{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

mail til marlene harpsøe {{forumTopicSubject}}

Efter idag, med krummede tæer, har set debatten omkring den nye hundelov, vil jeg udtrykke min dybeste foragelse over hvor dårlige dine argumenter var i den sag - du kunne ikke svare konkret på en enkelt spørgsmål, men snakkede derimod udenom, hver gang et relevant spørgsmål blev stillet .. Jeg håber inderligt du, og DF - ja faktisk hele regeringen har en virkelig dårlig smag i munden, over at alle os som ejer en muskelhund, nu skal påføre vores hund en mundkurv og en kort line på hver eneste gåtur.

Kan ikke forstå fornuften i ikke at lytte til fagfolk ? Der er jo alle steder fra blevet sagt at dette forbud på ingen måde vil komme problemerne til livs - tværtimod !
Dem der vil have en farlig hund - om det så bliver en af de omtalte 13 hunderacer, eller en helt anden .. Og tro mig, hvis vi troede vi havde farlige hunde herhjemme nu - så bare vent at se, når folk begynder at importere div hunde hjem fra andre lande - så får vi farlige hunde at se .. Dette forbud rammer kun os fornuftige hunde-ejere, som er vores ansvar bevidst, og ved hvad vi har mellem hænderne .. Dem der i forvejen blæser på loven, vil uden tvivl blive ved at gøre det.

Jeg har en søn og en mere på vej, og en Fila Brasileiro blanding - og jeg har IKKE en gang, tvivlet på min hunds raktion sammen med ham - det gør mig oprigtig ked af det at jeg nu er nødt til at forringe min hunds livskvalitet væsenligt.

Kan du fortælle mig hvorfor det lige blev de 13 racer, der endte på listen - og hvorfor den hund der bliver registreret flest bid af, ikke er der ?

Venlig hilsen Christinna Durup

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mail til marlene harpsøe
  • #4   4. jun 2010 Langt hen af vejen synes jeg at din mail er ok, men når det kommer til omtalen af den race sammen med børn kan jeg ikke følge dit argument på nogen måde. Den race er lavet til at passe på familien.

Jeg synes også at hun optrådte som en ulækker suppevisk idag og at hun lignede noget der virkelig ikke havde styr på sin ansigts memik. Meget ækel, vammel og uappetitlig at se på.

• #5   4. jun 2010 Linda W : Tror det måske er grachunden eller shæfer - hun sagde selv i debatten at den hund der bider mest ikke var med på listen ?

Charlotte : Jeg ønsker ikke at den liste nogensinde blev lavet - men undrer mig over hvordan det lige blev disse racer der endte derpå - det kunne de jo ikke svare på i debatten ?

• #7   4. jun 2010 Vivi : I know - men min hund har ikke nået med andre mennesker at gøre - da hun ER vogtende, så hun ER allerede altid i snor - men jeg kender hendes reaktion i efterhånden alle situationer - og kan derfor afværge en evt. farlig situation ..

• #8   4. jun 2010 Charlotte : det var ikke det jeg mente ihvertfald - for mener bestemt heller ikke gravhunden, eller en hvilken som helst anden skulle være derpå - jeg kan på ingen måde se fornuften i den liste.. det undrer mig bare ud fra hvilke kriterier hundene er valgt, nu når det ikke er flest bidskader ?

• #11   4. jun 2010 For filan - har på inden måde sagt jeg vil ha en hund mere med på listen - læs dog hvad jeg skriver i mit svar .. VIL HØRE HVILKE KRITERIER DE HAR BRUGT TIL AT VÆLGE NETOP DISSE RACER - DA JEG IKKE FIK SVAR PÅ DET i DEBATTEN, OG SYNES DET VILLE VÆRE RART AT VIDE .. Men kom endelig med nået konstruktiv kritik - istedet for bare at kaste med mudder ..

• #12   4. jun 2010 Råber heller ikke - men som sagt ovenfor, bliver der tilsyneladende kun læst, hvad man vil læse - jeg siger ingen steder jeg vil have en race mere på listen, men at det undre mig, hvorfor den race der er flest bidskader af ikke er derpå ? De må jo have haft nogle kriterier at gå ud fra, eller er de bare tilfældig valgt ?

