{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

hvorfor tisser hun i sin kurv..? {{forumTopicSubject}}

vi er blevet ejer af en skøn coton de tulear og hun er ca 11 uger.. vi har bare et problem og det er hvis hun er selv hjemme så kan hun godt finde på at tisse i sin kurv.. selvom vi har lagt aviser på gulv. hun gør det aldrig når vi er hjemme ved hende. hva kan det være at hun gør det og hvordan kan vi vende hende af med det.. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor tisser hun i sin kurv..?
  • #1   11. jul 2010 dethar jeg også haft hvalpe der gjorde,hvorfor ved jeg desværre ikke

  • #2   11. jul 2010 Hun er vel mest tryg i sin kurv og derfor tømmer hun sig dér..
    Bare sørg for i den alder at det er dig der styre hvornår hun bliver sat på avis/udenfor, for de skal jo tømme sig efter mad, vand, leg og efter de har sovet.


  • #3   11. jul 2010 hehe den havde jeg også med Emma, tror jeg indtil hun ca var 4 måneder, vaskede dyner konstant. ( hun har dyne i sin kurv ) Det er utryghed. En vedvarende overdreven ros, når hun tisser udenfor og ignorer når der bliver tisset i kurven, har efter en tålmodig tid effekt :-)) Dog kan jeg stadig ikke have en dyne liggende i sofaen uden vores tilstedeværelse, da Emma stadig ser det som en invitation til tisning smiley men kurven stoppede hun med, da hun var 4 måneder. Og renlig ca 7 måneder. Men mors dyne tisser i sofaen, bliver hun nok altid smiley

  • #4   11. jul 2010 Har fået fortalt, at det hænger sammen med, hvordan kennelen havde dem. Hvis de var holdt på et sted, hvor hvalpene ikke kunne gå væk fra sovepladsen med moren, når de skulle besørge, vænnede de sig til at gøre det i deres kurv...

    Det passer meget godt med, hvordan Milos´s kennel var indrettet, og vi havde da også helt samme problem. Mine forældre har lige fået hund, og derfra hvor den kom, var det indrettet således at hvalpene kunne gå med moren ud. -og den har da også kun haft et enkelt uheld siden de hentede den.

    Synes den forklaring er meget plausibel. Vi gjorde det, at vi fjernede Milo's kurv helt, og så har han først fået den tilbage, her hvor han er blevet nogen måneder ældre.

    mvh. esben


  • #5   11. jul 2010 Esben:

    Det behøver det ikke smiley der hvor mine kommer fra, var de for det meste i haven sammen med moren og deres andre hunde og dem. De var kun på sovepladsen om natten. Om aften var de i stuen med opdrættere. Jeg købte to søskende og det er kun den ene, der har en forkærlighed for dyner og dengang hendes kurv. Aino har aldrig tisset i en dyne eller i sin kurv. Hun gik på samme sted, lige indtil hun blev helt renlig. smiley


Kommentér på:
hvorfor tisser hun i sin kurv..?

Annonce