{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Cykling med hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har overvejet at begynde så småt at cykle med Balto inden så længe... Ikke noget vildt for han er jo ikke helt udvokset, men bare for at øve ham i det til når han bliver voksen... men hvordan gør man det bedst? Jeg er lidt bange for at han ville komme til at gå/løbe ind i hjulene eller noget.... Kan man træne ham til at løbe ved siden af en cykel? Nogen der har erfaringer med det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykling med hund
  • #1   5. jul 2010 Først går du hund og trækker cyklen ved siden. Så den vænner sig til lyden af cyklen. Så sætter du dig på bagagebæreren og har hunden ved siden. Og til sidst cykler du med hunden i en line med elastik, ved siden.
    God tur.
    Jeg cyklede med 2 hunde da jeg havde villy rap.

• #2   5. jul 2010 Ok havde godt tænk lidt at man nok var nødt til at trække med cyklen først... jeg må forsøge... tak...

• #4   5. jul 2010 Maria- Jeg startede øve-cykel med Riki i det sene efterår. Han lærte overraskende hurtigt at løbe ved siden af. Jeg brugte lidt samme metode som da jeg trænede "Gå pænt" (Gå ved siden af mit højre ben). Gik med cyklen på min højre side og hunden på højre side af cyklen så vi havde cyklen imellem os (det er smart at lære ham at være på højre side af cyklen, så har du ham på fortorvssiden hvis i skal ud på gaden eller bare så man har hunden i græskanten hvis man skal passere andre. Så roser du for at gå pænt ved siden af cyklen (gerne med lækre godbidder). Når du har været igennem samme tur med dig på bagsædet, og føler dig sikker nok til at hoppe på cyklen, tager du det helt stille, mens du roser for at løbe ved siden. Det skal lige siges at Riki altså først lærte ikke at løbe ud foran cyklen, da han gjorde det en gang. Det var dog mens jeg trak cyklen, men han fik respekt for den efterfølgende. Jeg er forresten glad for flexlinen når det gælder cyklen, for så har du mulighed for at give line hvis han trækker. Han skal selvf. lære ikke at trække, men der kommer nok nogle svipsere (jeg er havnet i sivne en gang *gg*), og så er det godt at kunne give line indtil man lige har hunden under kontrol igen. Jeg ved ikke om jeg har gjort det på den rigtige måde, men det virkede for Riki og mig :o). God fornøjelse

PS. man kan købe nogle smarte drikkedunke til hunde. Det ligner en almindelig sportsdunk, men med en skål man kan klappe om langs siden af dunken når den ikke er i brug ;o)

• #5   5. jul 2010 * Det med at han løb ind foran cykelhjulet, var en selvfølig et uheld og ikke en metode jeg "brugte" med vilje. Der skete ikke Riki noget da vi trak cyklen og jeg da nået at stoppe op inden jeg ramte ham. Dvs jeg snittede lige halespidsen :o). Bare lige så der ikke er nogle misforståelser med henblik på min hundeopdragelse ;o)

• #6   5. jul 2010 Linda:
    Han kan allerede gå fint ved siden af på plads og sådan, så det er ikke et problem... Han har bare aldrig prøvet at gå ved siden af en cykel...

Michelle:
    hehe ja nogle gange lærer de på den hårde måde.... Men som du beskriver det var også den tanke jeg havde mht hvordan det skulle trænes, så kan høre jeg nok ikke er helt galt på den....
    Og forresten så kender jeg godt de drikkedunke... har haft en til ham, men den gik i stykker til træning i søndags så skal lige have købt en ny smiley

• #7   5. jul 2010 Maria- Jeg tror hvis du følger din mavefornemmelse så kan det ikke gå helt galt. Du ved jo efterhånden nok bedst hvad der virker for Balto. Jeg har lært at jeg ikke altid kan læse mig til hvordan Riki lære bedst. Det har Riki og jeg fundet ud af sammen :o). Jeg er helt vild med de dunke, jeg har bare ikke fået købt den endnu. Hver gang jeg er i maxizoo, har jeg kun lige taget penge med til det jeg står og mangler, og har helt glemt at tage penge med til dunken. Men jeg SKAL bare have den. Det er meget nemmere end en ½L flaske og en skål ;o) Øv din er gået i stykker, så må du ud og have en ny :o)

• #8   5. jul 2010 Ja jeg har set dem pænt billige i sådan en af de der billigbutikker inde i Odense, så tror lige jeg smutter der forbi og køber en når jeg alligevel skal der ind på torsdag.. de er ret uundværlige her i varmen....

