{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OBS-listen..
  • #1   14. jul 2010 Mener det er rottweiler, bullmastiff og staffordshire bull terrier..
    Er ikke så sikker på den sidste


  • #2   14. jul 2010 mener også Dogue de Bordeux er??

  • #3   14. jul 2010 Jeg mener ikke, at der er nogen officiel liste endnu

  • #4   14. jul 2010 Ja en ting er vi da næsten sikre på - schæferen kommer ikke på ;)!

  • #5   14. jul 2010 Polititet får da bare dispensation...

  • #6   14. jul 2010 Der var da snak om at hvis man skulle have 'dispensation' skulle loven ændres.

    For der findes jo en helveds masse hunde derude som er trænet som service hunde og vi kender da til en som har fået et nej, fordi hendes hund er amrikansk bulldog..

    Så hvis politet får lov er det en dobbeltmorale uden videre..

    Og vi kan jo næsten sige os selv hvorfor fx, Schæferen og rottweileren ikke er på "farlig" listen endnu - Det er en meget brugt hund inden for militær, politi osv.


  • #7   14. jul 2010 Problemet er jo at alle hunde kan være farlige i de forkerte hænder, så hvor stopper det.. ?

  • #8   14. jul 2010 Taget i betragtning af hvor meget rottweileren har været i medierne før i tiden, synes jeg bestemt den er ligeså farlig omend ik mere farlig end en amstaff.. Så ti gange hellere at det var rotten som sku ha mundkurv på end flere af de 13 racer... Men ja, kan godt se at det er en skrue uden ende, eftersom vi alle har hver vores meninger om de forskellige racer..

    I teorien burde min chihuahua også have mundkurv på, så hidsig som han kan blive overfor andre hunde;) -Dog kan han ik gøre nær så meget skade:)


  • #9   14. jul 2010 Jeg er blevet bidt af en pomeranie - så den skal da have mundkurv på - farlig race !

    Min kæreste er blevet bidt af to gravhunde - så de skal da også have mundkurv på..
    Tænk bare på Prins henriks gravhunde? de har da også været i medierne for at bide - MUNDKURV !!

    Jeg har altså også hørt om folk som er blevet bidt af blandninger, labradore, golden retrivere, chihuahua OSV..

    Er løsningen at smaske en mundkurv på hver en hund?



  • #10   14. jul 2010 Alle hunde er/kan blive farlige i forkerte hænder.
    Jeg går hverdag i små frygt over en golden retriver.

    Jeg synes ikke man skal give alle racer mundkurv på - faktisk helst undgå det.

    Man kan jo hurtigt lave en liste over hunde som for en selv virker farlig. Men der findes jo ufatteligt mange amstaffer som har det mest lækre temperament og aldrig har gjort en flue fortræd.

    Det her er en debat uden ende..


  • #11   14. jul 2010 Bla bla bla . . . SUK!

  • #12   14. jul 2010 Ja SUK !!!

    ejere under 25 år kan være mindst ligeså gode, hvis ikke bedre end ejere over 25 år !!

    Når man føler sig diskrimineret af en kommentar om at rottweileren hellere sås som en af de forbudte racer frem for fx en amstaff, skal man måske ikke selv komme med diskriminerende kommentarer om ejerens alder..

    Det er oftest ejeren den er galt med, så hvad med et hundekørekort i stedet for en langt ude forbud til ingen nytte


  • #13   14. jul 2010 Noget jeg har tænkt på, er at det kunne være en fin idé med et hundekort - ligesom man har kørekort. Alle hunde kan jo blive dræbere (eller ihvertfald udrette skade), med den forkerte ejer bag snoren, ligesom alle biler kan blive dræbere uden en kyndig bilist bag rattet. Hundetræning skulle være lovpligtigt. Ligeså synes jeg, at politikerne skulle sætte mere fokus på selve avlen - dvs forbyde blandinger og hunde uden tavle (av, ved godt jeg rammer en del med det he - undskyld!). Derved kunne man forebygge uhensigtsmæssige blandinger. Og når dette så er gjort kunne man jo passende gøre de forskellige racer lovlige igen!

  • #14   14. jul 2010 Rotweiler, Bullmastiff, Staffordshire bullterrier og Dogo Canario.

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=132393

    Men den er ikke vedtaget endnu. Men i lovteksten ovenfor står, at de fire racer vil være på listen.


  • #15   14. jul 2010 det er også noget af en generalisering du kommer med der, typisk typisk andet kan jeg ikke sige til det.



  • #16   14. jul 2010 Enig med Anne. Jeg vil heller ikke sælge til de helt unge. Jeg har også kikket på markedet.


  • #17   15. jul 2010 Som sagt så mange gange før, så er det en skrue uden ende... Alle vil altid have deres egen mening omkring denne debat...

  • #18   15. jul 2010 Derfor er det absolut ingen grund til at generalisere alle unge ejere..

    Her kan det jo også siges at man har læst masser artikler om rottweilere der angriber og overfalder, derfor kan denne race anses for lige så "farlig" som fx en amstaff, nu er det bare en race som amstaff, der får en masse dårlig omtale og opmærksomhed, netop fordi det er en muskelhund.

    Men ja, enig i det er en skrue uden ende, hvor folk altid vil være uenige, desværre ..


Kommentér på:
OBS-listen..

Annonce