4.770 visninger
|
Oprettet:
Anja - nu med 2 cardiganer
14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
Engelsk Bulldog {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde, med sådan en skønhed???
Jeg vil hører hvad sådan en cirka spiser for om måneden af foder.
Jeg er godt klar over at det selvfølgelig kommer an på hvilken foder du kører med, men hvis nu vi antager at det er en god kvalitetsfoder.
Hvis du har hundeforsikring på din engelske bulldog, hvad giver du så årligt????
Ja jeg er ved at finde ud af udgifterne ved at have sådan en hund og jeg tager selvfølgelig hensyn til de uforudsete udgifter der kan være.
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 314
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
jeg kan ikke huske hvad forsikringen koster men tjek dyrekassen det er ikke dyrere med EB end andre racer
min hr aldrig været syg (andet end revet af en kat og flået en negl af) men det er rigtigt at der kan være en del sygdom inden for racen
sep 2007
de tre racer er MEGET forskellige så I skal nok finde ud af hvad I vil med den og kan tilbyde den
jeg ville med små børn ikke have mod på borderen med al den aktivering den kræver
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
Kan du forklarer mig hvorfor det er nødvendigt at have både en hundeforsikring og en sygeforsikring????
Stupid Lamb: Ja ved ikke hvad jeg ellers skal kalde dig, he he *S*
Tak for dine svar og JA det er rigtigt at vi har kørt lidt rundt i de to racer, Rotten fordi at kæresten har haft en før og Borderen...ja ved ikke, måske fordi jeg havde en ide om at jeg skulle være aktiv på banerne, men hvis man ser realistisk på det, så kommer jeg jo ikke til det med 2 småbørn på armen
Tanken har også været en Fransk Bulldog, men efter at ha surfet lidt på nettet, faldt jeg over den engelske og blev lidt forelsket.
Fortalte kæresten den og viste ham billeder og så var han også solgt.
Det virker også som om at den vil kunne opfylde vores behov.
Være en hyggehund, også sammen med børnene, kunne gå lidt ture, komme med hjem til folk (der vil have den der), kunne sige VOV, når der kommer nogen, måske træne lidt lydighed, hvis den vil *G*
Lyder det helt forkert?
sep 2007
men ellers lyder det rigtig fornuftigt
jeg har selv tre børn og Link og børnene forguder hinanden
jeg er selv normalt til større hunde (har før bla haft bullmastiff)
men med tre børn der nu er 8, 6 og knap 4 måtte jeg se i øjnene at tiden bare ikke var til det.
Og han er faktisk en glimrende vagthund meget mere skarp end min gamle
bullmastiff.
Og du kan selvfølgelig godt træne lydighed, lad bare være
med at sætte forventningerne for højt, en bulldog har tendens til at gøre det den kan se en pointe med
Link kan fx sagtens "dæk" men medmindre man står
med noget lækkert ser han ingen grund til det
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 658
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 641
Vi bruger Royal Canin - de har et foder, der er beregnet til engelkse bulldogs - og det er ca. 550 kr. om måneden.
Som der blev nævnt tidligere, er det bestemt ikke kun foderet du skal have med i din beregning! En engelsk bulldog er oftest en hund med lidt flere "skavanker" end andre hunde - og når "skavanker" er sat i gåseøjne, mener jeg at det jo egentlig også er disse, der er med til at gøre det til den hund racen jo nu engang er ;o)
Engelske bulldogs kan lide af mange forskellige ting; men en af de ting man ofte ser er det såkaldte cherry eye. Det kræver en operation for at få ordnet problemet. Læs evt. mere om det på netdyredokter.dk..
Der udover har de en tendens til at udvikle hudirritationer/eksem.
Nogle engelske bulldogs har problemer med en "indgroet" hale.
Og så er der selvfølgelig dens luftveje.
Udover sygdomme kræver den "pels"pleje hver eneste dag. Den skal vaskes i folderne hver dag, for at undgå svamp og hudirritation.
Når dette så er sagt, så vil jeg bare lige sige, at en engelsk bulldog er den BEDSTE race i HELE verden ;o)
Jeg er selv den MEGET LYKKELIGE indehaver af en helt fantastisk engelsk bulldog, Bertha. Og vi har ALDRIG haft nogen typiske engelske bulldogs-problemer med hende. Hun er sund og rask. Vi¨har fået fotograferet hendes hofter, og de er helt i top - hun døjer ikke med nogen form for eksem/udproblemer, hendes vejrtrækning er eminent (hendes bedste legekammerat er en labrador og de leger uden Bertha døjer med at få vejret), og så har hun aldrig døjet med de såkaldte cherryeyes.
Alligevel har vi valgt at have sygeforsrikring på hende - hvilket faktisk har kunne betale sig, da hun engang fik en infektion, og en anden gang hvor vi var bange for at hendes hofter var dårlige (derfor vi fik lavet en hd-fotografering, men heldigvis var der ingenting - det var bare vokseværk) - så sygeforsikring kan HELT klar anbefales.
Som det også nævnes, vil det være en fantastisk god idé, at finde ud af, hvilken race det egentlig er I gerne vi have - for det er nogle vidt forskellige racer i har kig på - med meget forskellige behov.
En engelsk bulldog´kan både være en hyggehund, er kanon sammen med børn, kan også sagtens gå ture - dog ikke for lange og man kan SAGTENS træne lydighed med en engelsk bulldog - det gælder bare om at finde det, der motiverer den aller mest, og så kun bruge det, når der skal trænes.
Jeg ved at min Bertha, ELSKER at komme på besøg hos andre mennesker. Hun tror fuldt og fast på at alle mennesker er skabt for at behage hende - og bestemt ikke omvendt.
Et godt råd til dig er, at bruge rigtig god tid på at finde den helt rigtige opdrætter, som du føler dig tryg hos. Tag på nogle udstillinger og snak med opdrætterne. Vis interesse for racen - og gør dig nogle grundige overvejelser omkring hvad det vil sige at have en engelsk bulldog - det er nemlig en livstil ;o)
nov 2007
Bertha er en utrolig god vagthund - altså... hvis hun hører en ukendt lyd om natten, så knurrer hun lidt, og derefter gør hun "truende".. (det er selvfølgelig langt fra hver nat hun gør dette)..
MEN MEN MEN.. jeg er sikker på, at hvis en tyv ikke følte sig truet af hendes gøen og derfor valgte at bryde ind alligevel, så ville hun blive helt lalleglad når hun så personen! ;o)
sep 2007
det tror jeg ikke Link ville
jeg tror han ville blive glad hvis nogen brød ind når han er alene men hvis hans familie er i huset er han vagthund frem for alt og jeg tror faktisk (uden at vide det) at han ville angribe
nov 2007
når jeg lige tænker over det, så har jeg faktisk også oplevet nogle gange, at hvis jeg er alene hjemme og min kæreste har været i byen, og han så kommer hjem kl 4 om natten, så kan Bertha faktisk godt blive "sur" - lige indtil hun opdager det bare er ham.. og PUHA nogle forskrækkelser hun har givet mig! jeg har jo troet at nogle har været ved at bryde ind ;o)
sep 2007
Eller hvis skorstensfejeren bare går ind, det har Link lært ham at han ikke skal
sep 2007
dec 2009
Følger: 1 Svar: 13
Engelsk Bulldog