2.944 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

gammel hund - nyt hjem? gammel hund - nyt hjem?

hmm... er kommet i en rigtig øv situation, mht mine to hunde og fremtidig bolig...

vi står for at skulle sælges vores hus på landet og flytte ind til byen i en lejlighed.

jeg vil ikke byde minie to tæver at skulle bo på første sal i en lejlighed, derfor vil jeg lige høre for og imod mht omhusning.

min gamle tæve er 10 år og helt nede på jorden, hun har sine særheder som ældre hunde jo har

min unge tæve er 1½år og stadig unghund med alt det det kræver.

det er store hunde shæfer/lab og rott/dobb ...

har en veninde hvis sviger bor på landet og gerne vil tage den unge, men kan ikke helt forene mig med tanken om at skulle aflive min gamle hund.

det har været på tale flere gange at hun skulle aflives fordi hendes hørrelse svigter og at hun er ved at virke gammel/træt... men hun er mere frisk nu end hun har været længe (måske sommmerkådhed)

jeg vil være villig til fortsat at betale dyrlægeregninger for den gamle hund, så folk ikke skal stå med den bekymring. det vil jo være super for den unge at få en kammerat med der ikke står tilbage for noget, så hun hurtigt kommer til at føle sig tryg det nye sted...

ARG... det blev lidt langt men er virkelig i vildrede...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gammel hund - nyt hjem?
  • #1   1. jul 2010 Hvorfor vil du ikke bryde dig om det ?
    Dine hunde vil sgu være ligeglade med hvor de bor.. Bare du bor samme sted smiley

• #2   1. jul 2010 jeg ville hvis det var mig også tage hende med i den nye lejlighed og se om ikke hun uden problem vil kkunne tilpasse sig det... for ja som Mulle_pige siger jeg tror goså på mine hunde ville være fukdstændig ligeglade med hvor de bor bare det er sammen med mig.. det har for mig aldrig været noget problem at flytte til noget større/mindre med dem

• #3   1. jul 2010 jeg vil ikke bryde mig om at hun skal til at ligge lukket inde i en lejlighed, når hun er vant til friluftslivet... oki det lød skørt, men i ved hvad jeg mener.

og så er der det med hendes alder og så en stejl trappe... den sidder også lidt i baghovedet...

hun har også flyttet fra leglighed til hus til hus på landet, men kan ikke rigtig med tanken om et liv for hende i en lejlighed...
    ikke på grund af hendes alder med på grund af hendes behov... dog med trappen og hendes alder...

• #4   1. jul 2010 Behold dog din gamle hund og lad den unge få et nyt hjem, hvis det er det du er ude i. Jeg har da boet i lejlighed med store hunde uden problemer. Så længe man sørger for at hundene kommer ud og bliver luftet og evt aktiveret, er der ingen grund til at tænke sorte tanker.

• #5   1. jul 2010 I har nok ret... tænker nok for meget med menneskehjerne frem for hundehjerne...

hun har jo altid haft os og kun os... en anden ting så har hun et anstrengt forhold til min søn, fordi han vil så gerne kæle/røre/være omkring hende hele tiden, men hun vil helst bare være i fred...
    er det så et stort sats at "lukke dem inde" i en lejlighed sammen hvor hun måske ikke altid bare kan "gå hen og gemme sig"...

hun har sin kurv og der har hun fred og har altid haft det, men vi kan ikke have den KÆMPE kurv i den lejlighed...

ja der er utrolig mange ting der spiller ind, men har brug for at høre lidt meninger... derfor dette indlæg...

• #6   1. jul 2010 lyder nok som en tosse men vil jo ikke ende med at træffe en skidt valg som mine hunde skal lide under...

ang omhusning af den unge hund ser jeg intet problem deri, da hun er så glad for alt og alle og om det er mig eller en fremmed der kalder er hun ligeglad med bare det er en der vil snakke... hun ser mig kun når der er mad, ellers er vi bare til for at holde hende på grunden... :o)

• #7   1. jul 2010 Pia - Jeg ville beholde den gamle..
    Og lade den unge flytte.. det kan godt være at den gamle er blevet vænt til udelivet, men den ville have endnu mere soger ved at du ikke var ved den, end den ville med at flytte i lejlighed!

• #8   1. jul 2010 Pia S..

Du fjoller smiley
    Min veninde fik for to måneder siden en cane corso. Bella er 6 år gammel og har levet i en have hele sit liv. Hun bor i en lille lejlighed på 5 sal nu. Og hun trives storartet.. Der er overhoved ingen problemer.. De første par dage var hun da lidt mut.. Det hele var nyt. Nyt bo, ny ejer, nye omgivelser.. men det går over. Mine hunde reagerede også i starten da vi flyttede, men det gør jeg også selv smiley

• #9   1. jul 2010 Jeg ville tage den gamle med, min hund Zenta ville trivedes hvor jeg er om det så var i en lille lejlighed.

• #10   1. jul 2010 hun vil absolut ikke komme til at være en "belastning" at have med videre... kunne også sagtens have dem begge med, men jeg vil bare at de begge får et godt liv... det har de jo fortjent...

tak for jeres indput... det vigtigste er jo at dyrene føler sig velkomne, hvorend de måtte være...

• #11   1. jul 2010 Det lyder altså på mig so mom du har taget beslutningen om den gamle ??
    Men lad være med at "sælge" den videre, så hellere lade den få fred.

Men hvis det var mig, ville jeg prøve at se om det gik smiley

• #12   1. jul 2010 Hun kommer med mig... det gør de begge to, så må vi se om det går... gør det ikke må vi tage den derfra...
    De er jo begge en del af familien...

Tusind tak for hjælpen... skulle vist bare have et Wake-up-call... :o))

• #13   1. jul 2010 Jeg kan ikke forestille mig, at en gammel hund kan få et bedre liv, end det den kan få, med den ejer den har haft hele livet.
    Om den så har en hel gård at løbe på, eller kun en lille lejlighed. smiley

• #14   1. jul 2010 Er ret sikker at hvis dine hunde kunne tale ville de sige , vi vil med dig.
    Og ved den gamle vil jeg endda sige hos dig eller farvel.

• #15   1. jul 2010 pia S

rigtig god beslutning - så kan du jo se om ikke det går - det tror jeg bestemt nok det skal... Er sikker på langt de fleste hunde vil give mig ret i at det bedste hjem de kan få er hvor deres ejer er :o)

• #16   1. jul 2010 Dejlig beslutning, det skal nok gå.

• #18   2. jul 2010 Dorthe

det var også lidt det jeg havde i tankerne...

hun er jo så stille og rolig og ligetil, men beslutningen er truffet... hun kommer med mig... når engang det bliver helt sikkert at jeg skal flytte...

at aflive hende tror jeg slet ikke jeg ville kunne magte (når hun nu er så frisk)

• #19   26. jul 2010 GLÆDES OPDATERING

Jeg har nu endelig fået en afklaring, og jeg skal IKKE flytte...

er bare så tilpas, for så skal jeg ikke bekymre mig om mine hundes trivsel...

jo selvfølgelig, men i ved hvad jeg mener!!!!

Kommentér på:
gammel hund - nyt hjem?

Annonce