{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.662 visninger | Oprettet:

Hvad sker der? {{forumTopicSubject}}

Ja så sidder man og læser at der er mange hunde som venter på at få en nyt hjem. Så kigger man lidt på de forskellige sider som hjælper med at formidle hunde og hvad finder man???? På lises hundehjemme hedder det så flot " afliv ikke din hund men giv den en chance". Flink dame tænker man og kigger nærmere. Og så knækker filmen, da man ser følgende. Vi tager ikke voksne hunde af racen rottweiler og dobbermand. Hmm hvorfor skulle de ikke have en ny chance? og kvinden skriver så P.s jeg mangler hunde til formidling. Bliver virkelig så sur over at se sådan noget. Enten hjælper man alle eller så gør man ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der?
  • #1   20. apr 2006 Hov glemte i linket til siden i raseri.

    http://www.liseshundehjem.dk/


  • #2   20. apr 2006 Ja seriøst hun er sgu en kost. Kunen godt finde på at konfrontere hende med det.

  • #3   20. apr 2006 Hej Linda.

    Jeg er enig med dig i dette spørgsmål. Enten eller.....
    Det undrer mig, at hun har den holdning og hund begrunder den overhoved ikke. Hvis hun begrundede den, kunne man måske forstå, men sådan ligger landet jo ikke.
    Man kan jo spørge sig selv om, hun tager imod muskelhunde?
    Knus C


  • #4   20. apr 2006 den har jeg også lidt svært ved at fange... og hvorfor HVIS man vil have vapsen tilbage skal, man betale 100 kr. per dag hun har haft den... det skal en hver anden da ikke...

  • #6   20. apr 2006 Charlotte. Ja hvis det var mig der drev et sådan fortagende som hende, og havde den mening så ville jeg bestemt ikke annoncer med det. Vill emåske holde det for mig selv og så sige til folk at jeg ikke havde plads, men det er jo også lidt svært når man annoncere med "P.S. jeg mangler hunde til formidling..... HMMM

  • #7   20. apr 2006 Gad vide om hun ville tage en "kær" lille amstaff??

  • #9   20. apr 2006 har da også lyst at konfrontere hende.... Iris er altid nervøs ved nye mennesker i starten... og lave små bjæffelyde indtil, at hun i hendes tempo kommer hen til dem...
    hun fortæller at man skal være forberedt på at tage hunden med hjem igen da hun IKKE tager hunde, der er "aggresive eller viser nervøs adfærd... skal de ikke lige have en chance for at falde til??

    ville i hvert fald aldrig aflevere nogen dyr der...


  • #10   20. apr 2006 Det var da en lad holdning at have!

  • #11   20. apr 2006 Ditte. Det er jo lige som princippet i det. Hvis det var mig der drev det fortagne så ville jeg da tage alt, for enten er man indstillet på at hjælpe eller så er man ikke. Det vil sige at hun direkte siger at det er bedre at afliv din dobber eller rotte? For hunden er jo skør i hovedet .

  • #12   20. apr 2006 Ditte marie H:
    det kan du selvfølgelig have ret i, men uanset hvad er hun galt på den... hunderacist-....
    og som vi også siger så kunne hun i det mindste give en begrundelse...


  • #13   20. apr 2006 Hvorfor ringer du ikke bare og spørger hende lige ud, kunne jo være at hun reelt hvade en god forklaring -

    Kender ikke kvindemennesket - og har kun vagt hørt om hende... Så skal ik udtale mig - hverken godt eller dårligt om hende -

    Men hvis jeg oplever noger der undre mig - så forfølger jeg det for at få et svar -
    Det er meget nemmere end at konkludere at hun bare en et fjols... Måske er hun - måske ikke - Men en tlf opringning ville helt sikkert bringe dig nærmere på svaret - !!

    Smiler...


  • #14   20. apr 2006 hmm.... godt hun tager imod schæfere og muskelhunde.......

  • #15   20. apr 2006 Julie. ja helt klart ville det være et opkald værd, men kender næsten svaret. de er agressive og jeg kan ikke afsætte en dobber eller rotte på over 2 år..... Ja fordomsfuld er man vel. Men som Både charlotte og fræken d er inde på. MIn hun tage en muskel hund eller amm staf.

  • #16   20. apr 2006 ok der er optaget.... men vil da prøve at ringe til hende...