Ja jeg tror også bare jeg prøver mig frem med cyklen... har også efterhånden fundet ud af at man ikke altid kan følge de generelle råd for indlæring af diverse ting.... Den er Balto i hvert fald ikke altid med på smiley

• #9   5. jul 2010 Jeg har ikke set dem i nogle billigebutikker her i KBH, den billigste jeg har set er faktisk i maxizoo til 50 kr.
    Nej Riki har heller ikke læst de bøger hvor der står om generel indlæring ;o)

• #10   5. jul 2010 Jeg tror faktisk man kan få den til 20 kr i odense... eller var det 40... men uanset hvad så er den rimelig billig dér....

Hehe nej det er ikke altid nemt med de hunde.... Balto har været lidt uartig igen i dag efter en uges tid hvor han bare har været super dygtig... Og så er det jeg bare håber at det er noget der går over med alderen og han falder til ro om et par år, for alle de råd jeg har fået har bare slet ikke hjulpet endnu hehe... (men han er jo også stadig lidt teenager)

• #11   5. jul 2010 Det kan også være trodsealderen (ved ikke om det er det samme), men Riki og jeg havde også en magtkamp nogle måneder inden han fyldte et år. Det er så stillet meget af nu, selv om han stadig kan finde på at prøve grænser af ;o).

• #12   5. jul 2010 Ja det var også den alder jeg mente.... Jeg tror også det har lidt med det at gøre hehe... Men sådan er det jo.. Jeg håber han hurtigt lære at løbe ved siden af cyklen...

• #13   5. jul 2010 Maria- det gør han helt sikkert. Det vigtigste er bare han syntes det er sjovt, så lære han det lyn hurtigt :o)

• #14   5. jul 2010 Sunshine:
    Det lyder godt... man ser så mange ejere cykle med deres hunde så det kan vel for pokker ikke være så svært hehe.... jeg må ud og prøve...

Michelle:
    Ja det eneste jeg frygter er jo bare at han vil snuse hele tiden og så stopper op.. Men jeg har løbet med ham nogle gange og der følger han rimelig godt med...

• #16   6. jul 2010 Sunshine:
    Nå ja jeg kunne jo lige gå med ham først og så hjem og tage cyklen og så ellers afsted.. God ide....

Ulla:
    Vi har kun fortorv på højre side af vejen hos os, så han har lært både at gå på højre og venstre side så det tror jeg ikke bliver et problem.... Jeg har været meget konsekvent med at han skal lære at gå inde i siden, altså længst inde mod rabatten, så den del har han nogenlunde styr på (der kan forekomme svipserer, men det er meget sjældent)...

• #19   6. jul 2010 Tak for de gode råd... Har altid været lidt skeptisk for at cykle med en hund, men nu hvor jeg har en hund der kræver motion som en elite-atlet så må jeg nok hellere op på cyklen og afsted jo hehe...

• #20   6. jul 2010 en line med elastik er god, fordi hunden så ikke får de små ryk , som det altid gir når man cykler med hund. Og så undlad at bruge halsbånd. Brug en sele.
    Jeg har en line der hedder Ezy Dog med gummi greb.

• #22   7. jul 2010 Ulla:
    Nej Balto snuser som regel heller ikke (næsten) når vi løber en sjælden gang imellem og med cykling går det jo nok en anelse stærkere (læs: JEG er i dårlig form hehe).... Så jeg tror nu nok han hurtigt skal lære bare at følge med...

Kommentér på:
Cykling med hund

Annonce