{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Læder-tracking- VS Hurtta Y-sele? {{forumTopicSubject}}

Good evening, people. smiley

Jeg sidder og skal finde ud af hvilken sele jeg skal bestille til Joey - ikke i dag, bare finde ud af det - da hans "gamle" hurtta Y-sele gik i stykker da han fandt sig utilfreds med en anden hunds tilstedeværelse og trak. ("flappen", hvor ringen til karbinhagen sidder, faldt af)

Jeg har tænkt over det, da jeg selv er blevet forelsket i en lædersele - beregnet til tracking - fra udlandet, men min mor er ikke sikker på hvorvidt den er holdbar nok i de tynde stopper der går ned over skuldrene.

Billede: http://www.dog-harness-store.com/images/large/leather-dog-harness-walking-dog-harness-22_LRG.jpg

*Den eneste tvivl jeg selv har på selen er måske spændet. Det ser knabt så holdbart ud*

Derudover er andet-valget på en ny hurttasele, som jeg også har været godt tilfreds med indtil den bristede.

Så hvis nogle af jer har haft en sele tilsvarende eller lignende den førnævnte læder-trackingsele (evt. fra Kenjan) vil jeg gerne høre lidt mere omkring sikkerheden i den.

Så er det noget der er værd at prøve eller skal jeg holde mig til hurttaen? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læder-tracking- VS Hurtta Y-sele?
  • #1   6. jul 2010 Jeez, et langt indlæg bare for seler. s:

• #5   6. jul 2010 * Hunden *

Tak for svar. smiley
    Dette er dog ikke Kenjan - vist mere wannabe-kenjan. smiley

Synes bare spændet ser meget lille og "plastikagtigt" ud. Det passer måske ikke? smiley

• #8   6. jul 2010 * Hunden *

Tror ikke rigtigt det er noget mærke, men jeg må jo se om jeg kan finde den i Kenjan somewhere. smiley

Hvad mener du med "Men husk... Man skal ikke gå ned på udstyret " ? smiley Lidt dement er man vel altid, haha. ;D

• #10   6. jul 2010 Skal ikke kunne udtale mig om hvorfor hurttaen gik under, det er også den eneste grund til jeg tvivler på den nu, for ellers er det en skøn sele.

Jeg har længe haft kig på kenjanselerne, men synes virkelig de koster det hvide ud af øjnene, og så fandt jeg disse læderseler fra udlandet, der ikke kostede så meget, men stadig ligner kenjan. smiley

• #12   6. jul 2010 Helt almindelig hundetosset .

Tak for svar. smiley

Det lyder super godt.

Ved godt, jeg lyder som en særling, når jeg siger at kenjan er for dyrt, men altså når man kan få noget der ser lige så holdbart ud til halvdelen fra udlandet, er det jo værd at prøve i det mindste. smiley

• #14   6. jul 2010 * Hunden *

Den er købt på trenddog på nettet, så nej. Hvad skulle de da sige? smiley

• #16   6. jul 2010 * Hunden *

Wow, det vidste jeg ikke. Den er købt splinterny for +/- et år siden.

• #18   6. jul 2010 * Hunden *

Det er det ikke nej. smiley Gav 300,- for den, men den har nu også været udsat for meget; vask, badning, diverse pludselige og hårde træk osv. så det kan da ikke passe at den skulle kunne holde i evig tid. smiley

• #20   6. jul 2010 Helt almindelig hundetosset . og * Hunden *

Tusind tak for svarene både vedr. min ødelagte og evt. nye sele. smiley

Jeg vil overveje jeres råd, selvom jeg selv finder det besynderligt at der skulle være garanti på en efterhånden 1 år gammel sele - men igen, tusind tak for hjælpen, nu vil jeg krybe i køjen. smiley

Fortsæt god aften og nat til jer. smiley

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #23   6. jul 2010 Hvis du bestemmer dig for læderselen kan jeg anbefale dig at kikke på Limex selen, den er magen til den du kikker på. Prisen er bare en anden ;0) Kvaliteten er helt i top og den bliver bare mere lækker med tiden.
    www.apporten.dk forhandler den bla.

Ps. du kan sige til din mor at de tynde stropper bare hjælper med at holde bryststykket på plads ;0))

• #24   6. jul 2010 Jeg har prøvet kenjan læderslen og den sad ikke godt på nogle af mine hunde, så jeg sendte den retur. Til gengæld er jeg super glad for Hurtta selerne og jeg synes at de er meget holdbare, de slider ikke i pelsen og tåler vind og vejr. Jeg forstår ikke umiddelbart hvordan Hurtta selen kunne gå i stykker kun af at han trak. Hvis han ellers ikke havde bidt i den eller lign. ville jeg gå ned til butikken hvor den er købt og klage. Har I ikke kvitteringen, ville jeg klage direkte til Hurtta, da der må være en fejl i selen hvis den bare kan gå i stykker.

• #25   7. jul 2010 En anden ting at være opmærksom på, som mange faktisk ikke ved er, at hvis hunden trækker meget, er det ikke godt med en sele der går vandret hen over brystet (og ikke ned mellem forbenene som en y-sele). Det skyldes at når hunden trækker meget trykkes skuldrebladene tilbage i en sådan sele. Det er specielt vigtigt hos hunde der ikke er helt udvoksede, en hvalp der trækker bare det mindste bør have en y-sele/ H-sele og ikke en der ligger vanret hen over brystet og skuldrebladene.
    Nu er din vel udvokset, men bare vær opmærsom på hvor den sele vil sidde hvis din hund trækker meget smiley

• #26   7. jul 2010 * Hunden *

Vi har desværre forlagt kvitteringen, så der er nok ikke så meget at gøre. smiley

Trine P

Tak, den vil jeg kigge på! smiley

Marie V

Vi har haft to hurttaseler (den gamle H-sele og så Y-selen) og har også været godt tilfreds med begge seler. Så det var bare hvis hurttaen ikke rigtigt kunne holde til min hunds kræfer, at jeg tænkte en lædersele måske var mere holdbar, men jeg kan forstå på næsten alle svar herinde, at det må være en produktionsfejl, at den så hurtigt bristede, så det kan da være jeg bare var uhedig og skal anskaffe en hurtta igen. smiley

Joey trækker ikke normalt, men da han har adfærdsproblemer (der ikke skal diskuteres her ;)) har han tendens til at gøre udfald, som var tilfældet da denne bristede (det skal lige siges, at han intet gjorde ved hunden, da han var "fri," han tøffede blot efter den) og så er han velsignet med det "fantastiske" jagtinstinkt, som siger at han skal fare efter duer, så den har også været udsat for en masse træk i forbindelse med duejagt. smiley

Kommentér på:
Læder-tracking- VS Hurtta Y-sele?

Annonce