{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.912 visninger | Oprettet:

Hundekennel {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at starte en hundekennel.
Jeg har pladsen og har været inde at læs omkring regler for plads og pleje.
Men kan se man skal have en uddannelse for at kunne pleje dem rigtigt.
Jeg er arbejdsløs og kan ligesågodt komme igang nu da jeg jo har muligheden nu.
MEN er det en flereårig uddannelse, eller kan man klare sig med kurser og hjemmestudier?
jeg forventer at det maks skal være 3-4 racer jeg vil have, så jeg ikke får startet for voldsomt ud, men så det samtidigt er til at komme igang.

Gode råd tages imod med kyshånd.
og det bliver i jylland på min gård jeg vil lave stedet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundekennel
  • #1   25. jun 2010 Du kan jo starte med at finde en race du holder af og finde ud af hvad der skal til af linier og kombier for at forbedre og bidrage til netop den race. Når du har lavet et enkelt kuld og fundet ud af hvor meget arbejde og penge det i virkeligheden kræver at gøre et ordenligt stykke opdræt kan du tage stilling til om du orker at prøve igen (modsat en hvalpefabrik der bare avler løs for at betale regningerne).

Uddannelsen er kun noget der bliver krævet hvis du ejer mere end 4 hunde eller opdrætter mere end 2 kuld om året - men det skal du altså først tage stilling til når du ved om du kan klare et enkelt kuld først. Husk på at det er dyrt at avlsgodkende (udstillinger, sundhedstjek, evt brugs/gravprøve - afhængigt af race), og at det er vigtige ting hvis man ønsker at være kendt for noget godt.

Det andet der er ikke noget der gavner hundene. Jeg har selv haft en hund fra et rent erhvervsmæssigt opdræt, og der er ikke tid til at gøre arbejdet godt nok hvis man vil noget seriøst med sit opdræt.

.. Bare min mening. smiley

• #2   25. jun 2010 jeg vil anbefale dig at nøjes med en eller 2 racer det virker meget mere seriøst... kenneler med flere racer lyder for mig lidt som en penge maskine og ikke for at gøre noget bedre for racen.

opdrætter man skal det være fordi man virkelig elsker lige netop den race og man nærmest aldrig ku forestille sig selv uden lige netop den race

giv dig god tid til at vælge racen og sætte dig ind i det.

med hensyn til uddanelse troede jeg egentlig det var et kursus men det ved jeg ikke rigtig noget om.

• #3   25. jun 2010 Mange tak for de gode svar.

Rotterne - Giv EJEREN mundkurv på og ikke HUNDEN!!
    hvad mener du med BYB?

• #4   25. jun 2010 Rene W :Tror der menes Back yard Breeder (hvalpefabrik)

• #5   25. jun 2010 Jeg ville personlig aldrig købe hund et sted hvor er er mange hunde og hvor der avles mange kuld om året.

• #6   25. jun 2010 det er bestemt ikke BYB så.
    det jeg egentlig vil er nok ikke så meget at "lave" hvalpe, men mere tage dem ind som på den ene eller anden måde skal videre til et andet hjem.
    kan vel også kaldes for et hundehjem.

• #7   25. jun 2010 Men det skal være racespecifikt siden du nævner 3-4 racer, eller hvordan?

• #8   25. jun 2010 ja. ihvertfald til at starte med.
    For jeg tror det er bedre at starte småt op og lærer de enkelte racers behov stille og roligt istedet for at få alle mulige ind.

• #9   25. jun 2010 Jeg så en udsendelse om et par i USA som havde et weimaraner hjem, for omplacerings-weimaranere. De havde specialliseret sig i denne ene races behov og så videre. Men i DK ville der nok ikke være et behov for et hjem for én enkelt race, men jeg synes ideén er god. Bre lad være med at tage FOR mange hunde ind af gangen.

