{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

temmelig forundret {{forumTopicSubject}}

måske endda forarget -- ja det blev jeg idag..

kom hjem fra udstilling her tidligere på aftenen. skulle lige op og handle og da jeg kommer ud fra vores supermarkede ligger der en lappe uden for.. pæn og venter -- bevares -- men uden at være bundet -- den har ikke engang halsbånd på..

ville i turde dette - selvom i har en velopdraget hund

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  temmelig forundret
  • #1   29. maj 2010 Aldrig i livet!!!!

• #2   29. maj 2010 Har en veninde hvis mor er blind. Den ville godt kunne gøre det, den følger hende overalt ALTID

• #3   29. maj 2010 Altså hendes førerhund.

Men ville aldrig selv gøre det smiley

• #4   29. maj 2010 christine -- *gg* det ville bare ikke være særlig smart --- hvordan ville hund kunne finde den igen *lol*

det som nok undrede mig mest er at hunden ikke engang bar halsbånd.. dvs at skulle den blive fristet til at stikke af -- så er det sku ikke let for folk at bruínge den hjem igen

• #5   29. maj 2010 hi hi jeg tænkte samme tanke da jeg igår (fredag aften) holdt for rødt ved det store kryds ved MC D i roskilde. Der lå netop en lab udenfor mac D godt nok med snor på, men den lå hen over ryggen på hunden .. men stadig. Det er et MEGET befærdet kryds og de unge køre som død og helvede igennem der fredag nat .. jeg tænkte netop det samme som du.

• #6   29. maj 2010 Der er nogle der er gode til at opdrage deres hunde....og ja jeg tror nok jeg kender et par hunde som kunne sidde / ligge uden snor uden problemer....

• #7   29. maj 2010 Vil ikke kunne med nogen af mine.
    Zif er dog løs i min have og forlader den ikke selv om jeg ikke har hegn omkring.

• #8   29. maj 2010 Tja -jeg har en veninde som uden problemer lader vovsen sidde udenfor, mens der lige hurtigt hentes noget.

naturligvis kun hvor hun stadig kan se hunden fra butikken, og den efterlades i øvrigt ikke hvor som helst.

Hunden er toplydig, og jeg ville lægge hovedet på blokken på at uanset hvad der kom forbi, så gik den ingen steder.

En anden veninde jeg har, kommer i en klub (hundetræning), hvor hundene (dem der kan) jævnligt dækkes af udenfor klubhuset, ubundet, efter træningen, mens der lige hentes kaffe mm.

Her er der altså flere hunde der ligger ude og venter uden at nogen forlader stedet de er placeret.

Så det er vel et spørgsmål om træning -mine hunde ville jeg ikke efterlade sådan. Det er ikke noget de har lært, og jeg ville absolut ikke være sikker på at de var der når jeg kom ud igen.

• #9   29. maj 2010 Der har jeg tit set her.

Da jeg trænede i schæferhundeklubben var der en af "de gode" der kom og dækkede hans hund af midt på pladsen og så gik han i klubhuset den næste time. Så kunne vi andre eller gå uden om hunden og den lå bare og ventede på at blive kaldt fri igen.
    Så ingen tvivl om at nogle sagtens kan gøre det, men vi kommer aldrig til at kunne, eller ville gøre det. Med en samojede kan man vist godt glemme den slags.

• #10   29. maj 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !
    He he ....hunden skulle vel ikke tilfældigvis hedde Kaoz og ejeren Nina????

• #11   29. maj 2010 jeg syntes der er enormt stor forskel på en træningsplads - også et offentligt supermarkede hvor der er fyldt med fremmede folk -- og andre der kommer med deres hunde pænt i snor

• #12   29. maj 2010 Hundemutter - nu med dkch vaps .
    I princippet nej....hvis hunden er ordenlig trænet så skal den blive hvor den er uanset hvad der sker i omgivelserne...

• #13   29. maj 2010 Tjaaaaaaaa.........Linnea S..........det er jo en helt anden snak.....

• #14   29. maj 2010 Linnea S - Det kan de vel lige så godt gøre med en hund der er bundet i sin snor?

