{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Hvalp og ferie {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Der er MASSER af delte meninger om det med ferie i forbindelse med hvalp.
Og jeg er nysgerrig!

Vi gør dette:
Vi skal have hvalp hjem en fredag og jeg har så 2 ugers ferie derefter. (inkl. den weekend hun kommer er det så godt 2½ uge)
Jeg har også mulighed for at flexe arbejdstiden på mit job, så hun ikke skal være alene en hel arbejdsdag, efter de 2 uger.

Jeg har INGEN sommerferie planer i de 2 uger, andet end at lære vovse at kende, sørge for at hende og min nuværende hund lære hinanden at kende og arbejde gradvist med alene hjemmetræning.
Jeg er altså dedikeret fuldt til hundene i den tid.

Hvad siger I?

Flere af mine bekendte havde INGEN ferie, andre tog en uge - nogen tog 4.

Hvordan gjorde i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp og ferie
  • #1   11. jun 2010 Sidst jeg fik hvalp, havde jeg ligesom dig 2½ uge ferie, og det gik fint.

De første dage gik med at vende sig til at være her og lære de andre hunde at kende. Derefter kortvarigt alene med en af de andre hunde, og så stille og roligt lidt længere.

• #2   11. jun 2010 Hov, jeg skulle måske have sagt sidst jeg købte hvalp udefra, for det er lidt anderledes med de hjemmeopdrættede, der er kendte og trygge ved både stedet og de andre hunde fra starten af.

• #3   11. jun 2010 Vi gjorde fuldstændig som dig. Efter ferien byttede vi lidt rundt så én af os enten kom tidligt hjem eller mødte sent, så hun højest var alene omkring 5 timer i starten. De par dage, det ikke kunne lade sig gøre tog min far ind til os efter ca. 5 timer, gik med hunden og blev der til vi kom hjem

• #4   11. jun 2010 Min kæreste holder så også ferie i ugerne 31-32-33 og jeg igen i uge 32-33 så vi kan udvide alenehjemme træningen endnu mere der, hvis det er nødvendigt.

Vi har besluttet at vores 2 hunde, ikke skal gå sammen når de er alene.
    Vi ved jo alle at en lille hvalp/unghund kan være hård for en ældre og moden hund at takle.
    Ud over det, er det 2 tæver.

Vi har mulighed for at lade dem være alene i hver sit rum når vi ikke er der.
    Det har vi det bedst med.

• #5   11. jun 2010 Sidst vi fik hvalp havde 3 ugers ferie, den første gik mad at lære den lille at kende og hun lærte Mille at kende. (desværre var det så at Mille midstede øjet mens vi var på fyn)
    Så lady havde 5 dage i vores hus inden vi kørte til sommerhuset på fyn og var derovre i en lille uge.
    Så brugte vi de sidste 1½ uge på at træne alene hjemme, og det gik rigtig fint..

Ved Mille havde vi ikke ferie, men på det tidspunkt havde min kæreste et job hvor det var muligt at ta hende med, så efter 4 dage hos os var hun alene 2½ time, så hentede han hende og hun var med ham i 3 timer, så havde jeg fri og tog hende med hjem..

• #6   11. jun 2010 Og så er det rart at høre at andre har haft succes med sammen model smiley

Jeg ville aldrig få en hund hjem, uden at holde ferie.
    Den er jo blevet hevet væk fra ALT hvad den kender og er tryg ved.
    Den skal ha en chance for at komme ordentligt ind i sin nye tilværelse.

Vi har også købt en madras så vi kan sove ved siden af kurven på gulvet de første dage.
    Vi har nemlig soveværelse ovenpå - men det dutter ikke lige først.

• #7   11. jun 2010 Chine: Ja jeg ville også være ked af, at de blev så afhængige af hinanden at jeg ikke kunne tage den ene med, uden den anden.

Det er da bare nemmest at jeg kan smiley

• #8   11. jun 2010 Jeg smider billeder ind så snart jeg har nogen - jeg har ventet 1½ år at få en som hende - så jeg kan bare slet ikke vente!

• #10   11. jun 2010 Det lyder da super fornuftigt. Jeg havde kun 4 dage da jeg fik Otto og ville klart gerne have haft mere. Heldigvis kunne jeg flexe på arbejde de første par uger.

• #11   11. jun 2010 Jeg havde taget en uges ferie og efter få dage kunne han være alene smiley

• #12   11. jun 2010 Da jeg fik lashes havde jeg et par dage fri og da jeg started med at arbejde igen var det kun eftermiddag aften eftersom jeg var tjener smiley saa hun var alene for et par timer max smiley
    den dag idag kan hun vaere rigtig laenge alene hjemme uden at lave noget.. smiley

Kommentér på:
Hvalp og ferie

Annonce