• #14   4. jun 2010 MM : Ja præcis tror bstemt ikke denne lov gavner - desværre .. Har rigtig mange følelser med i det her, da jeg er vokset op med feks. dogo argentino, Ovcharkaer og Cao de fila de sao miguel - og nu vil jeg på ingen måde kunne have nået at gøre med dem igen - og det gør mig faktisk ret ked af det .. mener selv jeg har hovedet med som hundeejer og er mit ansvar bevidst - og det ærger mig sån at andres uansvarlighed, skal gå ud over min hund smiley

• #15   4. jun 2010 Charlotte : Ja, vi kan godt blive enige om at nogle hunde ikke høre til herhjemme - men et forbud mener jeg bare ikke vil gavne - for hvis man vil ha en aggresiv hund, skal man nok få det - er mere med på det med et kørekort - men ingen lov hjælper jo hvis der ikke er nogen til at håndhæve den .. Desværre ..

• #16   4. jun 2010 M hysted : Men der er jo nødt til at være nogen til at håndhæve loven - og tror desværre ikke politiet har ressourcer til det

• #17   4. jun 2010 Charlotte : nej, det er hun ikke tro mig - men jeg tager mine forholdsregler .. Loven træder først i kraft 1 juli 2010 !

• #18   4. jun 2010 Og jeg støtter desuden ikke nogle blandingshunde - men fik min hund under særlige omstændigheder - som du kan få over pb hvis det har nogen relevans ..

• #19   4. jun 2010 Nu må vi se ..

• #20   4. jun 2010 Ja, er fuldstændig enig med dig i at det KUN burde være lovligt at eje en muskelhund MED tavle herhjemme - da de som du siger på ingen måde er skyld i hundeloven .. men derimod tavleløse hunde, af tvivlsom herkomst og blandingshunde af div racer !

• #21   4. jun 2010 Linnea : det vil jeg helt sikkert gøre - det er kun et udkast =)

• #22   4. jun 2010 Hvad er det for en race du mener mangler eller som bider mest ?

• #23   5. jun 2010 Tænker bare hvis din hund nu var endt ved de forkerte personer, kunne hun måske ha udviklet hendes vogter gen i en forkert retning, og dermed have bidt nogen? Det jo sådanne grunde til der skal en hundelov til.. Kan godt forstå det super ærgeligt og trist for jer med rigtig dejlige familie hunde, og særiøse avlere. Men det jo ikke bare for at være på tværs denne lov er kommet.. ?

• #24   5. jun 2010 Thilde, nej det er ikke for at være på tværs - tværtimod. Det er for at vise handlekraft. Det er signalpolitik af værste skuffe.

Og når DF går med, så er det bestemt ikke på grund af dyrevelfærd, men derimod for at holde sig gode venner med regeringen - de eneste venner de har lige for tiden i folketinget.

Den lov de har lavet er det værste makværk man kan forestille sig. Det er venstrehåndsarbejde, som for det første ikke får midler til at blive håndhævet, hvilket vil sige, at vi kan forvente at intet forandrer sig, bortset fra, at nu kan vi pege fingre af 13 racer i stedet for 2.
    Og at bybilledet forandrer sig med alle de hunde med mundkurve på, vi nu skal se...

Reel forandring bliver der ikke noget af, livet bliver mere besværligt for nogen, andre skider på det, og ingen gør noget ved det.

Men det ser DÆLME godt ud, at de sådan handler...

Og hende Marlene Harpsøe - hun er grænsende til det pinlige på den talerstol, og jeg må indrømme, at jeg væmmes ved som dyreejer at blive repræsenteret af hende i folketinget. GODT jeg ikke har stemt i den retning.

Med hensyn til det med at mailen kommenterer på, at den mest bidende hund ikke er på listen på jeg sige, at jeg har svært ved at udholde det paradoksale i, at man på den ene side ikke ønsker en liste, men på den anden side mener der skal være flere hunde på den.
    Det er et tvetydigt argument, som kan vendes og drejes i alle retninger. Så det ville jeg personligt udelade i den mail.

• #25   5. jun 2010 CH : Igen - prøv at læs hvad jeg skriver - vil ikke have en ekstra hund på listen, undrer mig over hvilke kriterier de har brugt til at vælge netop de racer der er derpå, når det jo tilsyneladende ikke er dem med flest bidskader ?!

Thilde : Ja, Derfor er jeg af den overbevisning at der slet ikke burde være tavle-løse "muskelhunde" i DK ..

• #26   5. jun 2010 Prøv og omformuler den del i brevet med hvorfor den mest bidene hund ikk er på.. Så slipepr du for den slags kommentare. smiley

Problemet er jo at, NEJ der burde ikke være tavle løse muskelhunde i DK.. men det ER der.. Og derfor bliver de nødt til at gøre noget, for der ikk sker flere overfald.?

Kommentér på:
mail til marlene harpsøe

Annonce