{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.238 visninger | Oprettet:

Loppemiddel der VIRKER? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Jeg har altid brugt frontline på kali når det galdt lopper men denne gang kan jeg bare IKKE få bug med de skide lopper. jeg har brugt 3 pipetter på hende efter hvad der står i brugs vejledningen men de er der stadigvæk i KÆMPE bestand på hende :S så er der nogle der kan komme med et forslag til et loppemiddel der VIRKER og ikke det frontline pis jeg lige har prøvet. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppemiddel der VIRKER?
  • #1   1. jul 2010 Bare pas på med Bayvantic hvis i har katte:-)

Vi er begyndt at bruge Frontlin på en stor sprayflaske, det er bedre end pipetterne som vi elelrs har brugt. ved ik hvorfor, men tror fordi det bliver fordelt på det meste af kroppen.

• #2   1. jul 2010 Vi har heldigvis ingen katte. frontline røre jeg aldrig igen.

• #4   1. jul 2010 Vil også sige baywantic - sofus plejer altid at have tusind af tæger, efter vi har brug overstående har vi i år kun fundet 2 ! Lopper har vi heldigvis aldrig problemer med !

Vi har dog kat - men vi holder dem adskilt hele natten !

• #5   1. jul 2010 frontline er noget lort - den har givet min kat loppeallergi og nu ligner hun sq en korthårs kat (lidt mere pels) men før hen havde hun rigtig meget pels - langhåret. så det lort bruger jeg heller ikke !

det er 1½år siden og hendes pels er stadig ikke så lang som før smiley

ja jeg kan self ikke huske hvad det hedder, men bruger pipetter der tager orm osv også (fåes ved dyrlægen)

• #6   1. jul 2010 Jeg bruger CUR1 du kan finde det på www.vetcur-biotec.com sprøjter det på ham ca. hver 3. dag og vi har ingen tæger haft siden! Jeg tør simpelthen ikke bruge Baywantic, tror det er et meget skrapt produkt! Der har hvis også været tråde her inde med bivirkninger ved brugen af baywantic før..
    Brugte frontline før, men det virker ikke!

• #7   1. jul 2010 jeg sværger så til Frontlinen.
    Avalee har aldrig haft en loppe eller en flåt.

Kattene omkring her reagerer slet ikke på det og hun leger tit med dem.

• #8   1. jul 2010 Min mor bruger også Bayvantic og de har nemli heller ik kat. Vores dyrlæge siger bare det er unødigt skrapt, men hvis problemet er så stort, så er det jo nok det der skal til.

• #9   1. jul 2010 lille fact om Frontline. hvis man læser dataark fra producenten (altså ikke den der følger med pakken) står der at man bør have gummihandsker når man påfører sit dyr produktet.... Hvis vi skal have handsker på for at give vores kæledyr produktet...

Jeg giver Kovaz ½ fed hvidløg hver anden uge. ingen tæger (hvad jeg har kunne finde, og han tjekkes løbende), og han har ikke haft lopper siden jeg begyndte med det, og det er ca. 1 år siden.

• #10   1. jul 2010 M og famile du mener nok Advocate, det fåes kun på recept og virker mod alle orm, skab, lopper,lus, myg, stik og sandfluer, DOG IKKE på flåter underligt nok..
    Det har jeg selv brugt de forrige år da mine 2 tøser både æder mus + det løse, og render ned i rævenes grave og æder de kadavre de kan finde der.

• #11   1. jul 2010 Janie: ja men Frontline er stadig det "milde" af dem. Bayvantic kan en kat f.eks dø af...... Går generalt heller ik ind for at fylde dem med alt muligt, men vi har selv haft lopper en enkelt gang og det er et HELVEDE.

• #12   1. jul 2010 det er nemlig et helvede, og hvis Kovaz får en infestion ville jeg også benytte de kemiske. Jeg tænker mere på den forbyggende del. Jeg vil hellere forbygge naturligt, og så bruge det kemiske hvis der skulle være noget. Så er man også nogenlunde sikker på hunden/katten ikke bliver resistente:)

• #13   1. jul 2010 Janie: måske rigtig nok, men jeg tør sgu ikke lade være igen smiley det tog 6 måneder før vores var helt væk. De ligger jo æg i mellem gulvbrædder og alt muligt. Plus vores sover i soveværelset - totalt klamt med lopper.

• #14   1. jul 2010 Janie. Det er ikke hunden el. kattene der blliver resistente men krybene, også er det at problemerne opstår med at kemikalierne ikke virker på dem. ;o)

• #15   1. jul 2010 Frontline virker heller ikke på mine hunde, jeg bruger advange, det virker og lopperne var væk allerede 2 dage efter... Min veninde har lige brugt Baywantic og hendes hund ku IKKe tåle det, den fik store sår og kløede sig helt vildt og måtte til dyrlægen med ham :o( har hørt flere og flere er stoppet med Baywantic netop fordi hundene får store sår af det, så jeg ville aldrig selv bruge det på mine hunde...

• #16   1. jul 2010 Da mine forældre havde deres labrador, sagde dyrlægen faktisk at det var ganske få tilfælde hvor frontline virkede, fordi de var blevet resistente overfor det...
    At han så ikke lige kunne svare da min mor spurgte, hvorfor klinikken så forhandlede frontline er en anden sag *G*

• #17   1. jul 2010 Tja, jeg bruger ikke nogle af de midler.. Herhjemme får de hvidløgsgranulat i foderet hver til hveranden dag. Og ingen af dem har haft lopper eller flåter.. smiley

• #18   1. jul 2010 frontline mener nogle dyrlæger er kræffremkaldende.. og fraråder det på det groveste! smiley

• #19   1. jul 2010 jeg bruger også bayvatic til min suki. har også haft stort problem med lopper og frontline virkede ikke plus hun begyndte at tabe pelsen af det.
    men efter jeg er gået over til bayvatic har jeg ikke haft nogen lopper. skal så lige siges at jeg sprøjtede godt med det middel man også bruger til myre og gjorde godt rent. men efter 14 dage var der ingen ting tilbage..:D

• #20   1. jul 2010 med hvidløg skal man virkelig tjekke hvor meget ens hund må få. for meget hvidløg er giftigt for hunden i større mængder. noget med hvor stor ens hund er hvor meget den må få osv.

Kommentér på:
Loppemiddel der VIRKER?

Annonce