{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Min hund spiser ikke /: {{forumTopicSubject}}

Tja folk med overvægtige hunde ville nok kalde det et luksusproblem...
Men Nuser er generelt ikke specielt sulten, i hvert fald spiser han ikke...

Jeg kan ikke forstå det for vi sørger jævnligt for at give ham forskellig mad - da jeg er helt indforstået med at det samme tørfoder hele livet nok ikke er specielt fristende i længden.

Men alligevel går han altid væk fra madskålen lige så snart han ser mig fylde skålen op...

(Det skal lige siges at vi aldrig lader en skål stå med mad fremme hele dagen, der er kun mad i skålen når han skal spise)

Jeg prøver ofte at opmuntre ham ved at få ham til at lave tricks og så får han sin mad som belønning - for han skal jo ha' med på en eller anden måde (:

Nogle gange spiser han også bagefter det, men det er ikke altid...

Men selvom han ikke kan lide hundefoder, er det ikke ensbetydet med at han hader mad...

Menneskemad og kattemad er intet problem - er det fordi han har fået andre "smagsoplevelser" at han ikke vil spise sin egen mad?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund spiser ikke /:
  • #1   1. jun 2010 Hvad med at lade ham arbejde for maden? Gemme den, prøve foderbolde, smide den ud på gulvet?

• #3   1. jun 2010 Okay - det tror jeg faktisk jeg vil afprøve i morgen tidligt.. Hihi stiller vækkeuret og så er vi klar (:

Tak skal I ha :o)

• #4   1. jun 2010 Er han for tynd? Mange hunde spiser så de er som de skal være, uden og blive for tyk.

• #8   2. jun 2010 Vores stoppede også med at spise sin mad, da hun var omkring et halv år. Jeg overvejede dengang, som Palle siger, at putte noget guf i, men heldigvis havde jeg en kæreste, som sagde stop. : )

I stedet gjorde vi et stor nummer ud af at stille fodret frem på nogenlunde samme tid hver dag og fjerne det igen efter en vis tid uden at gøre et stor nummer ud af det.(selvom jeg ofte ikke havde det godt med at fjerne en madskål med mad). Hun begyndte lige så stille at spise igen. (kan god stadig godt springe et måltid over)

• #9   2. jun 2010 kom lige for mange godt med i den nederste sætning; )

• #10   2. jun 2010 Jeg har har det samme problem med min papillon, han er SÅ kræsen. Det er først blevet nogenlunde nu, efter jeg er begyndt at fodre med Golden Eagle, jeg har 2 varianter som jeg blander op. Derudover får han også rå kødben, oksemarvsben, hjorteben og lammeben. Det er virkelig noget der kan få apetitten frem. Jeg har ikke lyst til at barfe ham helt, men denne kombination har da gjort at han nu vejer det han skal, og spiser flot.

• #11   2. jun 2010 Jeg bruger i øvrigt også "teknikken" med ikke at have tørfoder stående hele dagen lang, men sætter frisk foder frem, på faste tidspunkter, og så fjerner den igen. Derudover så fodersøger Vic meget ude på græsplænen. Det ryger der meget foder ned på smiley

• #12   2. jun 2010 Prøv at bland lidt dåsemad, leverpostej eller lignende ned i hans tørfoder.

• #13   2. jun 2010 Jeg synes at leg hjælper bedst - lege lidt med maden - kaste en tørfoder hen af gulvet - på den måde aktiverer man deres bytte drift og på den måde kan man "få dem igang"....

Mine "bliver sultne" af den metode og spiser så resten selv af skålen eller på græsset....

Kommentér på:
Min hund spiser ikke /:

Annonce