{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

av av lille Nala {{forumTopicSubject}}

så kommer vi direkte fra dyrlægen, hvor Nala fik fjernet sting.....
hvilket resulterede i, at både Michael og jeg blev bidt....
Hun gik fuldstændig i panik det lille pus smiley

og nu sidder vi så her med en rigtig ØV følelse for første gang efter et dyrlæge besøg.....

både Nala og vi havde en rigtig dårlig oplevelse....

er der andre der har været med til at få fjernet sting på deres hunde, og hvordan foregik det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  av av lille Nala
  • #1   11. jun 2010 Det synes jeg lyder meget overraskende.. Luna stod på bordet og dyrlægen fjernede stingene mens vi snakkede.. Ingen scener overhovedet..

• #2   11. jun 2010 Nala blev lagt på siden og vi skulle så hjælpe med at holde hende..... klart hun gik i panik smiley
    hun endte med at få mundkurv på.. smiley
    hun er ellers så sød og tillidsfuld.... håber næste besøg bliver en bedre oplevelse for hende..... smiley

• #3   11. jun 2010 øv det var synd for jer..

jeg har ingen dårlige erfaringer med at få fjernet sting....mine har bare stået lige så stille og ikke rigtig reageret på det, med andet end nysgerrighed

• #4   11. jun 2010 Bølle, som i forvejen er total angst for dyrlæger (pga. hans oplevelser efter overfald), var også klar til at forsvare sig, men han er jo så heldigvis heller ikke større end man bare kan holde ham med hænderne :o) Vi måtte give ham mundkurv på (hehe, så faktisk lidt sjovt ud, da den jo var mega lille). Vi prøvede at få ham til at slappe af, men blev enige om at det nok var bedst bare at få det overstået i en fart.

• #5   11. jun 2010 Hvad var grunden til hun skulle ned og ligge på siden? Så kan jeg da godt forstå hun ikke var tryg ved situationen og valgte at forsvare sig :o(

• #6   11. jun 2010 det var sting efter sterilisation og fjernelse af navlebrok så det var jo på maven.....
    selvom han påstod at det ikke gjorde ondt på hende, kunne vi tydeligt mærke det modsatte smiley

• #7   11. jun 2010 Ja okay, så kan jeg godt se, det ville være besværligt at gøre det, mens hun stod op.

Altså da min kat fik fjernet sting efter sterilisation, skulle jeg bare holde hende op med brystkassen og forbenene (hvis du forstår) og så kunne dyrlægen på den måde komme til.

Måske stingene er vokset lidt ind i operationssåret, og derfor det gjorde lidt ondt da de skulle fjernes?

• #8   11. jun 2010 Luna's var også på maven, det er de jo, når de er blevet steriliseret..

Men ja det var øv.. Måske I skulle træne besøg hos dyrlægen (uden at der bliver gjort noget i starten) så hun bliver tryg ved stedet..

• #9   11. jun 2010 Jeanette - ja jeg tror der skal lidt træning til nu..... jeg fik også lokket hende med ned i "rummet" igen bagefter, hvor hun så at der ikke skete noget ved at gå derind igen......
    har to hunde der ELSKER at komme hos dyrlægen og vil så nødigt have at hun skal til at være bange og skal iføres mundkurv:-(
    og har lige prøvet at vende hende om på siden igen for at se om hun ville lade mig gøre det igen, og lade os røre såret..... det måtte vi gerne, men hun lå og smaskede en hel del......

• #10   11. jun 2010 Fraya har netop fået fjernet sting, hun blev lagt ned på siden med masser af godbidder og så snakkede jeg glad til hende og gav hende guffer imens han klippede sting - det gik helt helt fint..

Øv for en oplevelse for jer smiley

• #11   11. jun 2010 Ja så er det jo klart - blive holdt nede på siden (faretruende stilling) imens der er noget der gør ondt. Øv...
    Men mon ikke næste dyrlægebesøg bliver meget bedre, siden det som du, Tine, skriver at i kan gå derind igen uden der er noget og at i kan holde hende nede på siden uden der sker noget, som sådan.

