Forstår ikke helt RC's fodervejledning {{forumTopicSubject}}
Indtil videre har vi fodret vores Ladrador med produktet Junior Large Dog fra Royal Canin. I næste måned fylder han 1 år, og vi skal derfor snart overgå til Adult Large Dog - og fra Royal Canin. En sæk med det nye foder har vi lige købt, så vi har den og kan blande det sidste foder med noget af det nye, men der er altså noget jeg ikke helt forstår.
På bagsiden af sækken står der alt det med hundens vægt i kg og foderet i gram, som på hvalpefoderet, men forstår ikke helt de der tegninger af huse, hvor der i det ene er en hund, og i det andet en hund halvt inde og halvt ude, og hvor der står plus/minus?
Jeg ved ikke helt, hvilken af de to vejledninger vi skal gå efter så? Betyder det, at hunden er meget ude at gå eller hvordan? :o)
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
nov 2004
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
Men ja, jeg ved godt, at det kun er vejledende. Vi spurgte på et tidspunkt dyrlægen, hvor meget hun mente, han skulle have, og det var altså en smule mindre end det, der stod bag på posen :o)
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
Af Junior Large Dog får han bare et bærger morgen og aften, og jeg tror bare vi skal fortsætte med nogenlunde samme mængde, selvom det går hen og bliver voksenfoder.
nov 2004
hvis han er meget aktiv skal du tilpasse fodermængeden dette og ligeså hvis han er en mellem aktiv hund.
Endnu har jeg ikke fulgt fodervejledningen på et foder for så tager de kære vovser godt nok på.
Ex jeg fodre med NOW! Voksenfoder fra petcurean og der står jeg skal fodre med 80-110g ....hun får dagligt omkring de 70g hvor der bliver modregnet de godbidder hun får dagligt da hun gerne skulle slanke sig et par kg
Så det er med at finde foder balancen
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
Nu får han Gourmix fra Vetcur.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 235
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
Så kan du få nogle hunde der vokser alt for hurtigt da de for alt for meget af div. ting i fodret hvis man lader dem køre videre på hvalpe foder, det vil sige at du ødelægger hunden.
Det er bedre at skifte over til et voksen foder for tideligt end forsent, før skaden er sket.
jul 2008
jul 2008
Eller at det er for sjovt at de skriver på netdyredoktor at de store til ekstra store hunderacers knogler kan vokse indtil de er op til 18 måneder? Og er det mon for sjov at der står at man hellere skal give hvalpefoder lidt for lang tid frem for for kort tid?
DET TROR JEG IKKE, så drop dog den der attitude!!
Man skal bare passe på at de ikke bliver for tykke på hvalpefoderet, og hvis ikke man kan holde dem slanke, er det selvfølgelig bedre at skifte over på voksenfoder lidt tidligere end man ellers ville have gjort. Selvfølgelig kan man ikke generalisere, det er altid individult.
jul 2008
Forstår ikke helt RC's fodervejledning