{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.800 visninger | Oprettet:

Gravhund-rottweiler blanding?? {{forumTopicSubject}}

Har lige siddet og kigget lidt på Gul og Gratis, og der er en lille sød blanding af en gravhund og rottweiler.
Det er i mine øjne totalt uansvarligt (specielt hvis det er tæven, der er gravhund) men kan det overhovedet lade sig gøre i praksis??
Hvad mener I andre om den blanding?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravhund-rottweiler blanding??
  • #1   17. jul 2010 Ja, det kan desværre godt lade sig gøre.

Jeg synes det er dybt uansvarligt og folk der laver den slags blandiger burde have bank med en død måge!!

• #2   17. jul 2010 Det lyder godt nok vanvittigt! smiley
    Og ja, er det gravhunden som er moren, er det helt hen i vejret.. Det kunne sandelig have gået galt!
    Men det er godt nok 2 hunderacer som er meget meget langt fra hinanden.. Hmm..!
    Synes ikke det er en ret god blanding, heller ikke af sind/temperament.

• #3   17. jul 2010 Bare tænkt på alle de helbredsmæssigt og psykiske problemer sådan en hund kan få...

• #4   17. jul 2010 Alt kan lade sig gøre når man vil. Men ja, nok ikke den bedste blanding.

• #5   17. jul 2010 Det er da hvad man kan kalde hovedløs avl.. smiley stakkel tæve hvis det selvfølgelig var hende der var gravhunden.. smiley

• #6   17. jul 2010 Ha ha.. have tæv med en død måge... den har jeg ikke hørt før LOL

Bortset fra det så er det selvfølgelig en utrolig mærkværdig blanding af racer. Men der er simpelthen så meget som man ikke burde avle på, som forekommer hver dag også hunde med stamtavler.

• #7   17. jul 2010 tja herinde er der en bearded collie/mops blanding med mops som mor -folk er åbenbart ret ligeglade, bare afkommet ser sødt ud.

• #8   17. jul 2010 På billedet kan jeg ikke se noget gravhund i den.
    Kan det være en slags forsøg på salgstriks - der er jo vildt mange hunde til salg for tiden

• #9   17. jul 2010 MIn farbror havde et kuld af gravhund og rottweiler blanding, Der var det rotten som var hunhunden. Men hun lagde sig bare ned. Han var ellers sikker på at det ikke var muligt smiley

Der kom 6 stk. Alle på nær en lignede rottweileren. Og den sidste ligende en gravhund med rotte hoved.

Desværre er alt muligt.

• #10   17. jul 2010 Kan jeg få en pb med link? Kan bare ikke støve den annonce op?

• #11   17. jul 2010 Det er da lidt uhyggeligt at tænke på, at der går den slags blandigner rundt. De passer jo slet ikke sammen temperamentsmæssigt eller på andre måder...
    Sælger har kun haft den få dage, men kan ikke beholde den fordi de har et barn og hund i forvejen... det får altså mine alarmklokker til at ringe

• #12   17. jul 2010 Heidi: pb er sendt

• #13   17. jul 2010 B-B - mon ikke det så er en hvalp fra din farbrors kuld, som er den omtalte hund? For det er jo ikke just en blandig som ses tit? smiley

• #14   17. jul 2010 Denne hvalp er 5 måneder..

• #15   17. jul 2010 Det var da en ærgerlig blanding.

Man kan håbe at den kun har taget sind fra én af racerne - en blanding af racernes sind, er jeg ikke sikker på er en god idé...

Og så håber jeg at den fysisk hænger sammen når den bliver voksen...

• #16   17. jul 2010 jeg sys det er skørt.

men synes faktisk tit jeg har hørt om den blanding

• #18   17. jul 2010 Jeg håber så gravhundens størrelse er slået meget igennem. For må indrømmeat selvom jeg bestemt intet har imod gravhunde, ville jeg ikke have lyust til at rende på sådan en i rotte-størrelse.

Det er jo nogen små skarpe hunde -logisk med det job de er lavet til. Så sådan en i rottestr... nej tak

• #19   17. jul 2010 Tag dit ansvar alvorligt: Nej, hvalpene indretter sig ikke altid efter tæven. Det samme gør sig iøvrigt gældene for føl også...

• #20   17. jul 2010 Anne Julie har ret. Det er fotest tilfældet, men bestemt ikke altid.

Vi har haft en hoppe som brækkede bækkenet under fødslen fordi føllet var for stort (hingsten var væsentligt større end hoppen. Vi havde købt hoppen uden at vide den var drægtig).

Vi har osse haft en so hvis smågrise måtte savesi stykker i maven på hende, fordi grisene var for store.
    Her var der tale om to forskellige racer, den ene noget mere robust/kompakt end den anden. Ornen skulle ikke have været på netop den so, men det lykkedes ham altså at bryde ud af sin ellers meget solidt indhegnede fold.

Så det sker altså engang imellem at de små ikke har hørt at deres moar er lille. Og så er man på den...

• #21   17. jul 2010 Belgiske blåhvid (kødkvæg) kan heller ikke føde naturligt, da kalvne er alt for store. Nå men det var off-topic.

• #22   18. jul 2010 tessi er blandet af minigravhund, og labrador. far er gravhunden, så det kan sagtens lade sig gøre i praksis.

• #23   18. jul 2010 Tanja -self kan det lade sig gøre. Hunde er kreative når det kommer til parring, de skal nok få det til at lykkedes. Det gælder vidst de fleste dyr tror jeg. Jeg kender i hvert fald til en shetlænderhingst (ca 80 cm) der har bedækket en Dansk Varmblod (ca 170 cm), så hvor der er vilje er der vej;o)

Men det betyder jo ikke at blandingen er hensigtsmæssig. Og jeg synes det er noget svineri at lave den slags blandinger med vilje. Både af hensyn til den lille bitte tæve der skal parres af en meget stor han (parringen i sig selv kan skade tæven) og self af hensyn til hende igen, når hvalpene skal fødes.
    Men så sandelig osse af hensyn til hvalpene, der risikerer problemer både fysisk og mentalt fordi man har lavet en idiotisk blanding.

Nogen falder da med sikkerhed rigtig godt ud -.men forestil dig en rottweilerkrop på gravhundeben. De korte ben er nemlig noget de fleste gravhundeblandinger arver. Jeg er temmeligt sikker på at det kan give problemer med knogler og led på sigt

• #24   19. jul 2010 kig på min fine tessi, hun er da fin. men giver ret i det er dumt at avle sådanne racer....

og ang heste. min traver på 165cm gik på fold med en lille hingst på knap 1 meter, og han var optimist, til hans held var han så lav at hun sparkede hen over ham, ellers kunne det hurtigt have blevet grimt.....

Min gravhund er også kreativ når hun er i løb. hun stiller bagbenene på kanten af kurven så willum kan nå..... han er blevet kastreret så vi har ro på igen

• #25   19. jul 2010 Der er mange skøre blandinger,som næppe er helt gennemtænkte..DOG må jeg indrømme at netop den hund trådstarter har, i Krumme´s link..synes jeg personligt ser fin ud smiley

Kommentér på:
Gravhund-rottweiler blanding??

Annonce