{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.778 visninger | Oprettet:

Hjælp, Fransk bulldog med maveprobleme {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg er den lykkelige ejer af en lille Fransk bulldog på lige knap ½ år, han er en fantastisk hund og er faldet så godt til hos mig smiley
Det enste lille problem der er med ham , er at han med jævne mellemrum får rigtig dårlig mave, i form af meget tynd mave og opkast.
Jeg har af flere gang i samråd med min dyrlæge skiftet ham over på skåne kost, detter virker også en tiden men så vender det tilbage igen.

Derfor vil jeg nu høre om der er nogle af jer herinde der har nogle gode råd til havde jeg kan gøre?

Det skal lige sige at Gonzo ikke er mærket af det, han spiser som normalt og har stadig masser af energi til spilopper og leg smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, Fransk bulldog med maveprobleme
  • #1   11. jun 2010 Har du prøvet at skifte foder?? Vi havde tit problemer med Jinxies mave da hun fik Royal Canin men der har ikke været noget siden vi har skiftet smiley

• #2   11. jun 2010 Nej det har han ikke, men kunne godt være jeg skulle få det gjort.
    Mine dyrelæge har bare slået det hen med at en hvalpemave tager længere tid om at komme sig helt.

• #3   11. jun 2010 Han har skiftet mellem dyrelægens skånekost og Eakunuba hvalpe foder som han fik der hvor vi har købt ham.

• #4   11. jun 2010 Jeg ville måske prøve at skifte igen, nogen hunde kan godt have en sart mave. Ved dyrelægen kan du få noget pasta som hedder Canikur Pro som hjælper maven tilbage i balance og det er super godt når de har dårlig mave smiley

• #5   11. jun 2010 Jeg ville nok først tjekke med dyrlægen.. foderskifte er ikke altid løsningen.. Hills I/D er god skånekost... og ved dårlig mave så faste i 24 timer.... ro på maven.. skånekost små portioner i nogle dage... måske op til en uge.. og så langsomt langsomt tilbage på almindeligt foder.. hvalpe kan være sarte og de kan putte mange mærkelige ting i munden.

• #6   11. jun 2010 Alt hvad jeg har gjort er i samråd med min dyrelæge, han har fået I/D skånekost og vi er først skiftet tilbage når maven har været i orden nogle dage.
    Er der nogle af jer der ved om det er noget Fransk Bulldog døjer med?

• #7   11. jun 2010 min franske bulldog havde mave problemer til den var omkring 7 mdr, den havde helt klart så sart mave at den havde tynd afføring konstant, det forsvandt med alderern, skiftede foder et par gange, men var som om at jo ældre den blev jo mindre sart er dens mave.....

• #8   11. jun 2010 Nogle hunde lever fint på Hills I/D hele deres liv

• #9   11. jun 2010 Min Bulldog har ikke døjet med hans mave, heller ikke mine moster´s som vi passer nogen gange døjer....
    Har du prøvet og snakke med hans opdrætter og høre om måske hans søskende døjer med noget også!!

• #10   11. jun 2010 synes bare at det er under ligt at han kan have været helt okay i en mdr. også pludselig fra den ene dag til den anden er det så tyndt hans afføring. Håber meget at han med tiden vokser fra det.
    Men heldigvis er han ikke mærket af det, det havde da gjort det uudholdeligt hvis han skulle have gener med det.

• #11   11. jun 2010 Han er jo ikke så gammel endnu.. min havde også dårlig mave ca. 1 gang pr. måned.. ikke at det er normalt for en hvalp, men sådan var det.. vi brugte I/D samt kogt ris... og ja så meget meget langsomt over på normal foder ved at blande det over flere dage med I/D...

• #12   11. jun 2010 Okay det er ihvertfald dejligt at høre at det ikke kun er Gonzo der døjer med det.
    Vil kontakte min dyrelæge igen på Mandag, og evt forslå en afføringsprøve, skift af foder eller om der er andet der vil kunne hjælpe min lille guldklump smiley

Tak for alle jeres forskellige råd og tanker.

• #13   11. jun 2010 ja sådan er det jo lidt at have hvalp.. glæde og en masse bekymringer når de ikke lige er på toppen.. er sikker på, at han måske "bare" døjer med sart mave... og det bliver sikkert bedre med alderen... så du kan evt. holde øje med, at han ikke får så meget andet end sit foder og sunde godbidder som er til sart mave.. lam skulle være godt feks.

Kommentér på:
Hjælp, Fransk bulldog med maveprobleme

Annonce