{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden drømmer, vækker i den??
  • #1   2. jul 2010 Lader ham sove ;D

• #2   2. jul 2010 Jeg ville under ingen omstændigheder forstyrre en hund, der sover så dybt at den drømmer.

Det kan give den nogle voldsomme forskrækkelser - og det hænder faktisk at hunde i den situation bider fra sig.

Der er ikke noget traumatiserende i at den drømmer.

• #3   2. jul 2010 Jeg vækker Daisy når hun begynder at hyle (som en ulv) i søvne midt om natten.
    Får mig et kæmpe chok hver gang *GG*
    vækker hende også stille og roligt hvis hun bjæffer i søvne. Ellers kan jeg ikke selv sove ;o)

• #5   2. jul 2010 vi er heldige. når Peanut drømmer logre han med halen så tror han drømmer dejligt....
    hvis han en gang imellem "klynker" lægger jeg bare en hånd på ham så falder han stille til ro igen og halen logre

• #6   2. jul 2010 Jeg vækker Bella når det lyder væmmeligt, nogle gange lyder det virkelig som mareridt.
    Hvis de bare ligger og vuffer, og bevæger sig lidt, så lader jeg dem sove. smiley

• #7   2. jul 2010 Futte drømmer faktisk næsten hver nat smiley
    Eftersom han enten ligger i min fodende eller i mine arme, så vækker jeg ham når han begynder at spjætte helt vildt og hyle. Gad vide hvad de drømmer om, vores kære hunde smiley

De må have det på samme måde som mennesker, nogen drømmer meget andre gør ikke. Freja min tæve, har jeg aldrig oplevet at hun spjætter eller hyler når hun sover - men Futte derimod, det er næsten hver nat smiley

• #8   2. jul 2010 Jeg vækker ikke mine hunde hvis de drømmer.. Men hvis de er helt vilde og både gøer, løber og hyler i søvne, aer jeg dem lige så stille..

• #10   2. jul 2010 Det gør jeg hvis han larmer voldsomt =)

Jeg kalder/fløjter bare på ham og så smasker han lidt og sover videre..

• #11   2. jul 2010 Jeg vækkede Lilly før i tiden når hun drømte, fordi det mindede om det sidste anfald min gamle hund fik, da hun døde. Synes det var så skræmmende, så af ren refleks vækkede jeg hende.

Nu har jeg lært at styre det, så de får begge lov at drømme løs smiley

• #12   2. jul 2010 Maggie drømmer også. det ser noget vildt ud nogen gange. Hun bjæffer også, når hun drømmer. Jeg kom til at vække hende én gang, og det gør jeg ikke igen. hun blev så forskrækket at hun snappede eftr min hånd.

Min fejl!! jeg var jo næsten grædefærdig. men heldigvis lagde hun sig ned og sov videre.

Selvfølgelig drømmer hunde, men jeg tror ikke det er på samme måde som mennesker. vi skal ikke mennskeliggøre vores hunde alt for meget.. om hunde kan drømme gode og dårlige drømme er svært at svare på.

Hilsen Peter og Maggie

• #13   2. jul 2010 helt fra jeg var lille har jeg lært at man IKKE må vække dem, da de kan finde på at bide fra sig i ren forskrækkelse eller lign. Man aner jo ik hvad de drømmer. Tænk hvis de drømmer de bliver jagtet af en stor bjørn - hehe.

Ved ikke om det er en skrøne, men jeg har aldrig vækket dem af samme grund...

• #14   2. jul 2010 Hvis jeg fornæmmer Kaoz drømmer noget grimt rører jeg ved ham så han kan dufte jeg er der.. Det plejer at få ham til at slappe af og sove videre =)

Man skal kende sin hund og dens reaktioner, men jeg tager det ikke så tungt om han bliver vækket kort af søvnen; det gør han jo alligevel hvis der er larm på gaden eller kattene beslutter sig for at synge senater til hinanden ; )

• #15   2. jul 2010 Når Avalee larmer helt vildt i sine drømme ligger jeg lige en hånd på hende og siger Rooolig.

Kan ikke sove i den larm

• #16   2. jul 2010 Jeg selv siger som regel også bare lidt smaske lyde og hendes navn eller lægger hånden hen til snuden, så hun lige kan dufte mig, Men vækker hende heller ikke. De fleste gange lyder det også som om det er gode drømme hun har....

• #17   2. jul 2010 Futte kan nogen gange komme med et så højt bjæf i søvne, at han springer op og suser ud til døren og gør fordi han troede det var en anden hund end ham selv der gøede smiley haha

• #18   2. jul 2010 Som så mange andre, gør jeg kun noget, hvis Nelli virkelig drømmer "slemt"...

Jeg siger bare stille og roligt hendes navn, rør hende ikke og vækker hende ikke.. Hun plejer som regel så at smaske, røre lidt på sig, strække sig . og så er hun i dyb søvn igen..

• #19   2. jul 2010 Kunne aldrig drømme om at vække mine hunde når de drømmer..

• #21   2. jul 2010 Helt almindelig hundetosset: Hvad vil en REM søvn sige? smiley

• #22   2. jul 2010 når nessa sover og drømmer går det vildt for sig...hun logre og pive/små gør og benene,munden,næsen og øjnene kører rundt... men vi lader hende sove

• #24   2. jul 2010 Mange tak for det smiley Det anede jeg ikke - men det er da rart at vide så man ved hvorfor de ruller med øjnene smiley

• #25   2. jul 2010 phoco begynder at ule som en alarm og er meget højt , men når jeg mærker det begynder , begynder med klunking, hyling osv så synger jeg en rolig sang til ham , rører ham ikke , men da holder ham op og sover rolig videre . synger en bestemt sang til ham...

• #27   2. jul 2010 Har også prøvet at blive bidt i af min første hund en gang jeg vækkede ham - han var helt ulykkelig da han vågnede rigtigt og fandt ud af hvad han havde gjordt...
    Barley logrede næsten altid i søvne da han var hvalp, men nu er der både vuffen og knurren og en sjælden gang hyler han også - lidt sjovt, for så vækker han sig selv og likker lidt forvirret rundt efter hvem der dog laver den der lyd smiley
    Hvis han lyder meget urolig kan jeg godt lægge en hånd på ham og snakke lidt beroligende til hamn, så snorker han bare videre i mere rolig stil.

• #28   2. jul 2010 Jeg kunne aldrig finde på at vække min hund når den drømmer, netop pga af REMsøvnen. Jeg tror på at det kan stresse hunden, hvis den gentagne gange bliver vækket når den drømmer. Til gengæld får jeg nogle gode grin ved at iagttage hende. Hun laver sådan nogle søde vuf-lyde, som slet ikke ligner de lyde hun laver i vågen tilstand smiley

• #29   2. jul 2010 Jeg siger navnene på Myntes bedste hundevenner, når hun drømmer noget hun er bange for.. Så bliver drømmen som regl positiv igen smiley

• #30   2. jul 2010 Nej, han får lov til at drømme, selvom der er noget uroligt i sengen :-))

• #31   3. jul 2010 Jeg fortæller Akila stille og roligt at jeg er lige her. Eller spørg blidt hvad hun drømmer om. Eller berøre hende meget blide. Hun vågner ikke helt, kommer bare ud af den drømmetilstand hun er i. Kunne aldrig finde op at vække hende...

Kommentér på:
Når hunden drømmer, vækker i den??

Annonce