om hvorfor hun ville foretrække en blandingshund, hvorefter det første argument er helbred. Og her er det så folk reagerer fordi dette altså ikke er noget synderligt godt argument for køb af en hund. Derefter ændrer trådstarter så argument til reelle features ved en hund hvilket jo er mere gangbart for valg af en hund, så synes nu heller dem der kort løfter en pegefinger skal gøres værre end de er. Synes ikke trådstarter bliver direkte angrebet, men informeret hvorefter der er lidt diskussion, hvilket bare er sundt
jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 40
For at svare på dit spørgsmål så er priserne med tavle mellem 10-15.000 kr og uden tavle mellem 5.000-10.000 kr.
Jeg må give Danielle ret i at en fransk uden tavle, måske ikke er den bedste løsning netop pga. sygdom. Jeg kender 3 af slagsen og de har alle fejlet noget. Og må give et par af de andre i at om de er med eller uden tavle kan de fejl lige meget, dog har du bedre muligheder for at se hvad de fejler eller ikke fejler, hvis de er med tavle fordi så kan du se hvor de kommer fra. Og køber du en blanding så kan du aldrig være 100 % sikker på hvad det er for en hund. Nogle blandinger er knap så gode, og her tænker jeg på sygdom, temperament osv.
I sidste ende et det dit eget valgt, og jeg håber at du finde en hund som er den rette for dig :O)
mar 2008
Jeg hører og tager det til mig ! (:
Der er den der race som hedder Frangle - som jeg har hørt, er god... Og det er selvfølgelig også en blandingshund...
Men, jo jeg ville da høre dem, som har hvalpene om de forskellige ting, osv..
Men den tid kommer...
Priser.