{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Sofus ved dylle atter engang :-/ {{forumTopicSubject}}

Vi var hos dyrlægen lørdag nat da vi havde opdaget et hotspot for at få det stoppet hurtigt ! Han ville ikke babere ham tæt og vi fik kløenedsættende piller med hjem !

I dag har vi så været afsted igen da det var blevet størrer, heldigvis fik vi den her omgang plus pencilin kur med hjem uden beregning !

Så det SKAL altså klippes HELT tæt før det gider gå væk !

Er bare træt af han ikke ville hører på hvad jeg sagde ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sofus ved dylle atter engang :-/
  • #1   5. jul 2010 Og det gav da hverken hel eller halv mening smiley

Vi tog afsted lørdag nat for at få det stoppet hurtigt smiley

Og meningen med tråden var at jeg synes det er træls at en dyrlæge ikke vil hører på hvad jeg beder ham gøre, men en anden gang slå jeg i bordet ! For så havde vi undgået at skulle derned igen smiley

• #2   5. jul 2010 * slår - burde bare gå i seng

• #3   5. jul 2010 Hotspot vokser, smitter og væsker i uendelighed hvis der sidder pels der kan irritere, så naturligvis skal det klippes tæt og holdes tørt og væk fra andre hunde..

Mystisk dyrlæge!

God bedring til herren, er det noget han lider meget af?

• #5   5. jul 2010 Ååhh, det forbandede hotspot!!!!

Ellers køb en "hundemaskine" og klip selv ned. Det gjorde jeg med mine goldens.

Jeg købte en "billig" klippemaskine, som kun var til hundene. For det er SÅ vigtigt at der bliver klippet så meget af at der er frisk hud hele vejen rundt.

• #6   5. jul 2010 Skift dog den dyrlæge ud.
    Det er din hund uikke tjent med!
    God bedring

• #7   5. jul 2010 Vi har altid været tilfreds med vores dyrehospital smiley Desværre er det jo nogle forskellige dyrlæger der har vagten om natten - så derfor fik vi ikke en af dem vi plejer ! Jeg bad ham flere gange babere Sofus helt tæt, men han havde en super forklaring på hvorfor man ikke burde ! Til sidst kunne jeg fornemme på det hele jeg bare skulle holde min kæf* og det resulterede så i dette !

Dog sagde dyrlægen i dag at jeg sagtens kunne insistere på det næste gang, også derfor hun ikke tog penge for hverken konsultation - behandling - sprøjte samt en pakke piller vi fik med hjem:-) Hun beklagede faktisk smiley

Mette - vi har skam køwet en trimmer, men da solen er så dum i denne tid ville jeg være sikker på det blev gjort ordenlig og ikke for meget da det jo elleres resultere i solskoldethed på den bare plet smiley Har aldrig prøvet at babere før smiley

Han får det af og til - men ikke så ofte som andre, så det er heldigvis ikke fordi han har allergi - men det er hver gang han har været ude og bade flere dag i træk smiley Så det er desværre slut lige pt...

• #8   5. jul 2010 Og tak forresten smiley

Han er en hund man kunne klippe øret af - brække hans ben UDEN han ville sige noget som helst til det, andet end man ville se han haltede ! Han viser ALDRIG smerte så han opfører sig som han plejer smiley

Selv dyrlægerne er efterhånden overraskede over hvad de kan få lov til ved ham bare han moooar sidder ved hans hovede smiley

• #9   5. jul 2010 ooh good han* = hans smiley

• #10   5. jul 2010 Et lille spørgsmål -

havde det virkelig været nødvendigt at give ham steroider, mod kløe - vi har fået et præperat der hedder " medrol vet " - det fik vi i lørdags og i dag fik vi så en alm. pincelin kur ...

• #11   5. jul 2010 Medrol er binyrebarkhormon som også virker smertestillende og uanset om han viser det eller ej, så er det ekstremt smertefuldt. JEG ville ikke være det mindste betænkelig ved at give ham Medrol:-)

• #12   5. jul 2010 Suuuper - det har bare ikke været nødvendigt de andre gange og denne gang er det ikke engang særlig dybt smiley Hmmm tror jeg vil bede dem om fremover at få det baberet helt tæt - få den sprøjte - en pencilin kur og så er det op til dyrlægen at vudere med smertestillende smiley

Vi skal give ham de smertestillende i 4 dage 2 piller morgen - 4 dage 1 pille morgen og 4 dage med 1 pille morgen hver anden dag - lyder det normalt ? Stoler sq ikke på ham fra i lørdags smiley

• #13   5. jul 2010 Nina - Smitter det ? Uha - han har hilst på 3 hunde i dag - to ved dyrlægen hvor ejer åbenbart mente de skulle hilse, trak ham dog væk da jeg jo ikke vidste hvad hendes hunde havde været der for - og så en af de hunde her på vejen han plejer at snakke med !