  • #18   20. apr 2006 Så så Team gravhund.. ;D

  • #20   20. apr 2006 ditte marie h: kan ikke forstå din aggresivitet, der er ingen der har sagt grimt om hende... bare at hun i det mindste kunne give en forklaring...

  • #24   20. apr 2006 Ditte: det er sgu princippet i det, så nej vil ikke blande mig uden om. Vi der har disse racer er tit udsat for diskrimination pga uvidenhed omkring racen og fordi folk at læst et eller andet. Det er jo ikke ensbetydende med at alle er aggressive eller andet dårligt. Der er da også nogle racer jeg holder mere af end andre, men jeg ville som sagt hjælpe alle hvis det var mig.

  • #26   20. apr 2006 jamen tror du har misforstået.... skal ikke konfrontere hende som sådan da bare int. i at vide hvorfor hun vælger at udelukke de dejlige rotter og dobber.... når nu hun ikke selv kan finde ud af at skrive det på sin side.... det er da noget hun må forvente...

  • #28   20. apr 2006 og desuden vil man gerne have en forklaring på hendes udsagn.

  • #29   20. apr 2006 synes at ditte har ret.. det er jo hendes eget valg da det er hendes hjem. Så kan man jo bare tænke at man ville gøre dert anerledes selv. At hun så avler papirløse hunde er så noget hetl andet.. for det er lidt ris til egen røv, da det tit er de papirløse der ender steder som hendes eget

  • #30   20. apr 2006 Har lige talt med hende - og ja - hun har dårlige erfaringer - og erfaringer med at ejerne lyver - og siger at det ikke er adfærdsproblemer... men at det som oftest er det det drejer sig om -

    Derudover sagde hun at hun som UDGANGSPUNKT ikke tager dem - men alt efter alder - sind etc tager hun imod dem, hvis hunden er sund af sind...


  • #33   20. apr 2006 Det samme gælder muskelhunde etc -
    Hun havde helt generelt efter hunden andre hun henviste til... Hvis hun ikke mente det var en opgave for hende -


  • #35   20. apr 2006 forstod heller ikke dit indlæg som agressivt overhoevedet ditte marie

  • #37   20. apr 2006 HMMMM... hun må da have haft en par dårlige oplevelser med dem, siden hun ikke tager dem ind... Men det er da ikke til at forstå, ALLE hunde fortjener da en changse til, om det så er den ene race eller den anden.... Når men hun hjælper da i det mindste nogen istedet for ingen... Og jo måske hun kunne skrive et eller andet om hvorfor.. så folk ikke selv danner sig det "måske" forkerte indtryk også for hendes egen skyld...

  • #38   20. apr 2006 ja så var det jo ikke så slemt alligevel..

  • #39   20. apr 2006 det er hendes hjem, så klap hesten og fald ned ....... og er der nogen der vil have hjælp via hende, må de jo tage stilling ud fra det hun skriver, det skal i vel ikke blande jer i - eller skal i alle af med jeres hunde ?

  • #40   20. apr 2006 hundeejer; silke er det mig??

  • #41   20. apr 2006 ok... gad vide hvilke store hunde hun så mener hun tager ind nu??
    det må vel være sådan noget som lab. og retreiver :-))


  • #42   20. apr 2006 maria og co der kysser hele dagen; en kost er da både til hjælp og er super parktisk;0)

  • #43   20. apr 2006 Synes personligt også at det er fair noj at hun vælger fra - hun påtager sig en opgave - men sætter sine grænser for hvad hun magter - Helt ok med mig -

    Derudover henviser hun til andre - der mener at deres grænser og deres overskud ligger et andet sted - Så en form for netværk har hun anskaffet - syns jeg sgu er fint nok... smiler...


  • #44   20. apr 2006 endnu engang var der NOGLE der fik dette her til et negativt indlæg... hvilket det overhovedet ikke var hehe.... det er sgu en sjov side den her

  • #45   20. apr 2006 Julie. Okay du fik så fat på hende. Fair nok svar men synes da hun skulle slette det fra hendes hjemmeside. Og så tage det med "kunden" når denne ringer. det andet virker provokerende og jeg ville da blive noget forbavset hvis jeg skulle af med en Rotte og så dette. Hun kunne jo som udgangsounkt sige at personen kunne kigge forbi og så snakke med både hund og ejer, for ja det er da klart man ikke skal tage en hund ind med adfærdsproblemer hvad enten det er en rotte, dobber eller puddel for den sags skyld.

