Gør jer nu selv(og hunden) den tjenest {{forumTopicSubject}}
Efter endnu engang at have mødt en løs hund på min gåtur med Joy, bliver jeg altså nødt til at skrive en tråd. jeg ved at det sikkert ikke gælder de fleste herinde, da jeg er overbevist om at de fleste folk er ansvarlige hundeejere.
Men nogle må der være.
Lige for at ridse dagens episode op. Jeg går med Joy, og får øje på en lille hund(mindre end en kat) henne ved hjørnet. Først tænker jeg at den nok bare bliver luftet uden snor af ejer, men da den kommer gøende imod os, så indser jeg hurtigt at den lille hund nok har valgt at lufte sig selv.
Joy glor noget på det lille pjok, som jo kan stå oprejst under hans egen mave. Da jeg ved hvordan Joy kan være over for fremmede løse hunde, bliver jeg nødt til at dække ham af før jeg prøver at fange det lille kræ.
Den er desværre ikke til at få fat i. Og efter få minutter er den smuttet og er ikke til at finde.
Hvad vil jeg så med det her?
Jo, først og fremmest vil jeg på det kraftigste opfordre folk til at sørge for at deres hunde ikke kan forlade deres grund. Vi har ikke brug for flere bid-episoder for det første, og for andet ville det være forfærdeligt hvis den render ud foran en bil, så den eller andre kommer til skade.
Jeg er selvfølgelig klar over at uheld kan ske for alle. Og derfor ville det være så forfærdeligt rart hvis hunden i det mindste var forsynet med et lovpligtigt hundetegn, og det er det altså ikke hvis der KUN står telefonnummer. Der skal som minimum stå adresse. Den hund jeg rendte ind i idag kunne jeg se kun havde mobilnummer på hundetegnet. Det betyder at jeg skulle hele vejen hjem for at finde en telefon og så ringe efter ejeren, hvis det var lykkedes mig at få fat i den.
Og så det sidste, som nok er det mest vigtige efter min mening. Hvis jeres hund skulle være stukket af, så ROS den når i får fat i den.
Jeg kan sagtens forstå at man synes at "den møgkøter er åndssvag når den bare ikke fatter den skal blive hjemme", men den vil næste gang den stikker af/går en tur alene, tro at det at blive fanget er noget rigtig skidt, og dermed bliver det svært at fange den.
Jeg er i hvert fald overbevist om at det er årsagen til at vi så mange gange har måtte bruge uendeligt mange kræfter på at indfange andres løse hunde.
Tjah, hvis man lige gad tænke over de par ting, så ville det hele være så meget lettere
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 374
Mig og min kæreste oplevede en lignende episode hvor vi var ude og gå i en park på vej ned for at handle, vores Milo løber løs, men jeg spotter hurtigt en lille westie på vej ned af en sidevej der fører ned til den sti vi går på, og jeg tager Milo i snor.. Han får hutrtigt øje på westien og bliver en smule anspændt, hvilket jeg opfatter og gør snoren kortere mens vi bbevæger os ned mod westien.. Westien får øje på Milo og begynder at gå hen imod os, og jeg finder hurtigt ud af, at der ikke kommer nogen ejer efter den, og Milo han virker direkte utryg ved den, og vil slet ikke hilse som han plejer, og det var der åbenbart en god grund til.. Den lille westie kommer helt hen til Milo og han snuser meget forsigtigt til den og pludselig går westien amok og springer lige i flæsket på Milo og bider sig fat i halsen på ham, Milo piver og prøver at få fat i nakken på westien, mens min kæreste forsøger at løfte ham op, men westien hænger stadig fat i halsen på Milo som bare forsøger at komme væk..
Jeg tager resolut fat i nakken på westien og flår den væk fra Milo og løfter derefter det knurrende og væsende lille bæst op i armene, og så kigger jeg på min kæreste, som tager sig af Milo som virker ret chokeret..
Jeg begynder så at gå op til den vej hvor hunden kom fra og gav mig til at stemme dørklokker, for at høre om der var nogen der ejede hunden, men alle dem jeg snakkede med sagde at de aldrig havde set den før.. Til sidst gav jeg op og satte hunden fra mig og håbede på at den selv ville løbe hjem..
Det var tydeligt at dette var en rigtig skødehund som ikke var vant til at blive luftet, da den var fin og ren med et fornemt diamanthalsbånd, UDEN nogen form for hundetegn vel og mærke..
Synes simpelthen også at det er utroligt så lidt styr folk har på deres hunde nogen gange..
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
jeg er ved, at blive vanvittig over alle de løse hunde, som vi møder, hver eneste dag. Det er både med og uden ejer.
På én enkelt skovtur, kan vi nemt møde op til 7 løse hunde, som kommer hen og vil snuse til min hund.
Hun er meget utryg overfor løse hunde, fordi hun blev overfaldet af to, sidste sommer (inde i skoven). Ejeren var med, men kaldte dem ikke til sig, selvom Dina lå og skreg på jorden og jeg sparkede løs på dem, for at få dem til at slippe hende.
Bagefter sagde ejeren til mig, at min hund bare kunne lade være med, at skrige af skræk, for så troede hendes to, at hun var et bytte.
Jeg tænker også på alt, som de løse hunde måske kan finde på at jage.
Gør jer nu selv(og hunden) den tjenest