HUNDEHANDEL FORSAT................ {{forumTopicSubject}}
Stop Hundehandlerne nu.!!
Jeg vil gerne have lov at sige tusinde tak til hele det danske hundefolk, som har støtte underskrift indsamlingen på Dogsdating.
Efter indslaget d. 17 april på Goáften Danmark, væltede det ind fra hele landet med flere tusinde tilkendegivelser i min mail boks. Det var helt fantastisk, og hundehandel er virkelig noget som kan få danskerne op af stolene.
BT. bragte web-adresse til dogsdating, i deres udgave på internettet, samt i deres bladudgivelse, og det lagede næsten hjemmesiden Dogsdating ”ned”.
Der kom mange forslag til, hvordan man kunne stoppe disse ulovlige importer af hunde osv.
Tirsdag d. 2 maj kl. 11.00 har Lene Espersen sagt ja til at jeg kan komme forbi, og aflevere de mange underskrifter, og det vil jeg naturligvis gøre på vegne af det danske hundefolk, og de mange familier som er blevet direkte ”ramt” ved at de købte hunde som ikke var sunde og raske, og som så har medført store dyrlæge udgifter, og i nogle tilfælde aflivninger osv. Familierne handlede i god tro.
En særlig tak skal lyde til de mange mennesker som dagligt sidder og kigger på alle de forskellige hjemmesider og chatrooms om hunde hver dag, for at få klarlagt hvor og hvem de er disse hundehandlere. Uden dem bliver arbejdet med at stoppe landes hundehandlere meget sværere.
Nu skal vi have sat det hele i system, og jeg Anita Jensen ejer af dogsdating.net har nu taget initiativ til at få oprettet et Central register hvor alm. folk og dyrlæger og hvem det måtte være, kan online gå ind via dogsdating og indberette, når man har observeret en hundehandler. Det er ikke en anmelder trang som man skal dyrke, men det er vigtigt at få klarlagt hvor i landet disse hundehandlere befinder sig, og hvem de er de folk som er sat til at føre tilsyn med hundehandlerne, siger: Vi anede ikke at der var så mange, det er betænkeligt, vi andre har vist det i årevis.!!
Der vil blive indsat et nøje og klart regelsæt vedr. Centralregistret, personoplysning og de indberettede hundehandlere vil ikke blive vist eller ”hængt” ud offentligt. Det vil også blive præciseret hvad der menes med begrebet: Hundehandlere, så seriøse opdrætter og lign. skal ikke føle sig ”truet”
Jeg vil naturligvis henvende mig til Dansk kennel klub, om at være mig behjælpelig med at få sammensat den korrekte formulering af begrebet: Hundehandlere.
Gratis aviserne har ikke ønsket at deltage i debatten. De mener at det er et lovmæssigt problem, og ikke deres opgave at rette annonce spalterne til, eller helt fjerne muligheden for at man via disse aviser, forbyder salg af dyr.
Man kan støtte dogsdating i arbejdet med, at få stoppet disse hundehandlere som bla. opkøber hunde med videresalg for øje, og de mange hundehandlere som har set det som en indbringende ”virksomhed” at have hvalpefabrikker, som Danmark også har rigtig mange af, og der bliver flere og flere internathunde. Internaterne melder om en stor stigning af disse hunde.
Underskriftindsamlingen stopper d. 30 april kl. 12.00, og der er forsat plads til mange flere.
Et hvert bidrag som ydes til dogsdating, vil blive taget imod med stor taknemlighed, og offentliggjort på hjemmesiden.
Vedr. bidrag, så findes bankoplysninger i linket for : Underskrift indsamlingen.
Jeg er stolt over som menneske, at kunne få lov til at være med til at gøre en forskel.
Tusinde tak til alle.
Med venlig hilsen
Anita Jensen
Ejer :
www.dogsdating.dk
maj 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 261
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
maj 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 261
HUNDEHANDEL FORSAT................