{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Iwo blev angrebet idag :/ {{forumTopicSubject}}

Heej alle.
Ja rigtig nok skulle ned og aflever en ven ved bussen idag her ved en 20:20 tiden.
På vej der ned kom der bare en grande labrador løbende og angreb min lille dreng. Og det var altså ikke bare for sjovt, kunne man tydeligt høre labradoren gik totalt amok.
Jeg havde min i snor og den anden var bare løs og ejern havde da ikke tænkt sig at hente sin hund.

Efter noget tid henter han den så, eller prøver den løber direkte over i hovdet på min, og den prøvede altså at få fat på struben.

Efter noget tid hvor ejeren bøvler med at få hunden ind kan jeg komme videre. Jeg går så et mere stille sted hen og tjekker ham, han har en flænge ved poten og det siver ud med blod, han har et bidemærke i halsen og slået en fli af sin tand.
Går hjem med ham og tjekker ham igen og ordner såret.

Jeg gik så over til ejeren af hunden for at bede ham om at underskrive at det var hans hund der havde angrebet min og han betalte dyrelæge regningerne vis det ikke vare blevet beder med min i morgen. Men han var meget flik der.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Iwo blev angrebet idag :/
  • #1   14. jun 2010 Så det er altså ikke de der såkaldte "kamphunde" der angreber altid. Det her var bare en stor almenelig gammel labrador. Og min havde altså slet ikke havde set den så min har ikke kunne spille op over for den..

• #2   14. jun 2010 Syntes nu du skulle have meldt det til politiet...

• #3   14. jun 2010 Har været over og snakke med ejeren om det.
    Og synes det bliver besværligt med politi og sådan

• #4   14. jun 2010 Nu kan jeg godt se du kun er 15 år, så dine forældre er vel med indenom. Men det ville være rigtigt at få sådan et overfald ind i statistikkerne. Men kan da godt forstå hvis ejeren af den angribende hund ånder lettet op, for han er også sluppet billigt... Men rigtig god bedring til din dejlige hund

• #5   14. jun 2010 Nej min mor er ikke med. Har ringet til hende og sagt det, men hun er på arbejde

• #6   14. jun 2010 Er du så sikker på vovsen ikke skal til dyrlæge nu?

• #8   14. jun 2010 æv, en træls oplevelse!

Jeg ville nu køre hunden til et dyrlægetjek, Bidsår er ikke at spøge med og kan være svære at spotte i huden og pelsen. De kan derfor udvikle sig til store betændte sår, hvis ikke man får den behandlet...

• #9   14. jun 2010 Så så ro på venner.. når hun kun er 15 er det nok begrænset hvor meget hun kan gøre her en mandag aften.... Og ja bidsår skal tages alvorligt, men tror næppe hunden udvikler bylder og andre uhyggelige ting natten over, bakterier skal have tid til at gro, men selvf skal hunden afsted i morgen, den skal høst sandsynligt have renset sine sår og have tjekket om der er flere som ejer ikk har fundet, og så en pencelin kur....

og vil også sige som de andre, at jeg syntes du skal andmelde det, jeg sider som en af de ejer den nye hunde lov desvære rammer, og jeg er en af dem der altid har min i snor osv, men ved du ikke melder det, kommer det ikke med i statestikken og så får politikerne ikke øjnene op for at det altså ikk kun er vores racer det går galt for, det er sku mest løse hunde der er problemet uanset race... som du jo desvære måtte opleve i dag...
    men ja tag en snak med din mor, om det når hun kommer hjem...

• #10   14. jun 2010 Vil også foreslå at tage til dyrlæge - og så få lige, for god ordens skyld, noteret ned, af dyrlægen, at der er slået en flig af en tand. Det gør det lettere fremover til udstillinger o.l. ;o) Håber ikke der er sket noget alvorligt

• #11   14. jun 2010 * stolt staffordshire bull terrier ejer* * nej men der skal ski gå mere end 12 timer før end det er kriminelt...
    og hvordan skal hun kunne gøre noget nu og her, andet end det hun allerrede har gjordt, hvilket iøvrigt er super godt gået..

moderen er på job, såhh lidt svært bare lige sådan at drøne afsted til dyrelægen for en 15 årig,

• #12   14. jun 2010 Maria.. ingen ting.... men bidet og hundens id osv bliver registreret, på den måde kan vi jo se hvem bider og hvornår,.. igen det skal jo ud at det jo ikk kun er vores racer det er galt med, men genralt er løse hunde og en hundelov som der ikke er blevet håndhævet i mange år..

• #13   15. jun 2010 Jeg siger det lige igen som ejer af en labrador smiley

Det er et dyr og dermed potentiel farlig , man kan ikke forudsige 100 % hvilke handlinger / udspring den kan/vil gøre og det må man som ejer tage ansvar for .

