23. apr 2007 Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 197 Svar: 1.559
Ruhåret dværg gravhund??? Ruhåret dværg gravhund???
Hej.
Min moster skal ud og kigge på ruhårede dværg gravhunde på fredag.
Og jeg skal med, så vil gerne høre hvad man skal være opmærksom på hos racen, altså hvad sygdomme der ligger til racen og hvad forældrene helst skal være tjekket for, kender nemlig ikk så meget til gravhunde.
Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 282
Umiddelbart har dværgene ikke flere skavanker end fx standarden (den lange ryg er det evige problem) og pelstypen har vist heller ikke betydning for sundheden (udover at den ruhårede selvfølgelig skal trimmes og den langhårede skal børstes og klippes lidt).
'Min mor har 4 stk standard-gravhunde og eneste problem er med den ene af hendes hanner - han er både for stor (i højde og drøjde) til jagt og var desuden kryptocid (den ene sten ville ikke falde ned i pungen).
Min moster har en dværg, som er ligeså stor som en standard (og det er jo et problem, hvis man vil opretholde de 3 forskellige str).
Mit bedste råd er, at I besøger flere forskellige kenneler og ser godt på alle hunde (når de er dværge, skal de også have størrelse derefter).
Derudover vil jeg bare sige held og lykke, gravhunden er en skøn, selvstædig lille hund (bare for lille efter min smag)
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 197 Svar: 1.559
Ved ikk lige helt hvor det er endnu, jeg skulle bare med.
Hvor tit skal en ruhåret trimmes?
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 197 Svar: 1.559
Ruhåret dværg gravhund???