{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser.
  • #1   18. jul 2010 FB en ligger på et sted mellem 10.000kr og 15.000kr (med tavle) og så gætter jeg på at de to andre ligger på omkring 10.000kr, men hæng mig ikke op på det...

• #2   18. jul 2010 Minature og FB koster 8-14 tusind kr. Boston ved jeg ikke

• #3   18. jul 2010 Den franske ligger normalt på mellem 12 og 15 tusind med tavle, skal det være uden kan du vist få dem helt ned til 5500, men oftest ligger de på 7500 og opad.

• #4   18. jul 2010 Miniaturen ligger vel på en 13.000- 15.000 vil jeg tro

• #5   18. jul 2010 Okay (:
    Tak for jeres svar...
    Men de er vel ikke nær så dyre, hvis der er blanding i dem...?

• #6   18. jul 2010 Det kommer vist an på hvem der skal sælge dem.. Så for nylig en fransk blanding til 5500..

• #7   18. jul 2010 Heldigvis er det så godt som umuligt at få blandings minier i DK, da det er en forholdsvis sjælden race.

• #8   18. jul 2010 Jeg vil så på ingen måde anbefale at købe en blanding, især ikke når det kommer til de franske som har så mange helbredsproblematikker og de forsvinder bestemt ikke fordi man blander racerne.

• #9   18. jul 2010 Iøvrigt er blandiger ofte så dyre at de næsten koster det samme som en med tavle.

• #10   18. jul 2010 Okay... På den måde...
    Det viste jeg så ikke lige, at de faktisk var...

Jeg syntes den er rimelig charmerende...
    smiley
    Og vil faktisk helst have en Blandings hund.

• #11   18. jul 2010 Hvordan kan det være du helst vil have en blandinshund? Jeg spørge udelukkende af nysgerrighed.

• #12   18. jul 2010 Lige nu har jeg en blandings hund, og han har aldrig fejlet noget, som helst.
    Og det er ikke så tit, at blandings hund, fejler noget - som f.eks. race hunde gør.
    Og jeg syntes de er utrolig charmerende, når de har noget forskelligt noget i sig.

• #13   18. jul 2010 Du ved tydeligvis ikke ret meget om hunde

• #14   18. jul 2010 Jeg er ked af at sige det, men blandingshunde kan fejle absolut ligeså meget som en racehund kan. Den eneste forskel er, at med racehunden kan du tjekke hundens aner, og se derfor se hvilke sundhedsstatuser der ligger forud for hunden. Det kan man ikke med en blanding..

• #15   18. jul 2010 Hvor har du den konklusion fra? ud fra at du har en sund og rask blanding? det gør ikke at alle blandinger er sunde og raske og især ikke FB blandinger!

• #16   18. jul 2010 Hvordan skulle det kunne lade sig gøre at blandingshunde skulle være sundere? Hunde kan jo altså ikke blive sundere end det de kommer af.

Iøvrigt kan det at blande racer også skabe syge hunde. Fx. hvis man blander en stor tung hund med en lille kortbenet en. Denne blanding kan give en hund der har en kæmpe stor krop på små bitte ben og det er bestemt ikke sundt.

• #17   18. jul 2010 Trine K - Det kan godt være at jeg ikke ved ret meget, om hunde... Men ALLE de blandings hunde, som jeg kender og har kendt, har ikke fejlet noget... Og det er hvad jeg ved....
    Jeg går sku ikke så meget op i hunde, andet end at de er sunde og raske ! Nej, det ved jeg ligesom godt... Helt dum er jeg så faktisk hellere ikke.. Nu spurgte jeg også med hensyn til prisen... Og ikke andet faktisk.

Danielle - Selvfølgelig... Det er rigtigt nok... Og sådan vil det vel altid være.. Men jeg har bare hørt, at det er mest race hunde, som fejler noget... Og det er hvad jeg har hørt....

• #18   18. jul 2010 "Du ved tydeligvis ikke ret meget om hunde"

den sætning forstår jeg ikke helt :).

• #19   18. jul 2010 Det du har hørt passer ikke..... Jeg har efterhånden kendt rigtig mange syge blandingshunde, ikke at mine erfaringer er den ultimative sandhed, skriver det bare for at sætte tingene lidt i perspektiv.

• #20   18. jul 2010 Nej... Jeg ved det godt....
    Så dum er jeg faktisk ikke...

Jeg ville faktisk bare hører priserne omkring hundene - ikke andet...
    Også siger jeg at jeg helst vil have en blandings hund, fordi at jeg bedst kan lide disse hunde... Fordi de er mere speciel og charmerende...

Min mostere's hund en Labrador - parrede sig med en Dansk Svensk Gårdhund, og hun fik 3 hvalpe, hvor 2 af dem døde, fordi de var for store.. Og det er selvfølgelig rigtigt trist... (Hun kunne hellere ikke føde selv) Men han var noget af det mest speciel - jeg nogensinde har set.

