gammel hund - nyt hjem? gammel hund - nyt hjem?
hmm... er kommet i en rigtig øv situation, mht mine to hunde og fremtidig bolig...
vi står for at skulle sælges vores hus på landet og flytte ind til byen i en lejlighed.
jeg vil ikke byde minie to tæver at skulle bo på første sal i en lejlighed, derfor vil jeg lige høre for og imod mht omhusning.
min gamle tæve er 10 år og helt nede på jorden, hun har sine særheder som ældre hunde jo har
min unge tæve er 1½år og stadig unghund med alt det det kræver.
det er store hunde shæfer/lab og rott/dobb ...
har en veninde hvis sviger bor på landet og gerne vil tage den unge, men kan ikke helt forene mig med tanken om at skulle aflive min gamle hund.
det har været på tale flere gange at hun skulle aflives fordi hendes hørrelse svigter og at hun er ved at virke gammel/træt... men hun er mere frisk nu end hun har været længe (måske sommmerkådhed)
jeg vil være villig til fortsat at betale dyrlægeregninger for den gamle hund, så folk ikke skal stå med den bekymring. det vil jo være super for den unge at få en kammerat med der ikke står tilbage for noget, så hun hurtigt kommer til at føle sig tryg det nye sted...
ARG... det blev lidt langt men er virkelig i vildrede...
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.110
Dine hunde vil sgu være ligeglade med hvor de bor.. Bare du bor samme sted
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 326
og så er der det med hendes alder og så en stejl trappe... den sidder også lidt i baghovedet...
hun har også flyttet fra leglighed til hus til hus på landet, men kan ikke rigtig med tanken om et liv for hende i en lejlighed...
ikke på grund af hendes alder med på grund af hendes behov... dog med trappen og hendes alder...
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
jan 2008
hun har jo altid haft os og kun os... en anden ting så har hun et anstrengt forhold til min søn, fordi han vil så gerne kæle/røre/være omkring hende hele tiden, men hun vil helst bare være i fred...
er det så et stort sats at "lukke dem inde" i en lejlighed sammen hvor hun måske ikke altid bare kan "gå hen og gemme sig"...
hun har sin kurv og der har hun fred og har altid haft det, men vi kan ikke have den KÆMPE kurv i den lejlighed...
ja der er utrolig mange ting der spiller ind, men har brug for at høre lidt meninger... derfor dette indlæg...
jan 2008
ang omhusning af den unge hund ser jeg intet problem deri, da hun er så glad for alt og alle og om det er mig eller en fremmed der kalder er hun ligeglad med bare det er en der vil snakke... hun ser mig kun når der er mad, ellers er vi bare til for at holde hende på grunden... :o)
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 605
Og lade den unge flytte.. det kan godt være at den gamle er blevet vænt til udelivet, men den ville have endnu mere soger ved at du ikke var ved den, end den ville med at flytte i lejlighed!
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.110
Du fjoller
Min veninde fik for to måneder siden en cane corso. Bella er 6 år gammel og har levet i en have hele sit liv. Hun bor i en lille lejlighed på 5 sal nu. Og hun trives storartet.. Der er overhoved ingen problemer.. De første par dage var hun da lidt mut.. Det hele var nyt. Nyt bo, ny ejer, nye omgivelser.. men det går over. Mine hunde reagerede også i starten da vi flyttede, men det gør jeg også selv
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.994
jan 2008
tak for jeres indput... det vigtigste er jo at dyrene føler sig velkomne, hvorend de måtte være...
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 776
Men lad være med at "sælge" den videre, så hellere lade den få fred.
Men hvis det var mig, ville jeg prøve at se om det gik
jan 2008
De er jo begge en del af familien...
Tusind tak for hjælpen... skulle vist bare have et Wake-up-call... :o))
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Om den så har en hel gård at løbe på, eller kun en lille lejlighed.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Og ved den gamle vil jeg endda sige hos dig eller farvel.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
rigtig god beslutning - så kan du jo se om ikke det går - det tror jeg bestemt nok det skal... Er sikker på langt de fleste hunde vil give mig ret i at det bedste hjem de kan få er hvor deres ejer er :o)
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.994
jan 2008
det var også lidt det jeg havde i tankerne...
hun er jo så stille og rolig og ligetil, men beslutningen er truffet... hun kommer med mig... når engang det bliver helt sikkert at jeg skal flytte...
at aflive hende tror jeg slet ikke jeg ville kunne magte (når hun nu er så frisk)
jan 2008
Jeg har nu endelig fået en afklaring, og jeg skal IKKE flytte...
er bare så tilpas, for så skal jeg ikke bekymre mig om mine hundes trivsel...
jo selvfølgelig, men i ved hvad jeg mener!!!!
gammel hund - nyt hjem?