  • #46   20. apr 2006 Ideen er jo at hun vil finde nye hjem til hunde. Jeg ved af erfaring, at det er svært at finde nye hjem til hunde af de racer og den størrelse. Det ville også være synd at de pågældende hunde står i en boks i flere måneder og ingen vil have dem. Det er langt fra alle hunde der kan klare det psykisk!!!

  • #47   20. apr 2006 ALtså det hun siger er at hun IGEN tager store hunde ind...hvilke er det ??

    og at hun sjældent ser sin mail før om AFTENEN...


  • #49   20. apr 2006 Blops :

    Det er da meget naturligt at huh kun tjekker sin mail om aftenen - hun har vel nok at se til i løbet af dagen - Finder jeg absolut ik useriøst -

    Hun henviser jo til sin tlf - som hun tog med det samme -
    Og desuden var hun meget oplysende omkring sit arbejde - og hvem hun samarbejdede med... !!


  • #50   20. apr 2006 maria og co præcis!! Jeg synes ikke der er noget som helst der lugter i denne her sag.. tværtimod hun virker udfra hjemmesiden og det julie siger helt reel

  • #52   20. apr 2006 Desuden kan man jo ikke dømme folk fordi de rent skriftligt ikke har de store evner - hendes hjemmeside lyser jo af at den er hjemmelavet - af en ikke særlig skriftligt dygtig person -
    Men det behøver jo ikke at betyde at hun ikke er god til hunde, - hun kan jo være en fantastisk hundeformidler - som bare kender sine egne begrænsninger -
    Jo hendes hjemmeside er absolut ikke proff - og der er heller ikke læst korrektur på den - Men hva så - hvis hune r et godt menneske der vil hundene det bedste...

    Hvis jeg sku formidle hunde - ville jeg med garanti også have hunde jeg helst var fri for - Jeg er ikke fan af særligt mange af de små racer... det er da fair nok...

    Og hvis mit temperement seriøst ikke var til at være sammen med de hunde hele dagen- så ville det da være bedre at melde ud og melde fra, end at have huset fuldt af hunde jeg ikke magtede at tage stilling til... !!



  • #53   20. apr 2006 Kors.. sikke noget at sidde og brokke sig over...
    *alle eller ingen* er da en endnu værre holdning at have end at være forbeholden over for et par racer (som er dumt men sikkert ikke uden grund), tænk hvis der havde stået: *Jeg bryder mig ikke om Golden Retrievere, derfor tager vi ikke imod nogen hunde overhovedet.*


    Der hjælpes hvor der hjælpes kan, og lidt har også ret.


  • #54   20. apr 2006 Marie H : men for fanden- hun henviser jo til andre der kan hjælpe med de racer hun ik selv finder sig ekspert i...

  • #55   20. apr 2006 MArie H : var ik dig jeg bandede af - ik forstået på den måde -


  • #56   20. apr 2006 Marie : Men ser jo oxo at vi på et eller andet plan mener det samme...
    For forstår godt det der med ikke at kunne / burde skære alle hunde over samme kam - eller for den sags skyld ejerne af dem -
    Havde en halløs han rottweiler i sin tid - og det gav sine reaktioner med på vejen... Mange hunde måtte slet ik lege med ham - for han slog dem jo nok i hjel, overfaldt og skambed med vilje -
    Han har aldrig bidt nogen - men bare folk så ham reagerede de med panik - skide trættende...

    Men i det her tilfælde syn sjeg bare det er bedre at man siger fra - ind at tage hunde ind - som man slet ik har begreb som - eller kræfter til - hverken fysisk eller psykisk - smiler... !!


  • #57   20. apr 2006 Jeg vil så bare sige, og faktisk give Blops t lidt ret, at jeg ikke går ind for "hundeformidlere". I mine øjne er det, lidt for tit ihvert fald, de økonomiske fordele der spiller ind. Også selv om der måske er udgifter til mad og lignende - men jeg ved de steder jeg har set - tja der har dyrene det ikke optimalt... Så jeg vil give Blops T ret - betegnelsen hundeformidler er i mine øre også negativt!

  • #58   20. apr 2006 enig med Ditte Marie. Enhver må bestemme hvilke hunde de vil tage ind i deres hjem. Det skal andre ikke sætte sig som herre over. Hvem ved. Måske damen er bange for de racer?!

    Man skal ikke være så hurtig til at dømme smiley


  • #59   23. jan 2007 i kender hende vist ikke......!

Kommentér på:
Hvad sker der?

Annonce