{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

Spiser sit eget afføring {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Jeg har en welshcorgi født den 4 januar 2010 og hun har i nogen uger spist sit eget afføring, hun har i endnu længere tid gået i kattebakken og rendt rundt på hestefolden og guffet, men jeg har hørt at der sku være noget hunden mangler når de spiser deres eget, noget med at fodret ikke bliver fordøjet ordentligt.
er det noget i kender til???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser sit eget afføring
  • #1   8. jun 2010 hvis det er hendes egen afføring hun spiser, så prøv at give ananas.....det hjælper

men kun jo med hendes egen...

• #2   8. jun 2010 Det er en skrøne at hunden mangler noget. Hunden har fået en dårlig vane og dette kan trænes væk.

• #4   8. jun 2010 de piller du linker til Palle virker ikke på mine hunde.....men det har ananas gjort

• #5   8. jun 2010 Hvad får din hund at spise??

Mange hunde spiser kattelort, fordi kattemadsproducenterne kommer noget duftstof i, for at få kattene til at spise fodret. Dermed kan hundene lugte det, når det kommer ud i den anden ende....

Mvh. Gitte

• #6   8. jun 2010 Det er ikke andet end en dårlig vane.
    På den egen afføring kandet, som andre også skriver, hjælpe at give hende lidt ananas.
    med hensyn til kattens og hestenes lorte er der ikke andet at gøre, end at sige nej - hvis hun så går forbi en hestelort uden at snuse/spise den, så ros og giv evt. en godbid.

• #7   8. jun 2010 ok takker for svar indtil videre.
    Hvad er det lige ananas gør som sku være godt og hvor tit og hvor meget skal hun ha så? hmm men må da prøve.

• #8   8. jun 2010 Det skulle smage/lugte meget grimt når det kommer ud igen, og hunden vil derfor ikke spise sin afføring mere.

En kvart til en halv ring i maden skulle vist være nok, ind til den har vænnet sig af med at spise afføringen.
    Men det er vist ikke alle hunde det virker på, men det er da et forsøg værd :o)

• #9   8. jun 2010 Dyrlægen siger at det eneste hunde mangler når den spiser lort er GOD SMAG... og han har helt ret... mine gør det også... både på folden men også på markerene hvor der har gpået rådyr og katte. og indimellme kommer de også til at nuppe en af deres egne, men det hjælper at give dem ekstra fibre i maden som giver mæthed i langt tid og som der bliver skrevet ananas...

ang hestelort så tror jeg ikke du kan træne det væk... og det siger jeg ud fra en snak med en adfærdspsykolog der sagde at det er noget instinktivt der gør det... du kan kun holde dem fra det, men ikke træne dem til at lade være at sprise det, specielt ikke de friske... :o//

• #10   8. jun 2010 Pia S: Man kan godt træne dem fra at spise heste-lort.
    Bine har ihvertfald lært det - hver gang vi er gået forbi en, har jeg sagt nej, og trukket hende væk. Når vi er kommet forbi, får hun en godbid i stedet for. Så nukigger hun på mig når vi går forbi en :o)

• #11   8. jun 2010 ja det er jo ok, men når så vi har fold herhjemme er det straks lidt sværere, da hundene jo går løs på matriklen... de gør det jo aldrig når vi har dem i snor...

• #13   9. jun 2010 Jeg vil da forsøge mig med ananas og se om det virker.
    Det med hestepære er som sån heller ikke det der er mit problem det er det at hun spiser sit eget afføring men jeg må prøve mig lidt frem om se så takker igen Smil.

• #14   22. jun 2010 sig lige til når i finder en kur mod at de spiser katte og hundelort... mine gør det igen, efter at have holdt sig fra det et stykke tid...! ADR... og så kommer de så glade hen med tungen ud ad munden og vil snakke (stønnende en op i hovedet, med lorteånde)

• #16   23. jun 2010 ny taktik... nu har jeg fået to små miniponyer, så nu går tiden med at holde dem i skak... :o)

Vaps som altid har gået og knurret og gerne "Jagtet" dem på folden, synes vist de er små nok til at hun kan nøjes med et gå frem og tilbage langs hegnet og hyle lidt... hun har sågar snuset og de har snuset igen...

men deres lort vil hun altså ikke æde!!! det lugter som om det kommer fra en ko! De synes at tænke ad det lugter den rører jeg ikke... hmm hvad er forskellen...?

• #18   25. jun 2010 ja men hun tager jo både hunde, heste og kattelort... og gerne så hun ligner en hund der skal have hvalpe... hun er helt febrilsk når hun kommer ud... så går jagten... ADR det er altså ikke særlig lækkert, men nogle siger at man kan vænne sig til alt...

• #21   28. jun 2010 trøst er vel så meget sagt, det er faktisk det jeg synes lugter værst... og så har vi 30-40 katte for enden af vores grusvej (200m) så der er jo ta selv buffet...

Kommentér på:
Spiser sit eget afføring

Annonce