• #21   18. jul 2010 Mai R: Lyder lidt som om du godt kunne tænke dig en blanding af de hunde du spørger til. Hvis du går så meget op i om de sunde og raske hvorfor så vælge en blanding hvor du ikke har en anelse om hvad der kan være af arvelige sygdomme?

• #22   18. jul 2010 En blandnings hund kan være lige så syg og lige så sund og rask som en stamtavle hund :).

Og længe har det jo også kørt rygte om at blandningshunde (an på hvilke blandninger), er sundere end mange racehunde, pga. der har været problem med indavl/voldsomt linie avl i racehunde..

Men når det angår de racer du nævner, ville jeg til hver en tid forslå at købe en som er med tavle.

• #23   18. jul 2010 Iøvrigt sker det at hunde kan rende rundt med rigtig dårlige hofter uden at det nogenside bliver opdaget, dels fordi hunde er virkelig gode til at skjule smerte og dels så kan en god muskelstyrke hjælpe meget.

Så altså, faren ved at købe en blandingshund er at de ofte ikke bliver tjekket for arvelige sygdomme inden avl og det er altså skidt.

• #24   18. jul 2010 Pia Lyng: Ved heller ikke helt om jeg selv forstod den? Hmm. kunne faktisk godt tænke mig en rotte/gravhunde blanding de er jo så søde

• #25   18. jul 2010 Pia Lyng M - Det var noget at det har jeg hørt...
    Det med indavl/voldsomt linie avl - Det er det jeg har hørt.... /:

Trine K - Jo, det kunne jeg da godt. Men jeg høre da hvad i siger.. Og det er da slet ikke sikkert at jeg skal have sådan en hund... Det finder jeg ud af om nogle år - jeg ville jo gerne bare forhøre mig, om der er nogle som ved noget om det... Osv (:

Ja, det kan være meget muligt.
    Alle hunde kan jo hellere gå rundt at være sunde og raske - og det kan mennesker ligesom hellere ikke.. Så... Og ved godt - at det slet ikke er det sammen.

• #26   18. jul 2010 Hvorfor synes du lige netop at blandinger er mere charmerende?

• #27   18. jul 2010 Trine K - Fordi de har noget mere specielt over sig...
    Jeg kan godt lide, at man kan se at der er noget forskelligt i dem...

Derfor er jeg mest til blandings hunde.

• #28   18. jul 2010
    Nåh ja skidt med det hele bare hunden er ih så speciel.

"hun fik 3 hvalpe, hvor 2 af dem døde, fordi de var for store.. Og det er selvfølgelig rigtigt trist... (Hun kunne hellere ikke føde selv) Men han var noget af det mest speciel - jeg nogensinde har set"

Helt ærlig, døde hvalpe og en mor hund der sikker har haft smerter i at føde for store hunde fordi folk ikke tænker sig om, men igen ja bare den der overlevede var speciel og nuttet så pyt da.
    Men god ide at vælge en hund ud fra hvor sød den ser ud, så pyt med hvilket temperament og sundhed man får ud af at blandet flere racer sammen.

• #29   18. jul 2010 Det var sku da ikke det jeg mente med det...
    Jeg syntes det var synd for hende - og at de ikke kan holde øje med deres hund.. Det skal man kunne, ligemeget hvad !?

Og jeg vælger sku da ikke en hund ud for hvordan den ser ud...
    Jeg vælger den ud for dens personlighed, tempermanet....

• #30   18. jul 2010 Suk suk og suk.

• #31   18. jul 2010 og det kan du se på den allerede som 8 uger hvor du sikkert ikke ser faderen til hunden?

• #32   18. jul 2010 Janni J - Hvorfor suk suk og suk ?

Trine K - Nej, det kan jeg sikkert ikke... Men nu har jeg aldrig været med til at vælge en hund... Da jeg fik den første da han var 4 måneder - og den anden er ren, og han fik vi for 1½ år siden... Ellers skulle han aflives....

• #33   18. jul 2010 Lød bare som om du selv havde valgt en. I stedet for at du vælger hund udfra at det skal være en blanding gerne med blå øjne hva så med at kigge efter hvad du kan tilbyde en hund og kigge på hvilke racer der passer til dig og til hvad du kan give den?

• #34   18. jul 2010 Jeg har ønsker, ligesom alle andre mennekser har...
    Det er hvad jeg ønsker mig...
    Og sådan er det (:

Jeg har en fantastisk hund nu, og ham vil jeg helst ikke undvær... Men, han er heldigvis først væk, om mange år...
    Det vil jeg da også gøre med den næste hund jeg skal have..
    Nu var det så bare fordi jeg var nysgerrig !! Som jeg håber ikke gør noget...