Personligt ville jeg hellere give et hjem til en omplaceringshund, der kom fra et "hundehjem" i private omgivelser, men tid og råd til hver enkelt hund, end til en fra et internat. ( selvom de gør et godt arbejde )
    Så jeg tror det ville være et hit.

• #10   25. jun 2010 tror jeg også smiley
    men skal bare have den rette måde at starte op på det.

Men det er utroligt rart med alle de gode råd jeg har fået bare på den korte tid nuher smiley

• #11   25. jun 2010 jeg har lige googlet dog rehome, der kommer mange links op, både til private og størrer organisationer. Der kan du måske finde lidt inspiration.

• #12   25. jun 2010 det du nævner her er nærmere et internat end en kannel og så er det jo straks en anden sag.

sørg for at vælge nole af de racer der står flest af rundt omkring på internater. det er helt sikkert de racer som er mest udsatte. tror du vil kunne hjælpe mange hunde videre med deres liv

• #14   25. jun 2010 ja, det er nok mere et internat,
    Jeg vil prøve at ringe til dansk kennelklub på mandag og spørge dem til råds med hvilke kurser jeg burde få, og hvis det virker overskueligt for mig, ja så er det jo bare fremad med planen smiley

• #15   25. jun 2010 Internat skal du ikke regne med du kan leve af. men have det som hobby.
    Hundepension var en mulighed. Passe andres hunde i ferier.

• #16   25. jun 2010 okay, måske en blanding af de 2 ting kunne være en mulighed da jeg ikke har pladsproblemer. Men må lige tænke over det hen over weekenden.

• #17   25. jun 2010 Du kan jo kontakte Dyrenes beskyttelse og høre om de mangler et internat i dit område.

• #18   25. jun 2010 Det er ikke noget du skal regne med at spinde guld på eller for den sags skyld kunne leve af.for så skal man op og have rigtig mange hunde med flere ansatte,til at passe dem´.det syntes jeg personligt ikke jeg ville satse på af hensyn til hundenes tarv hvis man kan kalde det dette.

• #19   25. jun 2010 Nøjes med at starte med én race og sæt dig ind i det
    og regn bestemt ikke med at du kan leve af det, ensige tjene på det smiley

• #20   25. jun 2010 jeg regner med at jeg kan leve af det på et tidspunkt, men bestemt ikke de første 4-5 år
    og den med at ansætte flere folk for at få det til at rende rundt, det koster jo også mange penge at ansætte folk.

Jeg tror ikke jeg vil være med på noget som er startet op, så kontakter nok ikke dyrenes beskyttelse angående det, måske andre ting. Det skal være mit eget firma og ikke have ordrer oppefra. Men et samarbejde kunne vel godt være.... tja der er mange overvejelser endnu smiley

• #21   25. jun 2010 Rene
    jeg vil sige det sådan at en kennel der kan leve af det er ikke et sted jeg ville købe hund, der skal simpelthen bate for mange hunde/hvalpe til at det kan køre
    og at STARTE med 3-4 racer lyder i mine ører useriøst det er alt for meget

• #22   25. jun 2010 hvis jeg skal starte med en race som hundeinternat, så er jeg vidst lidt for kræsen vil jeg tro...

• #23   25. jun 2010 Rene
    nu skriver jeg jo kennel

• #25   25. jun 2010 2 sidste svar,
    Det står længere oppe at jeg nok havde misforstået betydningen af de 2 smiley
    men internat er nok det der skulle satses på smiley

• #27   25. jun 2010 ja, lige pt. ligger jeg stadig i overvejelserne, skal jo gerne have kæresten med på ideen, så det bliver helhjertet, jeg har lovet hende at lave en plan for hvad jeg vil med det og hvordan det skal laves det hele.
    så der er nok at se til smiley
    frygter også man kommer til at holde for meget af omplaceringshundene, for vil så nødig svigte min egen lille hund fordi jeg har vilde planer smiley

Kommentér på:
Hundekennel

Annonce