{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

hjælp til min hanhund på 8mdr {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Australian Sheperd han hund på godt 8mdr, og jeg søger lidt hjælp fordi han er blevet så hyper og springer op ad folk hele tiden og kan ikke køle ned igen...
Han for masser af motion og hjernegymnastik;o) og jeg kan jo ikke lave det vildt store med ham før han er cirka 1år gammel så vi kan komme til Agility...

Har i nogen råd til hvad jeg kan gøre i mellem tiden så jeg kan få brændt noget af hans energi af...??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til min hanhund på 8mdr
  • #1   29. jun 2010 bed de mennesker som kommer hos dig om at tage hænderne på ryggen og kikke op i loftet, de skal ignorere ham fuldstændig, vend evt. ryggen til ham. Lad være med at kæle med ham uden at der er blevet kaldt på ham, det virker på mine 4 aussier og 1 drever, det svære er bare at få folk til at forstå det. Hvad laver du af "hjernegymnastik" med ham?

  • #2   29. jun 2010 Hvilken form for hjernegymnastik laver du med ham ?
    Nu er han jo så også lige i en alder, hvor hjernen står på standby og alt bare er sååååå sjovt. Men du skal have afledt ham INDEN han når at springe op af folk. fek.: Lær ham at alt det sjove forgår hos dig. Det kan du gøre med en bold eller ligende som du og hunden leger med inde hos dig- det vil sige at den ikke skal kastes, men at I leget træklege og lignende. Når så det kommer folk hjem hos jer, eller I møder nogen der vil hilse, lader du ham lige hilse på folk i et par sekunder og så trækker bolden frem før han springer op. Springer han op af folk med det samme, afleder du ham med bolden før han kommer over til folk. Leg lidt med ham og lad ham så hilse.


  • #3   29. jun 2010 Prøv ganske alm. lydigheds træning smiley Lær ham at slappe af. Hold ham i snoren til start af træningen, når der kommer gæster. Hold ham i linen, og lad ham gå frem og sige hej. Bliver han umulig, tager du ham tilbage, har hans yndlings bidder i lommen, og når du får ham sat ved din side, godbid. Når han slapper lidt af, giv ham lidt line igen, så han kan gå frem, og gentag når han stresser op. Husk ingen høj stemme, men dæmpende, bestemt men kærlig smiley

  • #4   29. jun 2010 hvis du leger meget apport med ham eller lignende, så prøv at fjerne bolden.. slet ingen kast..

  • #5   29. jun 2010 har du prøvet at lægge spor? Det trætter utroligt.
    Du starter med at sætte en pind, der lægger du nogle lækre godbidder, for hvert ganske korte skridt du tager, lægger du en godbid under din fod, lav bare sporet 2-3 meter indtil han har fattet hvad det går ud på. Afslut med en god håndfuld godbidder for enden af sporet. Når du starter sporet sætter du en kommando på f.eks. "søge spor". Ha´ ham i kort line og hjælp ham lidt fremad hvis han tøver. Sørg for at der ikke er sidevind der hvor du lægger det.
    Hvilken kennel kommer han fra?


  • #6   19. jul 2010 hej undskyld det sene svare men har haft lidt travlt.... Han er fra www.pintos.dk og han er den mest dejligste hund nogensinde... Han er bare blevet så hyper når der kommer besøg og som jeg skrev hopper op ad dem... Og de bliver sure på ham selvom jeg siger de skal lade som om han ikke er der gider de ikke høre.... Han har stadig lidt alene hjemme problemer... Jeg har købt så mange bøger for at se havd jeg kunne lave med ham da alle fortæller mig at han ik må det her eller det her fordi han kun er cirka 8mdr så hans led og knogler ikke er fuldt udvokset endnu osv...
    Så vi går lange ture ned til vores åbne store grønne mark hvor han kan løbe fri som det passer ham og så leger vi lidt frisbee hvor han henter den tilbage til mig... Vi laver små øvelser sammen... Han skal gå til agrility når han fylder 1år... Men jeg havde faktisk også foreventet når jeg ser på andres aussie hunde at han ville være lidt mere klogere og lære triks osv hurtigt, men ak nej ikke min shadow han har været lidt langsom til det hele og det har taget tid....


  • #7   19. jul 2010 Tjaa ja det har du ret i at han ikke gider noget lige nu alt er bare så sjovt... Men ikke for mig fordi han trækker i snoren lige iøjeblikket og knuere ad alle de mennesker som bor i nærheden af mig fordi han er lidt bange, hans hale vifter jo glad... Det er bare så svært npr jeg ikke møder nogen mennesker eller kender andre med hunde så han kunne lege lidt med dem engang imellem... Han er nemlig en meget glad hund og vil hilse på alle når vi går tur men de vil ikke hilse på ham fordi han knuer og klynker fordi han bare så gerne vil sige hej til deres hund...

Kommentér på:
hjælp til min hanhund på 8mdr

Annonce