{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!!... {{forumTopicSubject}}

hej
vi har en lille hund der ikke vil stoppe med at tisse om natten samt vækker os kl lort om morgenen.
vi har prøvet at tage hende ind til os om natten med det resultat at hun ikke tisser på gulvet men holder sig men til gengæld sover vi dårligt.

sover hun alene i gangen som altid tisser hun på gulvet og kl. meget tidligt står hun og piver/gør og kradser på døren...

hvad skal vi gøre for at hun stopper? det er jo ikkke fordi hun ikke kan holde sig...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!!...
  • #1   15. jul 2010 HVorfor sover i dårligt når hun er i soveværelset?
    Er det fordi hun er i sengen? eller fordi hun vækker jer tidligt?
    I kunne evt. prøve et stofbur hun kan sove i ved siden af jer? Og så vænne hende til at der inde er man rolig og sover. Og når i åbner den så er det ud og tisse smiley


  • #2   15. jul 2010 i skal stå op og lufte hende om natten......

  • #3   15. jul 2010 hun må ikke sove i sengen men vækker os fordi hun kommer op i sengen og smutter ind under dynen...



  • #4   15. jul 2010 camilla aka pylremor---- hvorfor skal vi stå op og lufte hende når hun godt kan holde sig?

  • #5   15. jul 2010 Sådan er det og have hvalp skulle i nok have tænkt på før og hun burde ikke sove i samme rum som jer da det kun kan gi dårlige vaner

  • #6   15. jul 2010 Nu skriver du ikke, hvor gammel jeres hvalp er, men sådan er det at have babyer.

    En hundebaby må man stå op og lufte -måske i mange måneder
    En menneskebaby må man stå op og skifte ble på samt give mad -måske i mange måneder.

    Sådan er det bare og vil man ikke det bør man ikke anskaffe sig hverken hunde- eller menneske baby.


  • #7   15. jul 2010 Frittemor " hun burde ikke sove i samme rum som jer da det kun kan gi dårlige vaner" - hvad er det for en gang gammeldags hø? hehe
    Det er da en myte at hvis hunden sover i soveværelset eller i sengen, så giver det problemer...




  • #8   15. jul 2010 fordi hun jo nogle gange tisser... det kan være at tissetrangen er det som gør hende urolig....

  • #9   15. jul 2010 fritte--- nu er det sådan at hun er 7½mdr så lille hvalp er hun ikke mere.. har haft hunde før som du kan se i min profil og ingen af dem har gjort sådan som hun gør. hun har kun sovet i samme rum som os for at finde ud af om hun bare ikke kunned holde sig eller hvad det var og der fandt vi ud af at hun godt kunne holde sig om natten...

  • #10   15. jul 2010 Heidi N

    TSk de hunde jeg kender som sover i sengen har EKSTREMT dårlige vaner


  • #11   15. jul 2010 Men altså - i er nok nødt til at stå op og lufte hende om natten
    Problemet kan jo fortage sig som hun bliver ældre - men det er ikke unormalt at hunde i den alder, ikke er HELT renlige...


  • #12   15. jul 2010 ellen p... ved godt det er sådan at have en "baby" men hun er ikke lige frem en lille baby mere... og som sagt har haft hunde før hende der ikke var sådan

  • #13   15. jul 2010 Jeres hund finder det måske mere trygt at sove sammen med jer og derfor kan hun holde sig, når hun er i samme rum som jer.


  • #14   15. jul 2010 Frittemor: Jeg mener det er ekstremt gammeldags opfattelse at skyde skylden på det, at hunden sover i sengen. Min skønne tæve sov i sengen de første 2 år jeg havde hende og hun var ikke "strid" eller uopdragen. (Nu kan hun ikke af praktiske årsager fordi vi sover på 1. sal - ellers gjorde hun stadig)
    Det er nok den generele opdragelse den er gal med

    (Det kan vi tage i en anden tråd ved lejlighed)


  • #15   15. jul 2010 Det lyder til at det godt kunne være noget utryghedstisseri, fordi at hun føler sig mest tryg ved at sove inde ved jer... Hvis hun ikke sover inde ved jer fordi at hun hopper op i sengen, så giv hende en kurv ved siden af sengen og lær hende at det er der hun må sove...



  • #16   15. jul 2010 jamen hvis det er trykhed hun mangler forstår jeg ikke hun stadig gør det når hun putter sammen mine svigerforældres hund.. ham har vi passet de sidste to uger og den første nat var der intet men de andre har hun tisset og vækket os med en piven/gøen om morgenen

  • #17   15. jul 2010 Claus og Line: Det kunne også være hun går rundt med en skjult blærebetændelse. Det kan nemlig medføre hyppig tissetrang.



