Labrador hund angriber. 2 gang ! {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Jeg skriver her fordi min lille westi er i dag blevet angrebet for 2. gang af en labrador. 1 gang meldte vi det ikke til politiet. min hund var nedtrykt i flere dage.
Her til morgen var min far ude og gå tur, selvfølgelig har de snor på det har de altid, så kommer denne labrador som går uden snor, og går amok på min lille hund.
Mit spørgsmål er:
Kan man forlange han afliver sin hund?
Må de godt gå uden snor på det måde, når det samme hund der har angrebet hende begge gange?
Min hund er så chokeret, er der noget vi kan gøre for at hjælpe hende, hun er i forvejen meget reserveret og efter 1. overfald blev hun mere, og jeg frygter dette gør der værre
Nogen der har noget erfaring..
Hilsen Regitze og Chanel..
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 75 Svar: 632
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 13
jan 2006
Desværre er det ikke alle politikredse der gider gøre noget ved hundebid
jan 2008
Jeg vil heller ikke være for pylderet over hende, for det blir det vel ikke bedre a ?
jan 2006
jan 2008
Men min far melder det når han kommer hjem fra arbejde, for det noget det foregår over politiets hjemmeside.. Og jeg var der ikke da det skete, vi har heldigvis også vidner på det skete og jeg har taget billeder af bidet...
Så jeg håber vi er dækket nok ind, men jeg overvejer om hun måske skal til en hundepsykolog, for jeg er bare for hendes psyke ikke kan klare det..
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
Jeg ville finde en sød og rar labrador - dem er der trods alt mange af - som hun kan lege/gå tur med - så hun ikke bliver bange hver gang hun ser en sådan
Og ja - meld episoden !
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 952
måske vovse skal forbi dyrlægen hvis den sidder og piver, det er også beskidt sådan et bid det skal renses godt så der ikke kommer en infeksion
Hvor har jeg ondt af jer det er frygteligt når det sker, rigtig god bedring
jan 2006
Så det passer ikke helt at de andre episoder ikke kommer frem.
jan 2008
Hmm, min dyrlæge mente ikke at der var en grund til at kigge forbi, men det kunne være man skal tage kontakt igen og fortælle at hun går og piver...
Det med hun skal ud og snakke med en sød labrador kunne da være en go nok idé tror bare det blir utroligt svært for hende, for hun var efter 1. angrev bange for ALT over hendes egen str. undtaget vores den anden hund..
jan 2006
1:Lam skambidt af løs hund i folden (hvid hund nævnt )
2:Hunden blev aflivet
En familiehund måtte tirsdag aften aflives, efter at den havde overfaldet og skambidt et barn i familien. Det fremgår ikke at politirapporten, hvad det var for en type hund eller hvor slemt barnet kom til skade.
3: Rottweiler aflives efter skambidning
4: Politi undersøger schæferhundebid
Nul tolerance: Vi vil ikke have, at folk ikke kan styre deres hunde og at hundene angriber folk, fastslår vicepolitikommissær Carsten Ørum fra Billund Politi.
5:SKANDERBORG - i Skanderborg luftede onsdag aften sin ruhårede gravhund og en mindre hund , da begge dyr pludselig blev overfaldet af en større hund af racen Siberian Husky.
6: Schæfer overfaldt kvinde
7: Hvide schæfere gik amok i blodrus
8: Lille Tulle dræbt af rottweile
9: Hunde bed vores kaniner ihjel
10: Kvinde bidt i baglåret af hund
Kan ikke linke direkte til artiklerne, da de kræver login, men de er fundet ved en simpel søgnign "hund aflivet" og dette her er blot fra de første 10 sider i søgningen.
Der er så også en del muskelhunde, men at andre racer ikke kommer i medierne passer simpelt hen ikke !
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 584
jan 2006
jan 2008
Er glad for folk vil hjælpe..
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
***René** *
Mon ikke det her er nogle af dem?
