{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Lømmelalder/hormoner/agression? {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

så er Junior lige knap fyldt 9 mdr., og er ved at være en rigtig hanhund i sin bedste alder.. (Ironi kan forekomme) Han er på det seneste begyndt at skabe han sig helt åndssvagt, når han møder andre hunde på vores gåture, tæver som hanner, store som små.. Jeg træner og træner, og gør alt for at distrahere, enten med godbidder eller prompte at vende om når han begynder, og dette går skam også okay, da vi stadig er i træning..

Men.. Når han så skal møde andre hunde uden snor, i fx hundeskov eller venners/bekendtes hunde, så bliver han bare en satan uden lige, hvis den anden hund ikke siger fra, eller jeg stopper hans voldsomme opførsel..

Han muler simpelthen de andre hunde hvis de er mindre end ham, og hvis de er større, så provokerer han dem ved at snappe i mundvigen på dem, samt at hoppe op af dem.. Siger den anden hund fra, så respekterer han det, og stopper det for en tid, men kan finde på at begynde at provokere igen..

Er dette evt. pga hans lømmelalder, hormoner, eller er han ved at udvikle noget agression overfor andre hunde? Jeg håber virkelig hans opførsel overfor andre hunde kan ændres, da det aldrig har været et problem før.. Gode råd modtages med kyshånd.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lømmelalder/hormoner/agression?
  • #1   13. jul 2010 Det der lyder fuldstændig som min Simba da han var i samme alder , så giv ham bare tid til at komme igennem denne lømmelalder og hvis du så konsekvent holderfast i dine rammer , så bliver det så godt igen når han er igennem smiley

    helt normalt unghanhundeadfærd smiley


  • #2   13. jul 2010 Puha *ånder lettet op*.. Tænkte nok det var hormonerne der spillede lidt ind, og så måske lige det der med at prøve grænser af.. Han er ligesom en teenager med alt for mange hormoner smiley

  • #3   13. jul 2010 Jeg gjorde følgende , når Simba blev for drenget og drillende :

    - timeout , dvs. i snor , selvom de andre hunde legede videre

    - når han var faldet lidt ned på jorden igen , slap jeg ham fri

    - timeout hvergang han blev lømmel , men kun for en kort stund

    på den måde lære du din hund at tænde og slukke for energien , dette er et kanon redskab at kunne med sin hund , da du kan komme ud for situationer hvor den bare SKAL forholde sig i ro uanset hvad der sker.
    jeg har sågar også brugt snoren indendørs , hvis han gearede for højt op.
    Når han får snoren på , erjeg selvfølgelig altid ved siden af ham og havde tæt kontakt indtil jeg slipper ham

    den dag idag tænder og slukker Simba på snoren eks.vis :

    hvis vi er hos min bror som har mange børn og en hanhund på 1år , gang i den hus.
    Simba begynder at hoppe med på balladen , snor på , og han lægger sig pænt ved siden af mig.
    denne metode gør også , at du altid kan styrer din hund stress , fordi den kender reglerne.

    du gør din hund en kæmpe tjeneste ved at kunne styre dens stress for den


  • #4   13. jul 2010 ja funky fylder 10 mdr her d. 16 og hun er bare MONSTER træls! smiley så jeg trøster mig ved tanken om at om et år er det slut;-)

  • #5   13. jul 2010 Sarah smiley

    jow jow plus minus , men nok mere plus før der er ro i lejren hehe

    Simba er 2½ og er først rigtig voksen nu , han var lige igennem den sidste periode her for et par måneder siden , hvor alt hvad han havde lært blev piiiiiist væk i en sæk hehe



  • #6   13. jul 2010 SImba: ja der kommer jo tilbagefald men om et lille år er de til at holde ud..;-)

  • #7   13. jul 2010 jepper :-9

    jeg gik rundt og troede det hele var overstået omkring de 23-24 måneder , men næ nej hvad sker der så

    han blev underlig selvstændig , ville sine egne veje og slet ikke træne tricks smiley

    jeg skrev herinde om råd og så kom det som pandoras æske , at det da var endnu en lømmelperiode vi lige skulle igennem

    men du har ret de efterfølgende er ikke så slemme og langvarige som den første smiley


  • #8   13. jul 2010 jeg ville ikke tage min hund med ud og lege med andre hunde når den er sådan over for andre hunde.. Det er ikke rart for din eller de andre hunde..

