{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Er der nogle der har hund sådan mere? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og gloede i det nye DKK blad, som var dumpet ind med posten, og kom til at læse Irene Jarnveds artikel om man er "Leder" eller "Chef" for sin hund..

Hun beskriver blandt andet om forskellige påstande omkring hvordan man opretter/opretholder lederskabet for sin hund.

Nogle påstande er f.eks:

- Hunden skal ikke have fysisk kontakt med familien. Flokfærerne staturerer deres overlegenhed ved at være for sig og afvise de lavere rangerende ulves selskab!

- Hunden må ikke ligge i møblerne da det indikerer kederstatus at lige højere end jord.

- Hunde skal ikke sove i soveværelset - og slet ikke sengen. Soveværelset indikerer flokkens hule og er forbeholdt flokføreren.

- Hanhunden må ikke lette ben på gåturer når ejeren er i nærheden. At han letter ben indikerer, at han er ved at afmærke territoriet. Og da det er en opgave for flokføreren, får han opfattelsen af. at det er ham, og ikke ejeren der er flokføreren.

jarved er naturligvis ikke enige i disse påstande, men jeg kom til at spekulere på: Findes der virkelig folk der lever efter disse påstande? Folk der ikke giver deres hunde kontakt for at statuere deres lederskab??

Andre forumemner med "Er der nogle"
Er der nogle
ja der nogle herinde der spiller Zoomumba?
Skrevet af: Elvis.A P - 28. okt 2010
Er der nogle??
Der vil være med på en stemmerunde
Skrevet af: Jema-Spot s - 29. jul 2010

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der nogle der har hund sådan mere?
  • #1   13. jun 2010 * jarved= Jarnved

• #2   13. jun 2010 Den opdrætter vi købte Hemingway fra, var desværre af den opfattelse.

Han var meget insisterende på, at vi aldrig måtte lade hunden gå ud før os. aldrig have en i sengen eller sofaen, aldrig fodre den før os og alt det sædvanlige sludder..

• #3   13. jun 2010 Ja, det gør der helt sikkert......... Det er lærdom fra min første tid på træningsbanen.

Men man har heldigvis lov at blive klogere:-)

• #4   13. jun 2010 jeps .. dem der lytter til Jan Fennell og Cesar Millan

• #5   13. jun 2010 jeps, det er der.

Møder jævnligt folk med den opfattelse - jægere, her hvor jeg bor og folk på mine træningshold, hvor det er nogle år siden de sidst gik til træning...

Dem findes der desværre mange af...

• #6   13. jun 2010 Vores tidligere træner mente at vores hund ikke måtte sove i sengen og at hunden skulle kende sin plads, da det ville gøre, at hunden ville hører bedre efter.. hahaha..
    Sikke noget vrøvl..

• #7   13. jun 2010 OMG - jeg troede seriøst de fleste af disse var udgået.. Jeg ved godt at mange hundefolk af "ældre dato" måske var af den opfattelse - men ikke at folk der stadig bevæger sig i hundesporten..

• #8   13. jun 2010 Ja dem er der masser af...

• #9   13. jun 2010 Jeps, mine egne forældre har hund på den måde, lige pånær det med tisseriet.. Men okay, deres hunde kommer ud og gå max 5 gange på et år...

• #10   13. jun 2010 Jo, dem er der sikkert stadig alt for mange af, desværre.

Jeg studsede meget over den med fysisk kontakt. Den har jeg ikke hørt før. Hvordan kan man have en hund i familien uden at give den fysisk kontakt?

• #11   13. jun 2010 Jeg har heldigvis aldrig mødt nogen med den opfattelse. Heldigvis for tror godt der kunne en heftig diskusion ud af det

• #12   13. jun 2010 Sussi Frisch er og så tilhænger af en del af dem..

• #13   13. jun 2010 Ork ja, der er desværre stadig masser af hundejere der lever efter disse regler, for oh skræk og ve, hvis man ikke gør det, så tager hunden jo magten fra os og overtager verdensherredømmet, for dét er jo vitterlig det eneste alle hunde tænker på fra det øjeblik de bliver født!

En smule ironi kan forkomme... ;o)

• #14   13. jun 2010 Altså hvis nu det var sådan at hundene "overtog magten" hvis de ikke blev opdraget på den måde, så ville mine helt sikkert være verdens herskere nu.

Men ok, det er de måske allerede. Jeg har bare ikke opdaget det... *G*

• #16   13. jun 2010 Jeanett.... jamen du godeste 5 gange på et år det var sandelig ikke meget......

