1.078 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Prins Henrik's gravhund. ??? Prins Henrik's gravhund. ???

Der er jo så meget snak om hunde der bider for tiden, og jeg tror at den hund som har bidt mest i hele danmark, må da være prins henriks gravhund (:
men men men,,,,, kan man enlig kræve at den bliver aflivet, hvis den bider en? altså andre hunde kan man jo kræve det, hvis de bider dig... men kan man det med hans hund? eller er han for "kongelig" til at vi kan kræve det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prins Henrik's gravhund. ???
  • #1   16. jul 2010 Elen..
    ja. det er bare sørgeligt at han lader sin hund gøre det... hvis min hund bare bed for alvor 1 gang, ville den blive aflivet, medmindre der var en person som havde gået direkte hen og slået den eller lignende...

• #2   16. jul 2010 Rikke -uanset hvilken hund der bider dig, kan du ikke kræve noget som helst. Det er politiet (evt med hjælp fra dyrlæge/adfærdsbehandler) der bestemmer hvad der skal ske med hunden, og oftest ender det med line-påbud eller endda kun en bøde.

Som "offer" kan du ikke kræve noget

• #3   16. jul 2010 Rikke nej, du kan ikke kræve den aflivet. Det er udelukkende politidirektøren, der kan det. Der gælder de samme regler for den familie i dette tilfælde som andre familier.

Og så tror jeg nu bestemt ikke, at hunden er den mest bidende her i landet, men UDEN tvivl den mest omtalte.
    Og det er bestemt ikke til nogens fordel.

• #4   16. jul 2010 nej okay (:
    men alligevel så syntes jeg bestemt ikke det er okay at den hun får lov til at bide gang på gang.. ?

• #5   16. jul 2010 Jeg tror faktisk ikke det passer at de ikke gør noget… Jeg mener at jeg stødte på en kvinde her inde der skrev at hun var adfærdsbehandler for den… Jeg tror vist den var igennem en masse træning for at det ikke skulle ske igen…

• #6   16. jul 2010 Lige ang det med at bide, så kom vi til at snakke om igår, hvornår betegnes det som hunden har skambidt?? Det er vel forskel på om den har bidt eller skambidt, men hvad er forskellen?? er der nogen der ved det?? smiley

Der blev jo skrevet at den havde skambidt. men kunne måske forestille mig at aviserne som vanligt overdrev lidt?? smiley

ikke at det går det mere okay at hunden bider!!! Kom som sagt bare til at snakke om hvad forskellen var??

• #7   16. jul 2010 Der er jo om man vil eller ej også forskel på om en "Lille hund" napper eller en MH flænser med alvorlige skader til følge.

• #8   16. jul 2010 Susanne -tror ikke der findes en officiel grænse for hvornår det er det ene eller det andet.
    I loven er der jo blot beskrevet hvad der kan/skal ske hvis hunden har bidt.

Skambidt burde bruges om mere alvorlige tilfælde -og det var det her i hvertfald ikke. Hvis eneste behandling er en stivkrampevacc, er man vidst ikke blevet skambidt

• #9   16. jul 2010 Jeg forstår slet ikke han er "rollemodel" til at det er iorden at hunde bider!
    Hvis min hund, bare umotiveret bed, og der ikke var grund til det, viille den blive aflivet.
    Hunde bider ikke bare, med mindre der er noget galt, eller de er skøre i bolden eller lign.

• #10   16. jul 2010 Belinda
    enig med dig ... hvis den virkelig har fået så meget adfærdsbehandling, og det ikke har hjulpet. så burde de måske overveje hvad der skal ske med den en ekstra gang.

• #11   16. jul 2010 Ja, aviserne/ ugebladene blæser det helt sikkert op. Evita er 12- 13 år gammel og kan ikke bide en bule i en blød hat. Der er ingen i kongehuset der bare lader deres hunde gå rundt og bide- men der er til gengæld masser af garder og nogle ansatte der bestemt ikke bryder sig om de tre tøser. Mon ikke der bare var en der savnede at blive skrevet om i medierne? Evita har højst snust til ham. Hun er næsten blind og døv og kan finde på at sidde og bare gø ud i den blå luft.
    Evita elsker at gå spor ( det samme gør Helike- dronningens hund ) men lige pt går hundene rundt og passer sig selv lidt for meget ( jeg kører altså ikke til Marselisborg for at træne dem to gange om ugen )

• #12   16. jul 2010 Ja og det er jo hvad 4. eller 5. gang den bider nu!? Og det er vidst alle gangene gået ud over gardere, dem burde hundene altså være vant til!? De er der jo i døgndrift..

• #13   16. jul 2010 Belinda : Garderne sparker jo ud efter hundene.........Hvorfor tror du hundene ikke bryder sig om dem ?

• #14   16. jul 2010 Lea -hvis manden skulle stivkrampevacc har der vel været hul, ellers havde det jo været unødvendigt;o)

Men med det sagt er jeg da enig i at der næppe har været tale om alvorlige bid, når der endnu ikke har været et tilfælde der faktisk krævede "rigtig" behandling.
    Og kender man lidt til gravhunde, ved man vel at sådan en godt kan bide rigtigt til, hvis det er det den vil.
    -omend den jo nok ikke laver skader meget højere end til knæet *G*

• #15   16. jul 2010 Hvem siger det Lea?
    Gardere har meget strænge regler for hvad de må, og ikke må.
    De må jo ikke engang klø sig på næsen, hvordan kand et værede så må sparke ud efter en hund ?

• #16   16. jul 2010 Anja F:

Kan du ikke følge op på dette for det vil jeg da gerne læse mere om.

