1.139 visninger
|
Oprettet:
Allergi - hjælp. {{forumTopicSubject}}
Ja, min hund på 10mdr er testet positiv for allergi
Det er indendørs allergi såsom hus støvmider og foder, men de vil nu undersøge nærmere i blodprøven hvad det mere præcist er hun er allergisk overfor..
Mine spørgsmål er så :
Hvad giver i jeres hund af foder der har allergi ? Og hvad er prisen for det ?
Har jeres hund ændret adfærd, og på hvilken måde?
Hvad har i gjort evt. i samarbejde med dyrelægen for at formindske allergien ?
Og hvad er din hund allergisk overfor ?
Håber på noget hjælp, da jeg intet aner om det
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
Min Labrador har allergi overfor husstøvmider, lagermider og katte.
Har får Gourmix fra Vetcur + tilskud af Imvet også fra Vetcur. Fodret koster 388 kr. for 8 kg, som holder i ca. 30 dage.
Jeg har droppet dyrlægen, og har snakket med en Veterinær Ernærings Terapeut istedet.
Hans tæpper kan vaskes ved 95 grader og vaskes ca. hver 14. dag. Derudover støvsuger jeg hveranden dag, og lufter ud flere gange dagligt.
Mvh. Gitte
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Hvis du ikke vil barfe kan du jo prøve at kigge nærmere på Wolfblut…
Held og lykke, samt god bedring til din vuffer
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Efter skifte til barf oplevede jeg roligere hunde, der ikke konstant var sultne, da de fik et foder som det optog det meste af.
Jeg kommer aldrig til at fodre medandet end barf..
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 380
sep 2009
Shieva er nemlig begyndt at lege med 'lyd', så det kan jo være det er pågrund af allergien ..
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
Han har altid leget med "lyd" på
okt 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 13 Svar: 151
sep 2009
sep 2009
Man kan jo aldrig vide, folk bliver jo nærmest bange for hende når hun lyder så farlig ..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Her er de erfaringer som jeg har med alergi hos hunde.
Foderintolerance hos hunde kan kun testets via udelukkelsesmetoden.
Personligt ville jeg sætte hende på GourMix fra VetCure Biotec sammen med kosttilskudet 'Kradsbørsten' fra samme producent.
Efter en mdr til halvanden skulle du se en forbedring.
Endvidere hvis jeg stod i jeres sted ville jer vaske hende i vetriderm k-hex shampoo som blandt andet virker kløedæmpende, hvis hun klør sig meget.
I er meget velkommen til at læse om min forhenværende hund Kiki som blandt andet var allergikker og læse hendes historie på www.nob-mkj.dk/Vores.familie.pdf
Hvis det er kornprodukter (der kan forekomme lagermider i alle produkter med korn) hun er allergisk overfor så fravælg endelig Hills Z/D ultra da der er vildt meget korn i og selvom det er hydroliserede (hills z/d bruger blot det med hydroliseringen som et reklame stunt efter din viden som jeg har erhveret ved dialog med Rebekka Gadeberg fra VetCur BioTec *) hvilken metode langt de fleste foderproducenter anvender ja så kan der sagtens forekomme lagermider i siloerne hvor foderret bliver opbevaret også har man igen problemstillingen for hunde med lagermide allergi (lagermide ekskrementer).
Al held og lykke med det hele.
*: Da min forhenværende hund Kiki havde blandt andet allergier undersøgte jeg også hydroliseringen som Hills Z/D ultra anvender grundigt hvor jeg havde diaglog med Rebekka Gadeberg fra VetCur Biotec hvor hun oplyste om foderprocessen som nævnt ovenfor og på daværende tidspunkt brugte de samme metoder til deres foder hvor de sidst i processen tilføjede urterne.
Endvidere gik Kiki hos Flemming Kristensen som er en af de førende på det tidspunkt special dyrlæger i hudsygdomme/allergi hvor jeg konkronferede ham om hans anbefaling (mht foder som var Hills Z/D Ultra) om at give en hund der var allergisk overfor lagermider dvs deres ekskrementer om det var anbefaligt når det hovedsageligt består af korn og der var han så ærlig og fortælle mig at det var det ikke og at han ikke havde resourcer til at fordybe sig i hvilket andet foder man burde foder en allergihund med som havde overfor lagermider.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 2
Allergi - hjælp.