    Hvis den en dag accepterer at kunne gå forbi en anden hund uden at skabe sig, så ville jeg begynde at lade ham hilse på andre.


  • #9   13. jul 2010 Tusind tak for jeres råd! Jeg vil tage dem alle til mig og begynde noget endnu mere intens træning.. smiley

  • #10   13. jul 2010 snappen/slikken i mundvigen kan være tegn på underkastelse og at han også respektere de andres nej så det er ikke helt skidt smiley men hans gøen m.m i snor skal stoppes inden det udvikler sig
    forsæt med masser af kontakt med andre hunde gerne nogle gamle tæver de har som regel en dæmpene adfærd på lømler smiley
    og husk lige og gør folk opmærksom på at han kan være volsom

    go træning


  • #11   13. jul 2010 Dan jeg gør skam også folk opmærksom på at han er voldsom.. smiley Kunne ikke drømme om andet.. Han gøer ikke når vi går tur, men møder vi en anden hund, hiver og trækker han for at komme derhen, samtidig med at han piver som et lille barn der vil have sin vilje.. smiley

    Han har altid været meget meget social, da jeg har haft ham med mig overalt, og han har mødt mange forskellige hunde og mennesker, så han eeelsker andre hunde og mennesker. Hele bagkroppen "danser" når han møder et andet individ. Til tider tror jeg bare han bliver FOR glad til at kunne overskue situationen (evt. stresser) og det er så her jeg griber ind..

    Men ja, vi fortsætter vores træning, og krydser fingre for den snart fiser ind på lystavlen.. smiley


  • #12   13. jul 2010 smiler godt og høre
    prøv og gå spor med ham inden i skal møde andre hunde hvis han ikke gider så sørg for han er sulten og træk et stykke bacon oller lign. og smid en pille for hver 5 meter så skal det nok komme
    de blir så dejligt trætte af det


  • #13   13. jul 2010 Vi har gået spor før, da vi træner hos politihundeforeningen, og det kunne den fede godt li', så det bruger vi faktisk også den dag idag, og han søger også selv efter sin mad i haven.. smiley Han skal nok komme på rette spor igen, med min ihærdighed, og hans glæde for mad.. (Man er vel bulldog) smiley

  • #14   13. jul 2010 lyder godt
    troede du var bange for at han skulle udvikle agression men det lyder det ikke til smiley


  • #15   13. jul 2010 Jamen det er jeg nu også lidt, for når han gearer op, så GEARER han op.. Og når den anden hund nu fx ikke kan finde ud af at sige fra overfor ham, så bliver den tumlet rimelig voldsomt.. Og han er jo en bulldog, så selvfølgelig er der lyd på når han gearer op, og til tider tror folk sgu han er ved at slagte deres hund.. smiley Så ja, jeg er nu også lidt bange for at han evt. kunne udvikle agression, også derfor jeg lavede indlægget for at få nogle andre inputs, og få bekræftet min teori om hans alder/hormoner.. smiley

  • #16   14. jul 2010 lad ham møde nogle gamle grove tæver så finder han ud af han ikke er
    king dingeling
    min har opdraget de fleste af mine kammerarers hunde og selv i dag hvor hun er gammel og stivbenet så skal hun bare kigge på dem så er der ro
    min gamle DDB startede også sådan og han blev rigtig grim overfor hanner


Kommentér på:
Lømmelalder/hormoner/agression?

Annonce