• #35   18. jul 2010 Hvad med i stedet at tænke på hvad hunden ønsker sig?!

• #36   18. jul 2010 Hvad hunden ønsker sig ?
    Og hvordan finder du så ud af det...

Nu hvor du er Dyrepasser ?!

• #37   19. jul 2010 Hvis du kigger på de forskellige racer vil du kunne se hvor aktiv en hunderace er, hvilken type det er jagt,vagt osv. du vil kunne se pelspleje osv. og udfra det opfylde hundens behov i stedet for hvad du selv ønkser det nytter jo ikke noget du ønsker dig en schæfer hvis ikkedu gider træne, aktivere osv. hver dag

• #38   19. jul 2010 Ja, man skal kunne holde øje med sin løbske tæve hele tiden! Og de tidspunkter man ikke kan holde øje med den (når man fx. er på arbejde) skal den være forsvarligt lukket inde.

• #39   19. jul 2010 Vi har 2 hunde...
    En Cocker Spaniels og En Blandings...

Den ene er enormt dovn, og den anden er enormt arktiv... (:
    Jeg har selv sagt, at jeg aldrig skulle have en hund, som man skulle klippe, og det har jeg så fået... Og nu klipper jeg ham så. Den anden, har en flot pels, og som sagt virkelig arktiv... Han bliver aldrig træt, og mener aldrig... Han er opmærksom på alt, når vi er ude at gå, og hvis han ser en fugl eller et andet dyr, så kan man næste ikke styre ham.

De er virkelig så forskellige, den ene kan ikke underholde sig selv, men det kan ham den anden godt.
    Og det er det der gør dem så dejlige... De er begge lige jaloux, men sådan er det...
    Og det havde vi ikke taget hundens behov i forekøb.... Men det skal jeg da nok gøre næste gang...

• #40   19. jul 2010 Godt for det det vigtigste man vælger selv at få hund og så har man et ansvar for at opfylde hundens krav

• #41   19. jul 2010 Ja, og det tror jeg faktisk godt at de viste...
    Da de har haft hunde, i uendelig mange år.. .
    Så jeg tror udemærket at de godt ved sådan nogle ting.

• #42   19. jul 2010 Ja selvfølgelig..
    Og det er da også fair nok...

Og det har vi også gjort med de 2 hunde vi har... (:

• #43   19. jul 2010 Det ikke dem men dig jeg siger det til
    Men godnat skal op om 4 timer! Stakkels mig

• #44   19. jul 2010 Slap lige af folkens! Hun spurgte faktisk bare om noget.... Om Hun ønsker sig en blandings hund eller ej, er da hendes valg.
    Det er jo ikke fordi hun har gjort noget FORBUDT!

Nej, giv jer hellere til at høvle alle de der perverse stoddere ned, som har samleje med de stakkels dyr!!!

• #46   19. jul 2010 Må indrømme at jeg også er helt enig med Elisabeth.
    Fordi trådstarter gerne vil have en blandingshund, er hun vel stadig i sin ret til at spørge om prisen på racehunde?
    Og om hun skal have en blandingshund eller ej, er vel ikke op til jer at bestemme. Det er ene og alene op til hende.
    Hvis nu blandinger tiltaler hende mere, er der ikke noget at diskutere.

• #47   19. jul 2010 Tinna - Louise O - Elisabeth N :
    Tusind tak, fordi i ikke hakker ned på mig....
    Og ja, som sagt, ville jo bare hører omkring priser med og uden tavle.

Ja, jeg er faktisk mest til blandingshunde, da jeg aldrig har gået op i det med tavler... Men det er selvfølgelig fair at nogle folk, går med op i.. Og det er da helt iorden. Det er bare ikke det, jeg ser i en hund..

Også er der nogle som tror deres hund er bedre fordi den har et stykke papir.. Det kan jeg ikke lige se det specielle i... Men bare min menning.

Sunshine :
    Hvis du har læst hele tråden, så ved du også godt hvorfor jeg bedst kan lide blandingshunde....
    Jeg syntes de er mere charmerende, og er utrolig speciele... At man kan se noget forskellig i dem...
    Og det ved jeg godt at man ikke kan se nå den er 8 uger gammel.

• #48   19. jul 2010 Jeg forstår faktisk godt dit ønske om en blanding. Jeg har 2 - den ene en blanding mellem cocker og border collie. Og sidst jeg skulle have ny hund ledte jeg ihærdigt efter samme blanding - deværre uden held. Så jeg endte faktisk med en ren med papirer...
    Det vigtigste er vel at man kigger efter de egenskaber man ønsker i en hund. Problemet med blandingshunde kan bare ofte være, at forældrene sjældent er tjekket for arvelige sygdomme. Og hvilke af de 2 racers egenskaber der går igennem...
    Men find ud af hvad det er du ønsker i en hund - måske du ender med en blanding - måske med en med papirer...
    God fornøjelse med jagten...