Hvis hunden er trænet godt, så tror jeg absolut den er sværere at få med hvis den er dækket af end hvis den bare står bundet og ikke er under en kommando.

• #16   30. maj 2010 Nu ville jeg ike engang lade min hund stå bundet uden for en butik, så nej det ville jeg ikke

• #17   30. maj 2010 Som Link.

Om mine hunde kunne eller ej, kommer de aldrig med et sted, hvor de skulle bindes/dækkes af, mens jeg skulle et andet sted.

Og ja måske kan man stole på den gamle hanhund, der ligger foran Brugsen. Men er egentlig ret sikker på, hvis jeg kom forbi med min højløbske Aino, han ikke ville blive liggende ret længe.
    Man skal aldrig glemme, hvor stærke hundens instinkter kan vågne op smiley

• #18   30. maj 2010 Umuli A:

Ville han også blive liggende, hvis jeg lige kom forbi med et par meters afstand, med min højløbske tæve? smiley

• #19   30. maj 2010 Ina
    lige min tanke, eller en hund der snerrer mens man passerer

• #20   30. maj 2010 Jeg har slet ikke mine hunde med når jeg handler. Jeg er bange for, at nogen skal stjæle dem mens jeg er inde i butikken. Så nej mine ligger ikke ude foran butikker uden snor og halsbånd.....

• #21   30. maj 2010 Nope Nix og Never ever...... bla også af hensyn til andre mennesker.... der ville være en hel del mennesker der ikke ville være trygge ved at mit store bæst sad uden snor og ventede...... og det kan jeg egentlig godt forstå.....
    men i bilen som en skriver? DET er jeg kold i måsen overfor og gør det tit....
    og især nu, hvor vi har fået en lille dame der passer MEGET på bilen, er jeg helt tryg ved at lade dem sidde der ;o)

• #22   30. maj 2010 T Hysted:

Hvad er det for en lille pige i har fået? har nemlig også hørt Michael snakke om hende. Hvornår bliver hun oprettet herinde, så jeg kan se hende? :-))

• #23   30. maj 2010 Lise -jo, hvordan kunne du dog gætte det *GG*

Hundemutter -jeg kan ikke se den store forskel. Hundene på træningspladsen ligger der med et hav af forstyrrelser omkring sig: andre hunde der leger, folk der går ind og ud af klubhuset, hunde der måske lige kommer til at snuse når de går forbi, mennesker der sidder ved siden af og drikker deres kaffe osv.
    De ligger altså ikke helt uforstyrrede, og selvom det ikke er en brugs, er jeg gaske sikker på at de hunde der kan ligge der, osse ville kunne det foran en butik.

Nu tror jeg så ikke nogen af de føromtalte veninder, ville efterlade hundene foran Bilka e.l. og så gå ind og handle i to timer.

For den enes vedkommende drejer det sig f.eks. om en tur til bageren, hvor hunden kan ses hel tiden, og kun sidder i måske 2 min.
    Den hund ville i øvrigt være temmeligt svær at stjæle, for den går altså ikke med fremmede...

Det afhænger vel osse af om vi snakker om Bilka i KBH, eller om der er tale om en lille lokal købmand (her tænker jeg mere i forhold til risikoen for at forbipasserende generer hunden).

• #24   30. maj 2010 Det er vel også ulovligt
    står der ikke i hundeloven om at hunde skal være under opsyn

• #25   30. maj 2010 men på træningspladsen er primissen bare meget mere anderledes end den er foran et supermarkede -- som michael også skriver - så har man jo altså også hensynet til andre mennesker der ikke er trykke ved sitiuationen..

og at den ikke engang bærer halsbånd... det får hele det gode eksempel til at falde fuldstændig fra hinanden

• #26   30. maj 2010 Ina - he he det er en lille grå pige på 10 mdr ;o)
    hun bliver oprettet om nogle dage, når vi har lidt flere billeder og kender hende lidt bedre ;o) men michael har et fotoalbum med hende på sin profil smiley

Kommentér på:
temmelig forundret

Annonce