Jeg håber at Nala for nogle gode oplevelser de næste gange, så der ikke bliver noget problem. Det er så trist med dyr der er bange for at komme hos dyrlægen - som vores Bølle :o(

Så snart vi er inde i venteværelset ryster han og halser fuldstændig vildt og stresser op :o(

• #12   11. jun 2010 det lyder også voldsomt, at knuderne er så langt inde.

den ene af gangene vi har fjernet sting var også efter en sterilisation, den anden var på siden af Fanny efter en fedtknude...der var et sting, der havde gemt sig under et sår, som dyrlægen ikke opdagede, da såret faldt af, klippede vi selv det sidste sting af

• #13   11. jun 2010 Ja, det har været en uheldig oplevelse, men det skal I garanteret nok få vendt igen smiley Især når I er obs på det smiley

Jeg har også selv en hund, der elsker at komme hos dyrlægen, og det er bare så dejlig nemt...

• #14   11. jun 2010 Det er godt. Men nu har i jo også været opmærksomme på at få vendt situationen med det samme, så det har helt sikkert haft indflydelse.

• #15   11. jun 2010 Øv det var træls for Nala... Og jer selvfølgelig...

Vi havde en newf tæve der havde fået fjernet livmor osv. der var stingene også vokset ind i såret, og hun synes bestet heller ikke det var sjovt da stingene sku fjernes, men da hun vejede 70 kg, ku fire mand ikke holde hende, så hun blev simpelthen bedøvet...

• #16   11. jun 2010 Jeg tog selv stingene på min uden problemer

• #17   11. jun 2010 man kan godt høre at det er mor her der er mest pyller ikk? ;o)

• #18   11. jun 2010 Øv Øv, sikken en irreterende oplevelse. Heldigvis må man jo sige, hun tog det flot efterfølgende. Tror sku også jeg havde hakket personen en, hvis der var en der holdt mig nede, mens der var en fremmed, der rodede ved min mave, så det gjorde ondt smiley

Men ja, hvad udsætter vi ikke vores kære dyr for *GG*

• #19   11. jun 2010 Ja jeg havde sgu heller ikke stået det igennem ,,stakkels stakkels lille Nala,,piv ,,kan ikke forstå at man ikke lige smider en beroligende sprøjte, det tager jo ingen tid at komme ovenpå igen og så oplever hun det ikke .

Jeg tog også selv stingene på mine, 16 på Ayla og 19 på uba,,der var også nogle som var groet under huden,,men de tog det fint fordi de havde tillid til mig :o)

• #20   11. jun 2010 Helene - takker.... ja det var noget af en oplevelse lige fra morgenstunden smiley
    som michael siger, er han rigtig dygtig, og det er første gang vi er gået derfra og har tænkt...ØV!

men håber at hun kommer sig over det, og stadig trækker som en gal med logrende hale for at komme derind......

• #21   11. jun 2010 ,,og min veninde fik hendes lagt i narkose igen da han skulle ha' taget stingene efter kastration,,han kunne simpelthen ikke stå stille.

Ihhh altså stakkels lille Nalavuf,,godt i hygger nu :o)

• #22   11. jun 2010 Der var ingen ting da Enzo fik fjernet hans... han sad på skødet af mig og vi snakkede.. Han rørte sig ikke eller gjorde tegn til noget som helst...

• #23   11. jun 2010 Da min første hunkat (for omkring 100 år siden) blev steriliseret, rev hun både mig og dyrlæge til blods ved fjernelse af tråde. Ved min næste kat købte jeg en spray med lokalt og hurtigtvirkende bedøvelse, som kun lige bedøvede huden og sårene. Skulle på 2 min før fjernelse. Det var godt nok effektivt

• #24   11. jun 2010 Mon ikke dyrlægen selv er blevet lidt overassket over, hvor godt de sting sad fast? Normalt høre jeg også, tæven intet mærker når de skal have fjernet sting.