• #17   13. jun 2010 Hvis det er sådan man skal være leder

så er jeg dumpet på alle punkter smiley

men jeg tror faktisk der er folk der har hund sådan og udøver denne form for lederskab , desværre smiley

de aner ikke hvad de går glip af , af kærlighed hund og ejer imellem

• #18   13. jun 2010 Øhh skal hanhunden så stå med spredte ben og tisse? Eller må den slet ikke tisse, når du er med??

Ja herhjemme er vi alle slaver, når det gælder tøserne. De kommer i sofaen, går ud af døren før/samtidig med os, spiser når vi spiser, tisser når de vil på gåturen og ligger gerne helt oven på os, og bliver nusset. Dog om natten, er de i stuen da jeg har to børn, og de ikke skal have mulighed for at gå op til dem, uden jeg er vågen.
    Samtidig er det en synd herhjemme, at hæve stemmen eller skælde ud, uden tøserne synes det er ok. Så får man det største suk, en hund der sætter sig i kurven med røven imod en, og så bliver der sluppet en dødsdom af en vind og så bliver der ellers surmulet henne i kurven. Og der kan faktisk gå lang tid, før tøserne synes vi er tilgivet, og kommer ud igen :-))

• #19   13. jun 2010 Godt man er kommet længere i hundeopdragelse, min sover i sengen, går først ud af døren og går foran mig, men hun er ikke i tvivl om hvem der bestemmer i sidste ende

• #20   13. jun 2010 Inden vi fik Nala havde jeg brugt ca 2 år på at undersøge det at have hund. Vi har aldrig haft hund hjemme, så jeg ville undersøge alt inden jeg anskaffede mig en.

Dette gjorde jeg ved at læse en helt del bøger omkring det at have hund. Jeg gik jo bare på det lokale bibliotek og lånte hvad de nu havde. Desværre var alle disse bøger forældede og beskrev de gamle "regler". Det tog jeg til mig og fortalte kæresten at det var den bedste måde at have hund på osv, og vi blev enige om at sådan skulle reglerne være.

Heldigvis blev jeg da klogere da der ikke var flere bøger på biblioteket og jeg i stedet begyndte at undersøge nettet.
    Men jeg kan godt forstå hvis folk får den opfattelse at det er den måde man har hund på. Mange anbefales jo at læse en masse bøger inden anskaffelsen, og hvis de bare tager det der står for gode varer + får fat i en af dem der kører efter de regler, ja så er det måske oplagt at bruge disse metoder?

Jeg synes helt klart det de værste er dem der VED at disse ting ikke fungerer (f.eks. læst artiklen som bliver linket til), men alligevel lever efter dem, fordi: "det har været gjort i mange år".

• #21   13. jun 2010 Ja, jeg oplever da at der stadig er rigtig mange mennesker der stadig har hund sådan... Rigtig mange har en formodning om at hvis man ikke opdrager ud fra de "gamle/forældede" metoder, så overtager hundene verdensherredømmet: For det er jo, hvad en hunds inderste ønske er smiley

Mine vovser går helt bestemt efter universet.. Lige nu har de overtaget vores hus og grundstykke men jeg er sikker på at de har en udspekuleret plan om at de inden længe overtager hele dk, derefter europa, verden..... og så universet *GGG*

• #22   13. jun 2010 Camilla A:

Hørt!!!!

Min bonusdatter fik i skolen stillet den opgave, hun skulle lave en artikel. Hun valgte at lave en om hundeopdragelse. Vi tog op på biblioteket og lånte en masse bøger. Da jeg selv jo er hunde interesseret, kunne jeg jo ikke lade være med at starte med at læse bøgerne. Hold da op, en gang gylle!!!! det endte med, artiklen gik ud på, gamel opdragelse oversat til nutiden. Al info hun fik, fandt hun på nettet. Og faktisk herinde, da hun flere gange har fået lov, at gå på min side herinde, og læse diverse indlæg. Få personer herindefra, har hun også fået lov at skrive til, og spørge om forskellige ting.
    Så det med bøgerne, trænger vist til en opdatering :-))

Skal lige siges hun fik 12 for opgaven, så bonus mor her, er jo pavestolt over hende, og de mennesker herinde, der var så flinke at svare hende, selvom hun ikke skrev, hun selv skrev, men de troede det var mig. Så selvom spørgsmålene har været en tand underlige, har de svaret med stor respekt og pænt *GG* Og har hjulpet til 12 tallet, da hun på den måde gik ud over opfaven, og søgte information fra mange års erfarne hundeejere om opdragelse, der ikke står nogle steder på nettet.

• #23   13. jun 2010 Lise:

Det er jo ikke hunde du har, men en flok terroister *GG*

Kommentér på:
Er der nogle der har hund sådan mere?

Annonce