Uanset om Simba er en labrador eller en MH , er min rolle som ejer den sammen.

Man kan ikke slække på det , bare fordi man har købt sig en "familiehund"

• #14   15. jun 2010 Håber da at Iwo er okay.

• #16   15. jun 2010 jeg undrer mig da også over, hvorfor dette ikke skal meldes. Ikke at den angribene hund skal aflives, men det skal da registreres, at den har bidt. Det har intet med race at gøre, men hvis den bider igen, kan man jo se, at den har gjort det før.

• #17   15. jun 2010 Jeg må indrømme, at jeg synes det der med at melde det ene og det andet tager fuldstændig overhånd.

Naturligvis skal det da ikke meldes, hvis man kan ordne det i mindelighed.. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan myndighederne skulle kunne overskue, hvis alle meldte alting. Uanset hvilken race, der er tale om.

Det skal nok gå altsammen...

• #18   15. jun 2010 I øvrigt registreres det, når det kommer igennem forsikringen.....

• #20   15. jun 2010 Mig og ejeren af den hund er blevet enige om det.
    Det er vist desværre ikke første gang, den var vist gået i hovdet på en lille hvalp. Men ved desværre ikke mere om det og om det passer.
    Men ejerne var meget flinke og vi fik snakket om det..

• #21   15. jun 2010 Elen, nej det kan jeg ikke se.
    Hver gang der meldes en skade til forsikringen registreres den. Der er ingen grund overhovedet til at blande politi ind i det, når sagen kan ordnes i mindelighed.

Det svarer til, at man melder alle små trafikuheld til politiet selvom man snildt kan ordne det imellem sig og forsikringen.
    Det er slet ikke det, politiet skal bruge ressourcer på.

• #22   15. jun 2010 Enig med CH!

• #23   15. jun 2010 Og jeg vil da også lige støtte op omkring C.H.

Man ved jo , nøjagtig hvor mange trafikuheld der sker pr.¨år , men det er langt fra alle tilfælde hvor politiet er indblandet , så mon ikke det samme system bruges til at lave statistik over hundeoverfald ?

• #24   15. jun 2010 Man får jo lige præcis statistikkerne fra Forsikringsoplysningen og ikke fra politiet...

• #25   15. jun 2010 Jeg har hverken meldt naboens hundes (med i de 13 listehunde) overfald 1. eller 2. gang.

Så nej, ikke alle overfaldt fra listehunde rapporteres!!

• #26   15. jun 2010 Jeg er fuldstændig enig i at der ikke er grund til at gå og melde hinanden til politiet, hvis man vel at mærke kan finde ud af det indbyrdes.
    Hunde ryger -af forskeliige årsager- altså indimellem i hovedet på hinanden, og det behøver ikke nødvendigvis gøres til at større drama.

Det ville klæde mange at undertrykke deres trang til 'lighed for alle' attituden...selvom man er lidt presset ' i disse dage' smiley

• #27   15. jun 2010 ser heller ingen grund til at melde det, hvis man kan finde ud af det indbyrdes....

• #28   18. jun 2010 Det er da godt nok tæls med din hund og det angreb!! Men hvis det havde været en "kamphund" var det da helt sikkeret blevet meldt...hmmmm.... syns det er rigtig træls at det altid kommer på forsiden når det er muskelhunde racer og ikke når det er andre racer;(;(

• #29   18. jun 2010 Med fare for at gentage mig selv:

*Jeg har hverken meldt naboens hundes (med i de 13 listehunde) overfald 1. eller 2. gang.

Så nej, ikke alle overfaldt fra listehunde rapporteres!!*

Og jeg er sikkert ikke den eneste!!

• #30   19. jun 2010 mette med de to. det er da dejligt der er så nogle mennesker som dig der ikk kun melder det fordi det er "muskelhunde":) men for et stykke tid siden, læste jeg noget om det med at melde hunde der havde bidt, og der stod at en "muskelhund blev meldt føreste gang de havde bidt, hvor edn lab kunne bide 3-4 gange før folk meldte det, fordi det netop er en "familien danmark hund".

• #31   19. jun 2010 *en ven for altid* S

Mon ikke også det har noget med skadens omfang at gøre? Ofte er bid fra muskelhundene jo noget værre end bid fra en lab.

Ikke dermed være sagt at labber ikke skal meldes. HELLERE end gerne for min skyld!!!! Labber (eller andre hunde for den sags skyld) skal ikke angribe!!

Så nemt kan det siges!!

• #32   19. jun 2010 mette med de to:) Ja det skal meldes lige meget hvad race:)
    Ang det med at melde det...der var snark om alm hundebid, ikke noget vildt bid:) Men det har noget med hundes udseende at gøre

Kommentér på:
Iwo blev angrebet idag :/

Annonce