536 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Mængde? Mængde?

Når man kigger på fodervejledninger bag på en sæk foder - skal man så ikke tage ud fra hvad hundens ønskede vægt er?

Jeg mener hvis min schæfers vægt skal være 35 kg, men han kun vejer f.eks 22 eller 27 kg - er det så ikke meningen at man skal måle ud fra de 35 kg?? Det er da ikke hvad han vejer på vægten man går ud fra, er det?

Håber I forstår hvad jeg mener...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mængde?
  • #1   12. jun 2010 Jo... normalt skal man regne fodermængden ud fra idealvægten :O)

• #2   12. jun 2010 Aj, det mener jeg bestemt ikke at du skal. Du skal tag ud fra det han vejer. Hvis det er meningen at han skal veje 35- 37 kg og han kun vejer 22-27 kg, er det så ikke fordi han ikke er helt udvokset endnu ?

• #3   12. jun 2010 Er det ham fra 1999 ???
    Mon så ikke han har tabt sig fordi han er gammel ?

• #4   12. jun 2010 Det var bare et eksempel jeg gav med hans vægt smiley Han vejer 35 kg, men jeg talte med en fodersælger i går og fik at vide man skulle tage efter det hunden vejer nu, men jeg har altid taget ud fra den ønskede vægt (efter tidligere anbefalinger fra andre), så jeg blev helt i tvivl om hvad der var rigtigt...

• #5   12. jun 2010 Altså.... Jeg vil da tilføje at man, med voksne hunde, også kigger på hunden stand og regulerer ud fra dette.
    Jeg tager udgangspunkt i fodervejledningen og lægger lidt til eller trækker fra alt efter hvad jeg synes... Angivelsen på sækken er jo en vejledning *S*

• #6   12. jun 2010 Jeg tager også udfra hvor meget hundene har arbejdet/ været aktive den pågældende dag- men som regel får de altid samme mængde mad og hvis de har været meget aktive, får de så noget ekstra guf ved siden af.
    Rikke :
    Jeg vil da sige som fodersælgeren, men også som Lise skriver.

• #7   12. jun 2010 Ok, jamen hvad så hvis det er en hvalp? Tager man så også ud fra hvad den vejer... Jeg vil nu stadig mene man tager ud fra den ønskede voksenvægt, men jeg er måske forkert på den.

• #8   12. jun 2010 På hvalpefoderet er vejledningen normalt lavet ud fra hvad man forventer at hvalpen kommer til at veje som voksen...

Man skal så lave beregningen ud fra hvalpens alder...

Giver det mening?! *G*

• #9   12. jun 2010 Altså min dyrlæge som kører Simbas kost , siger , at jeg skal give ham udfra idealvægten og ikke det han vejer.

Dvs. Simba vejer jo lidt for meget ergo hans madration ligger så til en hund med de kilos vægt mindre

Simba vejer 34,5 kg men bliver fodret efter 33 kg

hvis jeg altså har forstået min dyrlæge korrekt

Kommentér på:
Mængde?

Annonce