{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Mon der er sket noget?? {{forumTopicSubject}}

Her går man og tror at når ens have er forsvarligt lukket inde, kan man med sindsro ha´ sine tæver til at gå ude og nyde vejret, trods det den ene er i løbetid.
Igår aftes opdager vi så en hanhund inde i vores have og er nu så dybt bekymret om der kan være sket noget? Vi har ingen erfaring om hvor hurtigt det går og hvor længe de evt. hænger sammen bagefter?
Nogen der kan hjælpe?
Har ringet til dyrlægen, men der er ingen at træffe før kl. 13.30.
Jeg tænker på en fortrydelsessprøjte, men tlf.damen fortalte at det ikke var bare lige. Der er forskellige bivirkninger forbundet med det.
Nogen der ved noget om dette også?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mon der er sket noget??
  • #2   5. jul 2010 Hvor længe har hundene været uden opsyn?

Hvis du er i tvivl, så få scannet tæven om 28 dage, hvis der så er "gevinst" kan dyrlægen give en sprøjte. Der er ikke så mage bivirkninger forbundet med den nye abortsprøjte, som der var ved den gamle.

Jeg kender flere der har prøvet det, de mærkede ikke til noget overhovedet på tæven efterfølgende.

• #3   5. jul 2010 jeg ville også få tæven scannet - og se om det er nødvendigt med en sprøjte...

ikke bare give i alle tilfælde, men vente til om det blir nødvendigt.

• #4   5. jul 2010 Tak for jeres indlæg og kan se andre har prøvet det samme. Og Anne, du har ret, man skal holde øje med dem og det syntes jeg jo netop vi gør og når man så har lukket dem inde, forventer jeg ihvertfald ikke andre kommer herind:-)) Men nu må vi se hvad dr. dyr siger her i eftermiddag...

• #5   5. jul 2010 Du må lige opdatere hva Dok. dyrlæge sagde,
    er nemlig mange år siden jeg prøvede det og er lidt nysgerrig efter om de gør det samme i dag smiley

• #6   5. jul 2010 Nu har vi så talt med min søde dr.dyr og har fået den besked at komme derop den 4.8, altså 30 dage efter evt. parring. Der skal tages blodprøve for at se om der er sket noget. Har uheldet været ude, skal hun ha´ abortsprøjte 2 dage i træk - en scanning og en omgang antibiotika for en sikkerhedsskyld. Hendes erfaring med at give tæven en sprøjte nu er skidt, der er al for stor risiko bivirkninger, så vi følger hendes råd og ber´ til at intet er sket:-)
    Men ja, nu går tiden så med at rende i rø... at mine tøser:-000 (dyden skal vi jo passe på) :-))

• #7   5. jul 2010 godt i får styr på det smiley

hehe... kan man ikke få løbetidstrusser i metal??
    sådan nogle brynjetrusser med lås til, som kun mor har smiley

Kommentér på:
Mon der er sket noget??

Annonce