Kan forstille mig, dyrlægen selv måske har fået lidt af et chok, over Nala reagerede som hun gjorde. Og istedet for at stoppe hele akten, for at give hende beroligende, han har tænkt, det bare skulle overståes for hundens skyld?

Men ja, heldigvis er vores hunde så nemme at bestikke, at de ikke er svære at blive venner med igen *GG*

• #27   11. jun 2010 hahahahaha i to er simpelthen for sjove, når i skriver med hinanden *Gg*

Krumme:

Hvor kommer Bertha fra *GG*

• #29   11. jun 2010 Coda sad på bordet. Jeg holdt hende bag forbenene og løftede så hun sad som en bamse. Dyrlægen fjernede sting.
    Slut færdig!!

Er ked af at høre at din hund reagerede sådan. Havde de siddet i for længe?

• #31   11. jun 2010 hahaha kan da lige se Krumme´s Pinto hingst, med lyserødt dækken *GG* Wauw

Han er ellers gudesmuk den hingst smiley

• #34   11. jun 2010 Da Lilly skulle have fjernet sting, blev hun stiv som en pind og dyrlægen smaskede og smaskede og lige lidt hjalp det på Lilly. Hun stresser når hun er ved dyrlægen, fælder, kryber og vil aller helst krave helt ind i mig. Men hun har aldrig vist tegn på at hun ville bide. Men gjorde hun - ville jeg ikke bebrejde hende. Det er jo en meget stressende situation.

• #35   11. jun 2010 Stakkels lille Nala..:-)
    Forstår godt at hun lige lavede en kærlig markering....

Da Mille skulle ha fjernet sting fra sin ulveklo's operation var det mig der var ved at besvime i klinikken og fik ilt apperatet på...-))
    -havde vist spist og drukket for lidt den dag+ det var meget varmt.

• #36   11. jun 2010 øvvv for en træls oplevelse..

jeg har fået taget sting ved flere lejligheder på mine hunde - sidst var jeg ude med stormy i onsdags og få fjernet efter kast.. jeg fløftede ham bare op og lagde ham på ryggen også tog dyrlægen dem.. har aldrig oplevet det så voldsomt..

og jeg tror også at havde min dyrlæge oplevet at nogle af mine havde vist så kraftig tegn på angst så havde hun nok valgt at bedøve lidt..

jeg ved godt mange syntes det er lige lovligt meget at gøre ud af sådan et rutine indgreb -- men hellere det end at hunden skal opleve det så voldsomt..

• #37   11. jun 2010 Hundemutter - ja for pokker smiley
    STAKKELS Nala..... hvis vi nogensinde skal ud i noget hvor der skal fjernes sting igen.... så forlanger jeg at få hende bedøvet.... eller bare at hun får noget beroligende....
    havde slet ikke regnet med at det skulle være sådan..... var lige ved at begynde at hyle til sidst smiley Mors lille pige smiley

• #38   11. jun 2010 Krumme:

LOL, kan lige se Victor, stå og spille stor mand, med skrigende pink grime. Det er da godt, han fatter bjælde. Ellers kan det godt være, han ville synes du var ret så tarvelig *GG*

• #40   11. jun 2010 Krumme:

Hmm tja måske. Det kunne jo være han kunne lide det smiley han er jo hingst i dameklæder. Så tjaa hvem ved om dæknavnet ikke også er machokist (staves) Victor *GGG*

• #43   11. jun 2010 Hvaa Michael er det for nogle fantasier du der kommer med? Og så skal det gå ud over Krumme, grundet du ikke tør fremlægge dem for Tine?? *GGG*

• #44   11. jun 2010 Ja ja den sidste kommentar skulle du jo lige komme med :-)) Ellers tror jeg skisme, det er dig der bliver bagbundet i aften, med et æble i munden. Og er sikker på Tine godt må låne Victors pink grime også, hvis hun skal bruge lidt til instramningen *GGG*

Kommentér på:
av av lille Nala

Annonce