• #49   19. jul 2010 Mai R. Jeg synes at blandinger kan være fantastiske, og det samme kan racerene.....Det er farligt for ens heklbred at skrive her, at man tænker at købe en blanding???????? Nogle er faktisk at betegne, som ganske fanatiske, når det handler om hunde og race eller blanding.....
    Lige gyldigt hvad du vælger, så brug hovedet fær hjertet når du kigger på avleren og på hvalpe og forældredyr.......His din hjerne siger ok for det du ser, så kan du begynde at kigge nærmere på hvilken hvalp du så vil købe.........Det tager for mig gamle hundemenneske ca. 1 år inden jeg finder den hvalp som jeg vil købe......
    God jagt.

• #50   19. jul 2010 Jeg har hørt, at blandings hunden (fransk bulldog og beagel) skulle være okay.
    Og da jeg er falder for racen Fransk Bulldog, da den ikke er særlig stor, og jeg har kunne tænke mig sådan en i lang tid. Men som sagt, der er heldigvis nogle år, til at finde en hund i...

Altså, jeg har bestemt - at jeg ikke vil have en hund med stamtavle, da jeg det ikke siger mig noget.. (: Og som jeg har sagt, så er det helt iorden at nogle gå op i det.. Men det gør jeg bare ikke...
    Jeg skal hellere ikke have ny hund, lige pt. så jeg har nogle år, til at finde den helt race, som jeg godt kunne tænke mig... Og passer godt til mig....
    Da jeg først skal have ny hund, om mange år.. (Håber jeg)

• #51   19. jul 2010 Jeg har intet imod blandingshunde, og har selv haft nogle fantastiske af slagsen.
    jeg synes bare det er en rigtig skidt ide, at kigge efter en fransk uden tavle, da de døjer med så mange sygdomme.

Jeg var selv sikker på, at jeg skulle have en fransk engang, men jeg valgte den fra pga. de mange sygdomme. Sygdomme man kun kan helgardere sig i, ved VIRKELIG at gøre et godt forarbejde, finde en god kennel, og sørge for at studere stamtavler og sundhedsstatuser til bunds.

Vi siger det jo kun for din egen skyld, da der ikke er noget mere forfærdeligt, end at stå med en syg hund, uden at have et sted at hente hjælp..

• #52   19. jul 2010 Jeg forstår det godt...
    Og det vil jeg da bestemt kigge efter...
    Præcis - det er trist at stå med en hund som er syg, og man ikke kan gøre noget ved...
    Så selvfølgelig vil jeg da tjekke det, før at jeg købe en hund..

• #53   19. jul 2010 Jamen det er da rigtig at hun til at starte med bare spørger om prisen på hundene og fred være med det.

Så bliver det så spurgt fra en anden (af ren og skær nysgerrighed) om hvorfor hun ville foretrække en blandingshund, hvorefter det første argument er helbred. Og her er det så folk reagerer fordi dette altså ikke er noget synderligt godt argument for køb af en hund. Derefter ændrer trådstarter så argument til reelle features ved en hund hvilket jo er mere gangbart for valg af en hund, så synes nu heller dem der kort løfter en pegefinger skal gøres værre end de er. Synes ikke trådstarter bliver direkte angrebet, men informeret hvorefter der er lidt diskussion, hvilket bare er sundt

• TST hund L
    TST hund L Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 40
    #54   19. jul 2010 Hold da op for en hård tone....

For at svare på dit spørgsmål så er priserne med tavle mellem 10-15.000 kr og uden tavle mellem 5.000-10.000 kr.

Jeg må give Danielle ret i at en fransk uden tavle, måske ikke er den bedste løsning netop pga. sygdom. Jeg kender 3 af slagsen og de har alle fejlet noget. Og må give et par af de andre i at om de er med eller uden tavle kan de fejl lige meget, dog har du bedre muligheder for at se hvad de fejler eller ikke fejler, hvis de er med tavle fordi så kan du se hvor de kommer fra. Og køber du en blanding så kan du aldrig være 100 % sikker på hvad det er for en hund. Nogle blandinger er knap så gode, og her tænker jeg på sygdom, temperament osv.

I sidste ende et det dit eget valgt, og jeg håber at du finde en hund som er den rette for dig :O)

• #55   19. jul 2010 Jeg tager da også imod folks råd.. Det er da slet ikke det.. Overhovedet...
    Jeg hører og tager det til mig ! (:

Der er den der race som hedder Frangle - som jeg har hørt, er god... Og det er selvfølgelig også en blandingshund...
    Men, jo jeg ville da høre dem, som har hvalpene om de forskellige ting, osv..
    Men den tid kommer...

Kommentér på:
Priser.

Annonce