Ved ikke om alle kan se dem... eller om det kræver login
http://www.fyens.dk/article/1606963:Faaborg-Midtfyn--11-aarig-pige-bidt-af-rottweiler
http://www.fyens.dk/article/1587483:Faaborg-Midtfyn--Ejer-af-bidsk-hund-faar-boede
http://www.fyens.dk/article/1286973:Assens--Hunde-bed-kanin-ihjel
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1248155.ece
jan 2006
Det kan sagtens være nogen af dem, de 10 jeg lige listede op, var dem uden muskel/kamphunde i.
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Det er dem her også - rotter, schæfere og den kongelige gravhund
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 953
og ellers håber jeg hun klare sig igennem den dårlige oplevelse og i for gjort noget ved den anden hund
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
Hunkan jo have gået i chok, og skal derfor have chok behandling!
God bedring med hende og se så at få anmeldt møg kræet!!!!
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
At tro det kun er MH der angriber og evt. bider hul er uvidenhed !!!
Min himmelhund Freia som var en dsg , var alle dage en farlig hund med kort lunte ( både overfor små børn og andre hunde ), det må man som hundeejer indrette sig efter ellers ender det galt.
Alle hunde er potentiel farlige , da det er dyr vi taler om og dermed ikke kan spå 100% på hundens følelser og handlinger.
Hvis man ikke har det i bagtankerne , ja så er man ikke ansvarlig hundeejer , syntes jeg
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.727
det er muligt du kun kan se et lille bid og enkelte skrammer, men der kan gemme sig nogle ret grimme skader under både pels og hud...blodsamlinger,trykskader som fører til vævskader-og de er altså ret alvorlige og kan dukke op senere efter overfaldet-har du en rapport fra dyrlægen så bliver det lettere at få det behandlet i samme forløb sådan at det kan påvises at det er overfaldshunden der har forvoldt den skade-til trods for at du ikke så skaden 2min efter det skete.....du kan ikke være for pylret med din hunds sikkerhed og liv..men selvfølgelig skal du ikke ynke hendes psyke-hunde er ikke dummere end at de hurtigt regner den måde for opmærksomhed ud....
okt 2006
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Stakkels lille hund.
Den skal en tur omkring dyrlægen, - evt. giv den noget beroligende, og så skal den hurtigt ud og se MEGET venlig andre hunde, som ikke er anmasende!
jan 2008
Så vil bare lige sige STORT tak til jer alle!!!
Hilsen Regitze og lille Chanel
okt 2006
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
Godt at I kom afsted!
jan 2008
Rænne * -> Skal nok lige give lyd
Brak's og bullerbasserne -> Ja det var bare så godt folk blev ved at sige jeg skulle tage til dyrlægen, har så mega ondt a min lille hund, hun ligger ogs bare og sover men ved hun nok skal klare den, hun er en sej lille en
jan 2008
Ejern fik regningen i går aftes sammen en kopi a hundeloven så de faktisk ku se, at det er galt.. Ejern tog papirerne og smækkede døren i hovedet af min far.. Men nu har de det, så det jo godt.
Idag får politiet anmedelsen + en kopi fra dyrlægen + billeder af min hunds skader.. så jeg satser på vi er godt dækket ind nu,,
Og Chanel er meget mere frisk og livlig idag, og har været ude og lege med en anden hund..
Hilsen Regitze & Chanel
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
dejligt at høre at det går fremad med den lllie hunni
godt i får det anmeldt idag , og som ejeren reagerede overfor din far , kan man nok tænke sit , måske der ligger flere "sager" på hans hund hos politiet.
hold os endelig orienteret efter du har været ved politi idag
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
okt 2006
mén...gudskelov at det ik gik "værre" end at du stadig har din dejlige tæve......
jan 2008
Ejeren får en bøde også hver gang hunden er ude skal den bære mundkurv.
jeg havde måske håbet den blev aflivet da det jo er anden gang. men jeg tvivler på ejeren tager mundkurven seriøst, men hvis ikke så hvis det sker igen må politiet jo på banen igen..
Chanel har det stadig godt, men nu ser vi tegn fra den anden hund vi har at hun er meget rørt af det, når hun er ude og gå tur går hun meget nervøst rundt, og er der et græsstrå der røre sig springer hun op <- en smule overdrevet, men håber i forstår
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Labrador hund angriber. 2 gang !