Han stikker af {{forumTopicSubject}}
Nu har vi sat ekstra hegn op alle steder, der er dobbelt hegn, der er pløkker i jorden så han ikke burde kunne komme under, og alligevel stikker han af... Hvad f***** skal vi gøre.... Det ender jo med han bliver kørt ned en dag....
Jeg frygter lidt han ikke bliver aktiveret nok, selvom han får sin mad på græsset og skal søge efter det, han får godbidder spredt rundt i huset når jeg tager på arbejde, jeg går med ham to gange om dagen (i alt 1-1½ time) og alligevel stikker han af...
Er der nogle gode ideer til hvad jeg kan gøre for at aktivere ham? Gerne nogen som har erfaring med spidshunde, da han er en norsk buhund.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.196
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.796
dec 2009
Jeg går forskellige ruter med ham ind imellem... Hver morgen får han samme rute, men om aftenen går vi lidt forskellige ruter.... eller på den anden side af vejen eller noget i dens til netop så han oplever nye lugte...
Jeg har overvejet de spil der, men er lidt bange for han synes de er kedelige...
Lydighedstræning gider han ikke mere end 5 min.... Jeg har forsøgt, men efter max 5 min så begynder han at lave alt muligt andet og hører ikke efter....
Og han har været i lømmelalderen så det er heller ikke det...
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.653
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.860
Jeg har en hund der mester i at stikke af, og vores have ligner nu en fæstning nærmest.
dec 2009
Der er desværre ikke rigtig nogle hunde i området han må lege med... det er mest ældre mennesker der har hunde og de tør ikke lade dem lege med andre...
Jeg lægger også spor til ham et par gange om ugen, samtidig med som sagt at han får sin mad på græsset og skal søge efter det...
dec 2009
Jeg tror desværre det ligger til racen.. Min moster har hans søster og har samme problem med hende....
Natascha:
Jeg aner ikke hvordan han kommer ud. Som sagt så har vi sat ekstra hegn op alle steder og sat pløkker i for neden... Aner virkelig ikke hvordan han kommer ud...
jan 2009
dec 2009
jan 2009
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
dec 2009
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 534
ved ikke om i kan saette noget trae hegn op or evt en stroemtraad for oven.. ellers maa det vel vaere i en lang line i have saa han ikke loeber nogen steder..
nov 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.423
Han burde ikke kunne komme igennem det og det kan graves lidt ned i orden.
nov 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.423
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.816
vi arbejder begge fuldtid (kæresten meget mere)
og vi kan da
jeg køre hjemme fra kl 06.15 så jeg går inden så har vi en som lufter dem kl 12 også går jeg med dem kl 16 når jeg har fri og igen efter aftens mad klokken 19ca også igen en lille tur (20mintuuter) inden jeg går i seng ..som du kan se 5 ture og hvis ik voi havde en til a komme så var det 4 ture
så forstår ik du ik kan gå mere med ham måske du skulle ha overvejet det før i fik ham??
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 229
Tinke stak af igen, og igen, og igen. Hun kom under hegnet. Vi satte pløkker i, gravede det ned, lagde store sten osv. osv. Intet hjalp.
Det eneste der hjalp her, var 100% mandsopdækning i 14 dage. Vi gik med hende der ud, og så snart hun gjorde tegn til at stikke af, så fik hun skæld ud. Det kræver selvfølgelig en del tid, men det lønner sig jo heldigvis i den sidste ende. Hvis jeg ikke lige havde tid, så satte jeg hende i en lang snor - som jeg kan høre i også har mulighed for.
Efter disse 14 dage, har hun 7-9-13 ikke været ude af haven...
dec 2009
Fordi jeg havde en aftale med kæresten om at jeg gik med hunden når jeg kom hjem fra arbejde, mens han hjalp til med det daglige, men når man har en kæreste som ikke gider hjælpe til og jeg skal gøre det hele så kan man ikke gå med ham mere end to gange om dagen... Jo det hele var planlagt til mindste detalje, men tingene kan jo ændre sig, så hvis du skal dømme uden at vide hvad der foregår så gør det et andet sted... jeg søger råd, ikke nedrakning!!! Desuden får han som sagt 1½ time om dagen.. Om det er fordelt på én eller 10 ture er fuldstændig ligegyldigt!!!
Louise:
Ja men han er jo snu for han stikker jo ikke af så længe vi er i haven.... Han er jo ikke dum!!! Jeg har ofte været ude med ham i haven, men han har aldrig gjort tegn til at stikke af dér....
Sabrina:
Jeg har overvejet et højere hegn eller stød, men nu har vi sat nyt hegn op flere gange uden effekt... Han skal nok finde un udvej alligevel...
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.816
jeg ´går en del mere med mine (osse chihuahua ) end kun 1 1/2 time hvis ik jeg gik mere ville min være vild hele tiden
måske du skulle sætte en sedle op med en resverve bedste eller sådan noget en der går hjemme som enten kan gå med ham i mens du er på srebjde eller en som har ham hjemme hos sig bnår det er det er der mange der gerne vil og de nyder det så bliver han gået med og aktiveret ovs hele dagen det ville helt sikkeret hjælpe
dec 2009
Men alle andre hunde kan jo godt klare sig selvom de er alene i løbet af dagen, så burde han altså også kunne...
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 379
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Mine forældres have har nogle huller i hegnet, og da Basse var lille styrtede hun straks ud på vendepladsen for at sige hej og undersøge ting.
Det blev dermed til en lang snor, som hun siden da altid har været i.
For kort tid siden har vi taget den af, for nu har hun lært hvordan man er i haven. Man bliver der. Hun har glemt at der findes "udenfor" og hun har aldrig nogensinde været med gennem en eneste af havelågerne - hun skal simpelthen ikke vide at der findes en udgang.
Udover at I bør gå hegnet igennem millimeter for millimeter, synes jeg I skal prøve kun at lade ham være derude når I er med, og lege med ham, eller evt. give ham snor på i en lang periode, så han simpelthen kan lære helt grundlæggende at være i haven.
Og er han f.eks en kravlehund, nytter det jo ikke noget at haven er hegnet ind med plankeværk man lige kan kravle på af
dec 2009
Vi bor i svendborg...
Anja:
Vi har ikke plankeværk, men trådhegn eller hvad man kalder det OG hønsenet... Men ja vi er blevet enige om at hun kun kommer ud i haven når vi er med og ellers får han snor på, så han ikke kan komme særlig langt rundt i haven... Så lærer han det vel før eller siden som du også beskriver....
Han stikker af