{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

den nye hunde lov og turister? {{forumTopicSubject}}

Ja der kommer jo hvert aar rigtig mange turister til DK med deres hunde og de ved jo helt sikkert ikke at denne lov indtraeder fra 1/7 i aar.
saa hvad goer en turist hvis de bliver stoppet med en pitt eller en af alle de nye racer?

det ville da ikek vaere fair at tage deres hund fra dem hvis den har alle vacc ovs og er lovlig i det land den normalt bor i.. her taenker jeg at ikek alle tager deres stamtavler med paa ferie og heller ikke alle har stamtavle paa deres vovser..

saa hvad goer man lige der?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den nye hunde lov og turister?
  • #1   5. jun 2010 lige en ting til..

Tilbage hvor Holland havde forbud mod staffen og pitten blev der tjekket ved graensen og der fik man mulighed for at vende om eller afgive sin hund ved graensen og derefter blev den aflivet.. de har self nok ikke taget alle men der har vaeret meget kontrol tilbage i tiden.. nu er begge racer gjord lovlige igen, tror fra sidste aar eller noget..

men vil det ikke vaere saadan at DK saa er noed til at lukke graensen igen saa der kan blive holdt oeje med hvad kommer ind og ud af ladet?

• #2   5. jun 2010 Anne og Lashes med de smaa Chokolader :

Jamen det må jo være turisternes ansvar at de undersøger sådanne ting inden de beslutter en rejse til danmark.

• #3   5. jun 2010 ja men det tror jeg bestemt ikke der er mange der goer..

• #4   5. jun 2010 de må ikke tage hunden med hertil hvis den er ulovlig her

folk må jo heller ikke tage deres amstaff med til Norge, da den er forbudt der

• #5   5. jun 2010 altså tror ikke de vil tage hunden fra dem men så må de købe en mundkurv hurtigst mulikgt, min nabo har cane corso og når de udstiller rundt omkring i EU så skal de også have mundkurv i nogen lande!

• #6   5. jun 2010 Lige som vi må undersøge hvilke krav der er i de enkelte lande må turister også gøre det.
    Du kan jo heller ikke bare tage til Sverig uden de fornødne vacciner og blodprøver

• #7   5. jun 2010 faetter kanin.. nej men synes at det er noget andet at man finder ud af hvilke vacc ovs en hund skal have for at komme ind i landet..
    kommer der til at staa paa foedevarestyrelsens hjemmeside at disse hunde ikke er lovlige i DK mere? for det vil jo saa goere at nogen turister ser det.. men er man Tysk tror jeg bestemt ikke man kigger efter foer man tager afsted for der ved man jo den bare skal have en rabies og normal vacc..

men ja haaber da ogsaa de faar muligheden for at koebe en mundkurv til deres hunde og der ikke sker mere end det.. ville vaere trist at tage paa ferie og faa taget hunden fra en..

• #8   5. jun 2010 Tror da nok at folk må tage deres hund med hertil. De fleste af hundene på listen er jo som sådan ikke forbudte. Man må jo stadig have dem i landet. Man må bare ikke avle på dem eller overdrage dem.

Men man skal da undersøge lovgivningen i det land man tager på ferie i hvis man har hund med. Og hvis ikke de har mundkurv eller line på hunden så må de jo få en bøde lige som når de kører for stærkt her i landet.

• #9   5. jun 2010 Jeg ser det ikke som et problem - ikke mere end på højde med evt turister der kører for stærkt

• #10   5. jun 2010 Altså hvis man tager sin hund med på ferie er det vel ens eget ansvar at man har undersøgt reglerne i det pågældende land. Hvis du skal ha din hund med igennem Sverige kan jeg love dig for at de er fuldstændig ligeglade med at du ikke viste at hunden skal ha ormekur, tilmeldes på den svenske fødevarestyrelsen hjemmeside ( kan ikke lige huske hvad den hedder) resultatet er det samme.....

Kommentér på:
den nye hunde lov og turister?

Annonce