• #17   16. jul 2010 Evita er ikke blevet adfærdsbehandlet. Det er ingen af hundene på slottet blevet. De bliver trænet i spor og alm lydighed. Skulle de adfærdsbehandles, skulle man have hele staben i kongehuset med på "legen"- og det står der intet om i deres ansættelskontrakt at de skal være, så derfor............

• #18   16. jul 2010 Belinda -nu står garderne jo ikke ALTID ude på pladsen og "leger stenstøtter" ;o)

Det sker jo at de faktisk har andre ærinder.

Men så burde hundene jo holdes væk fra dem, ligeså meget for at beskytte hundene, hvis garderne går og sparker dem.
    Og har hundene et problem med gardere, ja så stakkels de garder som bliver bidt -for det behøver jo altså ikek være samme garder som har sparket dem.

• #19   16. jul 2010 Michelle: Der står at manden blev behandlet for en mindre rift. det er kongehuset der har forlangt at han skulle på skadestuen osv. kender Evita temmelig godt- hun har to pløkker i munden.....
    ja, ja, garderne har strenge regler- der bliver ikke holdt så nøje øje med dem oppe ved selve slottet, hvor de står mutters alene.

• #20   16. jul 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

Det ved jeg godt de ikke gør.
    Men tvivler på nogle tør sparke til prinsesen hunde, så er de da fyret på stedet. Hvis ingen har set nogen sparke efter dem, så tror jeg bare det er et opdigtet rygte for at "skåne" prinsensen hunde.

• #21   16. jul 2010 Lea -jeps, men har hun lavete n mindre rift, har hun jo da osse gjort andet end at snuse;o)

-men igen, jeg er enig i at det ikke er hverkent helt eller halvt så alvorligt som avisen forsøger at blæse det op til at være.

Og igen, bliver hundene sparket, så hold dem fra garderne(hold øje med dem når de er ude.
    Så kan man osse gribe ind INDEN de evt bider en garde igen.

• #22   16. jul 2010 *De ville blive prompte blive sat af tjenesten.*

Ja, HVIS det blev opdaget!!

• #23   16. jul 2010 Mette, hvorfor skulle gardere sparke til hundene? Det kan jeg ikke se meningen i ?

• #24   16. jul 2010 Det ER nemlig lige meget om det er prinsens hund eller det er Fru Jensens.

Mon Fru Jensens hund ville få sådan en medfart her, hvis den havde ridset en mands ben?
    I så fald tror jeg på, at vi INTET andet kunne læse i nyhederne.

Ja, hundene skal behandles ens, og jeg tror faktisk på, at prinsen og hans hund, der trækker det korteste strå i den sammenhæng.

• #25   16. jul 2010 Belinda, det kan jo godt hænde, at et menneske ikke kan fordrage hunde selvom vedkommende er garder.

Jeg har svært ved at se, hvorfor en jobbeskrivelse skulle gøre et menneske mere eller mindre motiverede for at losse til en hund.

• #26   16. jul 2010 Belinda:

Nej, det kan jeg heller ikke. Men vi to er også hundemennesker.

Vi kan heller ikke forstå at folk kan mishandle deres hunde. Og det sker, trods alt, stort set hver dag:-(

• #27   16. jul 2010 *CH* !
    Det er da rigtig nok.
    Men bare fordi man ikke kan lide hunde sparker man dem da ikke?!
    Jeg sparker da heller ikke en due fordi jeg ikke bryder mig om store fugle?!

• #28   16. jul 2010 Belinda:

Nej, DU sparker ikke en due eller en hund.......... Men DU mishandler heller ikke dine dyr.

Det er der, desværre, andre der gør:-(

• #29   16. jul 2010 Kongehuset kører også helvedes stærkt i deres biler, og får ikke bøder eller klip.
    Og hundene blir ikke aflivet.
    De er hævede over loven.

• #30   16. jul 2010 Danni: Jo, de hunde er søde pussenusse hunde. Dronningens hund- Helike- har boet herhjemme hos mig og min familie og vores to store hunde. Hun nyder at springe op i sengen om morgen og nusse. Vega ER i den grad en lille nussepusse hund. Evita er lidt sin egen, men får man brudt isen, nyder hun at sidde op ad en og blive nusset.

• #31   16. jul 2010 Lea A
    hvordan kan det være at de hunde har været hjemme hos dig ? (:

• #32   16. jul 2010 Jeg har aldrig hørt om en Kongelig hund , der var HELT " normal / almindelig "........ hverken Grønlænder-hunden Nanok ( der blev aflivet )...... pharao-hunden ( der blev aflivet ) .......( Man skal vel have en souvenirs med hjem fra rejsen )......... eller alle de gravhunde de har haft...
    Enten er de rendt væk....... blevet væk..... kommet til skade..... eller også har de gnavet i folk...... .....

Joo da.... de har rigtig styr på det ... ha ha

• #33   16. jul 2010 .::$::. Reiki Master .::$::. Beklager, jeg kan hverken huske hvilke tråd det var eller hvad vedkommende hed...

• #34   16. jul 2010 hov...- s ...i souvenirs

• #35   16. jul 2010 hmm ærgeligt, Anja

• #36   16. jul 2010 Den må jo have bidt hul, når vedkommende skulle vaccineres?

• #37   16. jul 2010 Anne, jeg æder det dælme ikke råt, når der skrives i aviserne - og det er FULDSTÆNDIG ligegyldig hvilken hund, hvilken hístorie og hvilken avis.

I den forbindelse er det for mig komplet irrelevant. Jeg vil ALDRIG være i en position, hvor jeg kan dømme en hund inde eller ude baseret på oplysninger jeg har fået i pressen.
    Om det så var pavens hund...

Kommentér på:
Prins Henrik's gravhund. ???

Annonce