{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Hundetegn kan betale sig! {{forumTopicSubject}}

Jeg skulle fra Roslev til Viborg idag på scooter. Jeg kører kl 09.15 og da klokken er 10.30 er der en masse mennesker der ringer til mig.

Jeg tænker at det har jeg ikke tid til lige nu. Så ringer min kæreste pludselig, og så ved jeg at den da er helt gal.

Jeg stopper så op og skriver at han skal ringe. Han ringer så og fortæller at Joey er væk.

Så siger jeg at så er det sgu nok derfor en masse folk har ringet til mig. Slutter samtalen og da jeg ikke har flere taletidspenge på telefonen smutter jeg ind til det nærmeste hus der er i nærheden og hører om jeg må låne tlf.

Det måtte jeg gerne og jeg ringer så op til et af de nr der har haft ringet.

Det var Kwik spar der havde ringet, de havde Joey oppe hos dem.

Gudskelov.. Så ringede til kæresten og sagde hvor Joey var. Han henter ham så og siger self mange gange undskyld.

GODT vi havde hundetegn på ham :))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundetegn kan betale sig!
  • #1   21. jun 2010 Hvor dejligt at han blev fundet i god behold smiley De samojeder vil jo gerne på tur engang imellem smiley

• #2   21. jun 2010 Det kan bestemt godt betale sig og det er jo et lovkrav! Forleden fandt vi en hund... eller den fandt rettere os, der var ikke hundetegn på den så vi måtte ringe til politiet hvor de så kom og hentede den... en halv time efter kom der så nogle og bankede på og spurgte om vi havde set en hund der manglede en ejer... så sagde jeg 'Ja, og vi ville have ringet, hvis der havde været et hundetegn med et nummer på den.. men nu har politiet hentet den' dertil svare ejeren 'Ja, det har vi også overvejet at få lavet... det er efterhånden irriterende at skulle hente hunden hos politiet' WHAT?! Det lyder som om at det ikke er første gang det er sket og så synes jeg det er utroligt at man som ejer ikke tager et større ansvar! Og at Politiet ikke giver dem bøde for at den ikke har tegnet på.

• #3   21. jun 2010 Camilla - Ja tak. Vi har efterhånden en hel barrikade udenfor som hegn for at han ikke skal stikke af.

• #4   21. jun 2010 puha en oplevelse. min søsters hund stak også af idag og løb 3,5 km hen til mine bedsteforældre LANGS vejen.
    utroligt der ingen der har reageret på det, den har hundetegn på, men den stod udenfor mine bedsteforældre kl 7 imorges.

• #5   21. jun 2010 Mette - Det er så åndsvagt og især hvis man ved at hunden har tendens til at stikke af.

Joey har stukket af nogle gange før, men vi har altid ku finde ham. Og vi sikrer hegnet bedst muligt hver gang. Den her gang har han så taget en længere tur, og derfor ku kæresten så ikke finde ham. Og jeg er bare SÅ glad for at der var hundetegn på.

• #6   21. jun 2010 Hvordan filan var han kommet ud?
    Mine kan heldigvis ikke selv låse døren op, så de går ingen steder - og har da heller ikke halsbånd på indendørs. Men har heldigvis deres chip i nakken, hvis det skulle gå helt galt.

• #7   21. jun 2010 Tinna - Jeg er næsten lige kommet ind af døren så jeg ved det ikke rigtig endnu. Men jeg har en ide om at han er smuttet under hegnet, ind igennem naboens have og så langs vejen op til spar, og hen over vejen.

Han har nemlig været smuttet ud der før, men han har aldrig været nået længere end til naboens have.

• #8   21. jun 2010 Hehe vi er også altid med Nala i haven, hun er aldrig uden opsyn for 2 min er nok, så er hun bare væk.

Vi får også lavet et nyt her til ferien. Mine bedsteforældre skal passe hende, så laver et med deres nummer på, hvis hun nu skulle bestemme sig for at tage en tur på egen hånd. Jeg kan jo ikke gøre så meget nede fra kroatien, og de 70 kr vil jeg med glæde bruge så jeg kan sove trygt om natten smiley

• #9   21. jun 2010 Skal lige huske at sige at der under hegnet havde vi prøvet at sikre, sidst han stak af. smiley

Camilla - Hehe ja, det kan jeg godt forstå. Joey er somregel i haven hele dagen, og jeg skal gerne indrømme at jeg ikke gider sidde derude fra morgen til aften. Så får jeg da ikke lavet meget. hehe.

Men jeg tror efterhånden snart at vi har fået lukket alle huller så han ikke kan stikke af.

• #10   21. jun 2010 Godt med hundetegnet!

Jeg har også ALTID hundetegn på Basses seler og halsbånd, og når hun er i mine forældres haver eller andres haver ser jeg også helst at hun har sit halsbånd på. HVIS nu..

Det er altså rart at man kan kontaktes!..

Og dejligt for jer at I fik ham tilbage så hurtigt smiley

• #11   21. jun 2010 En god måde at hundesikre sin have er, at sikre den så en KAT hverken kan komme ud eller ind - så burde hunden heller ikke kunne komme ud. Med mindre man har anskaffet sig en tunnelgraver-hund smiley

• #12   21. jun 2010 Ja hundetegn er en god ting... Men Berta har meget sart hud og derfor går hun kun med halsbånd hvis vi er nogen steder - Så jeg håber hun bliver hjemme;)

• #13   21. jun 2010 Astrid - Ups, så har jeg et problem smiley Maskerne er for store til at en kat ikke kan komme ind. Hehe

• #14   21. jun 2010 JA, det bliver en dyr omgang med nyt hegn smiley hi, hi

• #15   21. jun 2010 nu mener jeg så bestemt ikke at det er et lovkrav at hunden skal bære hundetegn, men tilgengæld er det et lovkrav at den skal være chippet/tatoveret. Min har hundetegn på men det er kun i tilfælde af at den vil gå en tur uden mig, og så er den chippet for skulle halsbåndet ryge af, så kan dem der finder ham jo aflevere ham hos dyrlægen så kan de nemt finde frem til mig smiley

Kommentér på:
Hundetegn kan betale sig!

Annonce