{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

Hundebur, hvilket? {{forumTopicSubject}}

Vi har pt alene hjemme problemer (igen). Vi har prøvet alene hjemme træning forfra flere gange. Det virker mest af alt som om Tinke kommer til at kede sig, og så begynder hun at lave ballade. Hun kan være alene hjemme i 2 timer uden at lave ballade, men derefter går det galt... smiley

Jeg har sat hende til salg af personlige årsager, men melder den rette familie sig ikke, så beholder jeg hende.

Jeg har tænkt mig at investere i et bur, som hun skal være i når hun er alene. Jeg ved godt at der skal trænes inden hun kan være der i. Men tror i en 8 mdr. gammel hund kan vænne sig til et bur? Og hvilken et skal jeg vælge? Hvor stort?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundebur, hvilket?
  • #1   29. jun 2010 Kan du ikke prøve med noget aktiverings legetøj? Vi plejer at gemme vådkost i bagepapir, rundt i køkkenet (det er der han opholder sig når han er alene hjemme), eller nogle kødben med leverpostej der er frosset, aktivitetsbold med godbidder, lejetøj eller guffere i et håndklæde der er bundet knude på, og meget meget mere. Man kan få nogle gode ideer på nettet til aktiviter de kan lave når de er alene hjemme (eller til en kedelig regnvejrs dag)

• #3   29. jun 2010 Tidligere var hun i køkken/alrummet, men nu har jeg begrænset hende til soveværelset. Hun graver i sengen og spiser sengetæppet. Jeg skal snart starte på arbejde igen, og så kommer hun til at være alene hjemme i ca. 5-6 timer om dagen, jeg aner ikke hvodan vi skal klare det. Derfor har jeg valgt et bur. (med mindre der kommer en familie der kan give hende det hun har brug for).

• #4   29. jun 2010 Har selv en border collie jeg har valgt at sætte i et bur når hun er alene hjemme. Hun har ingen ro i sjælen når hun er i baggangen men lige så snart hun ligger inde i sit bur ligger hun sig ned og slapper af. Hun spiste også alt. Åbnede skabe osv. Jeg valgte at købe det største gitter transport bur man kna få så hun kan rejse sig osv. Men plan er dog måske at give hende vores gamle båd hus, hun kna være i når vi er på arbejde. Men hun stresser bare når hun er i store rum og er alene.

• #5   29. jun 2010 Tror min border collie var omkring 1 år da jeg satte hende i buret og er nu 1½ år. Og hun trives i sit bur...

• #6   29. jun 2010 Tusinde tak Trine. Jeg har set et bur der måler 125X74X83, tror du det er stort nok? Jeg kan ikke umiddelbart finde et der er større.... smiley

• #7   29. jun 2010 Ja den str bur er mit ca også og tror min er ca samme str som din.

Før min kom i bur tissede hun også inde nogle gange fordi hun stressede sådan, sker ikke mere..
    Så derfor ser jeg det ikke som et problem at have dem i et bur når man ikke er hjemme. så længe man ikke bruger det til et sted at sætte dem når man er hjemme og de gør noget de ikke må.

• #8   29. jun 2010 Nej præcis, det skal være en lille hyggelig hule, hvor hun kan slappe helt af... smiley Nå jamen så tror jeg det bliver det jeg køber... smiley

• #9   29. jun 2010 Jeps hvor der er skønt at være. Vi har lagt et tæppe hen over vores så der også er dejlig mørkt derinde. Så er det en rigtig hule...

• #10   29. jun 2010 milo har os bur og han elsker det, det er så Gizmo går derind og sover om natten.. og et tæppe hen over er osse bedst så hunden ikke blir forstyrret mens den ligger derinde..

• #11   29. jun 2010 Fint med et bur hvis ikke det er et fængsel. Altså med lukket låge en hel arbejdsdag. Mange hunde bruger buret i stedet for en kurv.
    Men en hel arbejdsdag i lukket bur syntes jeg er synd.
    Ellers kunne en stofundkurv måske være en løsning. Så kan hund dog stadig bevæge sig.

• #12   29. jun 2010 Stofmundkurv? En hel dag, er det ikke også synd?

• #13   29. jun 2010 For mig bedte end et lukket bur. Den skal dog være så løs hunden kan drikke.

• #14   29. jun 2010 Jeg vil stærkt anbefale en høj hundelåge / hundegitter
    vi har selv haft en lettere destruktiv hund, der begrænsede vi hendes plads når vi ikke var hjemme til bryggers det hjalp.

Syntes bestemt ikke man bør give nogen form for mundkurv på, uden opsyn!

• #15   29. jun 2010 nej mundkurv synes jeg er lidt dyremishandling, men det os bar min mening, øhm.. men vi gjorde det at vi brugte en weekend med bur træning og milo ligger bar og sover derinde så for vores vedkommende har det kun bået frugt.. og Gizmo er os helt syg med og ligge derinde fordi det er trygt og rart.. vi har så os en mega tyk skumgummi madras og tæppe og alt derinde og legetøj og mad og vand til ham og det skal jo være så stort et bur at han/hun kan bevæge sig frit rundt.. ellers er det netop et fængsel.. men nogen hunde vokser bar aldrig fra det destruktive og min mor have osse meget imod burene til og starte med men hun blev os hurtig tryg ved dem og hendes hunde kan slet ikke undvære sine bure den dag idag da de jo bruger dem som kurv osse.. men herhjemme er milo kun derinde i MAKS 5timer da jeg er i aktivering..

Kommentér på:
Hundebur, hvilket?

Annonce