  • #18   15. jul 2010 søs k----hun har haft sin ynglingskurv inde i værelset som hun er blevet bedt om at ligge i min lige lidt hjælper det hun hopper stadig op i sengen

    ellen p--- når vi kommer ned om morgenen kan vi se at det er længe siden hun har tisset så når hun piver om morgenen er det ikke fordi hun skal ud... vi har prøvet at tage vandet fra hende nbår hun har spist men i denne varme lader vi det stå


  • #19   15. jul 2010 Gjorde hun det os før i begyndte at passe jeres svigerforældres hund?

    -Det kan jo altså godt ha "distraheret" hende den første nat pga ny hund i hjemmet... Prøv at træn hende til at ligge i en kurv ved siden af sengen.. Er ret sikker på at det vil hjælpe...

    Og husk lige på at selvom hun normalt godt kan holde sig hele natten, så kan der være eneklte nætter hvor hun bare skal ud og tisse... Bare så du er lidt opmærksom på hendes signaler;)


  • #20   15. jul 2010 Claus og Line - det er ikke sikkert at den anden hund giver hende tryghed. Det er jer hun ser som hendes ledere og flok - og derfor jer hun søger tryghed hos.

    Vores nye hvalp, pev også den første nat vi sov ovenpå efter hendes ankomst selvom hun havde vores anden hund til selskab.


  • #21   15. jul 2010 Træning, træning og atter træning... Forbind hendes kurv med masser af godbidder... Det skal ikke være en straf for hende at ligge i kurven... Læg dig evt. ned ved siden af kurven et par gange...

    Det er ikke en hurtig proces jo:) Det kræver masser af tålmodighed:)


  • #22   15. jul 2010 søs k---hun gjorde det også før vi passede hund...

    sunshine-- jeg er bare bnge for hun så forbinder sin piven med at vi kommer og at det så bliver en dårlig vane hun får


  • #23   15. jul 2010 Så kan du heller ik regne med at det hjælper fordi at i passer ham.. Det er jer som ejere hun søger tryghed ved...

  • #24   15. jul 2010 Nu har jeg ikke læst alle svarerne.
    Men det kan jo være at hun tisser på gulvet fordi hun vågner når hun er alene og så opdager, hov jeg skal tisse. Og når hun somer i soveværelset sover hun måske tungere??

    Vores "hvalpe" er 18 måneder og de tisser godt nok ikke om natten, men jeg er oppe senest 5.30 og lukke dem ud - nogengange allerede kl. 5
    Der skal de allerede tisse. Så kommer de ud og tisser mens jeg hælder frisk vand op, kommer ind og drikker og går i seng igen. Det er en rutine vi har fast.

    Nogle hunde er bare A-hunde og sover ikke længe.... smiley
    Så selvom du burde kunne slippe om natten, skal du måske tidligt op længe endnu.


  • #25   15. jul 2010 verdens bedste vuffer--- du har nok ret må prøve at stå tidligere op og gå ud med hende så jeg finder ud af hvornår det er hun tisser på gulvet... og håbe hun snart bliver stor nok til at det stopper

  • #26   15. jul 2010 Det kan jo godt være at hun sover videre derefter... og det kan jo også være hun sover lidt længere til vinter når det ikke bliver lyst helt tidligt.

  • TST hund L
    TST hund L Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 40
    #27   15. jul 2010 Jeg har en 3 mdr. hvalp som er renlig og vågner tidligst kl 06.00. Her er min nogle af mine tanke, så må du se om du kan bruge noget af det :O)

    1. køb et hundebur
    2. lad ikke hunde spise eller drikke lige inden senge tid uden at den så også tisser inden den skal i seng
    3. prøve at lyt om der er forskel på de piv hunden kommer med. min hund kan godt pive en enkelt gang eller to i løbet af natten men sover nærmest stadig når det sker. Og så er der ingen grund til at står op
    4. lad være med at give efter hver gang der kommer det mindste piv. hunden har fundet ud af at det hjælper at pive fordi så får den opmærksomhed. Så i skal vende den af med det igen.

    Nu kan jeg ikke huske alle kommentarerne og dine svar men her har du da lidt at arbejde med - måske...

    Pøj pøj med det


  • #28   16. jul 2010 tst hund--- tak for hjælpen, har i hvertfald fået noget at tænke over

  • TST hund L
    TST hund L Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 40
    #29   16. jul 2010 Det var så lidt :O)

Kommentér på:
HJÆLP!!!...

Annonce