1.021 visninger
|
Oprettet:
hjælp til min hanhund på 8mdr {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en Australian Sheperd han hund på godt 8mdr, og jeg søger lidt hjælp fordi han er blevet så hyper og springer op ad folk hele tiden og kan ikke køle ned igen...
Han for masser af motion og hjernegymnastik;o) og jeg kan jo ikke lave det vildt store med ham før han er cirka 1år gammel så vi kan komme til Agility...
Har i nogen råd til hvad jeg kan gøre i mellem tiden så jeg kan få brændt noget af hans energi af...??
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Nu er han jo så også lige i en alder, hvor hjernen står på standby og alt bare er sååååå sjovt. Men du skal have afledt ham INDEN han når at springe op af folk. fek.: Lær ham at alt det sjove forgår hos dig. Det kan du gøre med en bold eller ligende som du og hunden leger med inde hos dig- det vil sige at den ikke skal kastes, men at I leget træklege og lignende. Når så det kommer folk hjem hos jer, eller I møder nogen der vil hilse, lader du ham lige hilse på folk i et par sekunder og så trækker bolden frem før han springer op. Springer han op af folk med det samme, afleder du ham med bolden før han kommer over til folk. Leg lidt med ham og lad ham så hilse.
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.887
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
Du starter med at sætte en pind, der lægger du nogle lækre godbidder, for hvert ganske korte skridt du tager, lægger du en godbid under din fod, lav bare sporet 2-3 meter indtil han har fattet hvad det går ud på. Afslut med en god håndfuld godbidder for enden af sporet. Når du starter sporet sætter du en kommando på f.eks. "søge spor". Ha´ ham i kort line og hjælp ham lidt fremad hvis han tøver. Sørg for at der ikke er sidevind der hvor du lægger det.
Hvilken kennel kommer han fra?
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 6
Så vi går lange ture ned til vores åbne store grønne mark hvor han kan løbe fri som det passer ham og så leger vi lidt frisbee hvor han henter den tilbage til mig... Vi laver små øvelser sammen... Han skal gå til agrility når han fylder 1år... Men jeg havde faktisk også foreventet når jeg ser på andres aussie hunde at han ville være lidt mere klogere og lære triks osv hurtigt, men ak nej ikke min shadow han har været lidt langsom til det hele og det har taget tid....
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 6
hjælp til min hanhund på 8mdr