Anede ikke det smittede det har min dyrlæge ellers sagt det ikke gør smiley

• #14   5. jul 2010 Er det Medrolen, I skal give på den måde?

For det lyder helt rigtigt. Dem skal de trappes ud af. Man må ikke stoppe fra den ene dag til den anden:-)

• #15   5. jul 2010 Det er muligt at det smitter, men mine hunde har aldrig smittet hinanden og de har dog gået op og ned af hinanden altid:-)

• #16   5. jul 2010 Super - ja det var medrol vi skulle trappe ud af smiley

Men de 4 dage han kun skal have en hver anden dag bliver jo faktisk til 8 dage med mellemrum ikke ? Eller har jeg misforstået ?

• #17   5. jul 2010 Det bliver til 8 dage, ja......... Det er en lang omgang, men dyrlægen må jo have en grund til at han skal have dem så længe.

Ellers gør det imorgen at du ringer til den dyrlæge, som du har været ved idag og hør om det kan passe:-)

• #18   5. jul 2010 Tusind tak smiley

Jamen jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skal fylde ham med binyrebark ting noget smiley Når vi ikke plejer at have brug for det - vi plejer bare at smøre ham med fuciderm - og synes altså ikke han opfører sig helt som han plejer efter jeg gav ham de piller i morges smiley

• #19   5. jul 2010 Mette - undskyld jeg er spørge Jørgen men kan de godt ændre adfærd af de piller ?

Han ligger sig steder han ikke plejer - halser meget dog ikke lige nu, men har gjort det hele dagen og der har ikke været varmt her ! Han fik en ny bamse som han normalt ikke slipper ud af syne hvis han får en ny... Men den har ikke rigtig intr. ham! øvv hvor er det træls

• #20   5. jul 2010 Ja, de kan ændre adfærd i den periode, hvor de får pillerne. Jeg TROR at de giver en eller anden form for uro i kroppen:-(.

Mine gamle hunde har ofte fået Medrol, for det er et godt middel i en kort periode. De er dog blevet mere urolige og halser, drikker og tisser mere:-(

Så ring til den dyrlæge, som du var hos idag, og hør om du skal fortsætte og hvordan og hvorledes:-)

• #21   5. jul 2010 Det vil jeg prøve i morgen tidlig, tusind tak for svar smiley

• #22   5. jul 2010 Gør det... Og opdater endelig her i tråden:-)

Pøj pøj med ham:-)

• #23   5. jul 2010 Det vil jeg gører smiley Tusind tak

• #24   5. jul 2010 Nå godt du har fået back-up af den anden dyrlæge.
    Så er det jo på det rene.
    Og reel behandling du har fået

• #25   6. jul 2010 Ja, det var rart smiley

Kontaktede hende i dag og vi skal nu give ham en medrol i dag - 1 i morgen - spring en dag over så 1 spring en dag over og den sidste... Han er SLET ikke sig selv - det er sidste gang han får dem da!

Hun sagde også at hvis ikke såret var tørt i morgen eftermiddag skulle jeg ringe - for så skal han have noget andet pencilin smiley

• #26   6. jul 2010 Godt at høre at hun ikke mener at Medrolen er det rette. Dejligt at du ringede til hende:-)

Det er muligt at han skal have noget mere bredspektret penicillin.

• #27   6. jul 2010 Tror egentlig bare hun stoler på at jeg selv ved at han ikke duer med medrolen smiley For har aldrig oplevet ham sådan før, og normalt ændre han aldrig adfærd ej heller efter vores trakfikuheld!
    Udover han normalt altid skal undersøge nye steder og egentlig er "ligeglad" med os - men jeg skulle ligge på gulvet ( grundet min nakke ) Og han veg ikke fra min side - ambulancefolkene turde ikke bede ham gå væk GG smiley Men først bagefter kunne man se han haltede og Daniel tog selvfølgelig direkte til dyrlægen efter han havde hentet ham der hvor uheldet skete! Det havde han nu gjort om han havde haltet eller ej... Men det gjorde han ikke inden jeg blev kørt afsted... Underligt !

Kommentér på:
Sofus ved dylle atter engang :-/

Annonce